Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری ‌آنلاین به نقل از تسنیم، علی ربیعی سخنگوی دولت، درخصوص آخرین وضعیت ساخت ملک جماران که پیشتر با مخالفت اعضای شورای شهر و اهالی محله جماران روبرو شده بود گفت: ظاهراً این موضوع بسیار مورد علاقه برخی از دوستان است. اساساً دولتی که کمتر از ۶ ماه به پایانش باقی مانده چه جای نگرانی در مورد یک ملک می‌تواند وجود داشته باشد که شایسته پیگیری‌های مداوم باشد؟

وی افزود:‌ این هم مثل باقی ساختمان‌های وزارتخانه و سازمان‌های که دولت در هر منطقه‌ای در کشور دارد مجوز می‌گیرد، با شهرداری مذاکره می‌کند به تفاهم می‌رسد یا نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چه هست این ساختمان هم برای دولت بعدی است.

داستان ملک ریاست‌جمهوری از حدود ۷ ماه پیش در رسانه‌ها مطرح شد، با توجه به محدودیت ارتفاع در محله جماران، ساخت طبقات اضافی آن مورد انتقاد شدید برخی از اعضای شورای شهر تهران و حتی اهالی جماران قرار گرفت. اختلاف بر سر ساخت و ساز این ملک در جماران تا جایی پیش رفت که پیروز حناچی شهردار همسو با دولت نیز مورد غضب رئیس‌جمهور قرار گرفت و از حضور در جلسات هیئت دولت منع شد.

سخنگوی دولت در این گفت‌وگو با بیان اینکه بنابر اعلام وزیر محترم راه و شهرسازی ساختمان موسوم به نهاد براساس ضوابط طرح جامع شهر تهران در حال ساخت بود، تصریح کرد:‌ در موضوع بافت پیرامونی بیت و حسینیه حضرت امام خمینی (ره) فرآیند بررسی و تصویب طرح مطابق روال طبیعی شده، مشاور طرح نسبت به تهیه طرح ویژه تفصیلی به شرح هر پلاک اقدام نموده است.

ربیعی خاطرنشان کرد: براساس این طرح ضمن حفظ بافت سنتی و تاریخی حسنی کیا، ضوابط ساخت و ساز روی هر پلاک بطور مشخص تهیه و تدوین کرده و به ویژه برای مردم عزیز جماران که مالک پلاکهای کوچک کمتر از ۲۰۰ مترمربع هستند امتیازاتی معین گردیده که برآن اساس بتوانند با دریافت مابه التفاوت از شهرداری نسبت به تعیین تکلیف ملک شان اقدام نمایند. ملک مربوط به ساختمان ریاست جمهوری هم مشابه سایر پلاک‌ها تصمیم گیری شده است. بنابراین مصوبه شورای عالی شهرسازی برای رعایت حال مردم جماران و در جهت کاهش محدودیت‌ها بوده است.

کد خبر 587848 برچسب‌ها سخنگوی دولت علی ربیعی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سخنگوی دولت علی ربیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۴۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص 15 هزار میلیارد تومان به حوزه حمل و نقل عمومی تهران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: سال گذشته شورای شهر تهران 10 هزار میلیارد تومان اعتبار جدا در حوزه حمل و نقل پیش بینی کرد و امسال نیز 15 هزار میلیارد تومان در این حوزه تخصیص داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، مهدی چمران در آئین افتتاح دسترسی جنوبی به حرم عبدالعظیم حسنی (ع) از بزرگراه شهید آوینی و رونمایی از ناوگان ماشین‌آلات سنگین اظهار کرد: عمران و آبادانی به خاطر رفاه و آسایش مردم است و بسیاری از مشاغل به آبادانی و عمران بستگی دارد.

وی با اشاره به بناهای تاریخی که از گذشتگان مانده است، گفت: آبادانی و ساختمان‌سازی پایه‌های تولید اقتصادی در کشور است، البته ساختمان‌سازی باید به گونه‌ای شکل بگیرد که مقررات و قوانین آن به طور کامل رعایت شود.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر نوسازی بافت فرسوده افزود: ما در کشور شاهد تعداد زیادی از ساختمان‌های فرسوده هستیم و با این شکل، خطر زلزله بیخ گوشمان است و چنانچه زلزله‌ای رخ دهد بسیاری از این ساختمان‌ها فرو می‌ریزند و باید این ساختمان‌ها نوسازی شوند.

چمران با بیان اینکه احداث ساختمان‌های محکم به اقتصاد کشور نیز کمک خواهد کرد، ابراز کرد: در تهران و بعضی شهرها، برخی ساختمان‌ها ناایمن هستند و حتی نیازی نیست زلزله بیایید و اگر یک تریلر در پشت دیوار این ساختمان‌ها گاز بدهد، ساختمان فرو می‌ریزد چون ناپایدار هستند لذا باید شهرها و روستاها با کمک مردم بازسازی و نوسازی شوند.

وی با اشاره به توقف کارهای عمرانی در یک مقطع زمانی، تصریح کرد: همین مسئله آسیب‌های جدی را به اقتصاد وارد کرد اما در این دوره از مدیریت شهری در تلاش هستیم که ساخت و ساز را رونق بدهیم البته ساخت و ساز باید بر اساس طرح جامع انجام شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: در حوزه ساخت و ساز می‌توانیم از مشارکت مردم استفاده و خانه‌های فرسوده را نوسازی و بازسازی کنیم.

وی به موضوع بودجه‌ریزی در مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: در سال گذشته شورای شهر تهران ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار جدا از اعتبار در نظر گرفته شده در حوزه حمل و نقل پیش‌بینی کرد و امسال نیز ۱۵ هزار میلیارد تومان در حوزه حمل و نقل عمومی تخصیص پیدا کرده است.

منبع: فارس

کد خبر 744102

دیگر خبرها

  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری
  • تجلیل علی ربیعی از عملیات سپاه پاسداران علیه اسرائیل/ باید مرلقب بود بعضی مواضع و اظهارنظرها این دستاورد را تضعیف نکند
  • ساخت تصاویر هولوگرافیک سه‌بعدی با آیفون ۱۴ !
  • ساخت آشکارساز نوری پرسرعت با مواد ۲بعدی در دانشگاه تهران
  • اطلاعیه معاونت پارلمانی ریاست جمهوری درخصوص اظهارات برخی نمایندگان درباره تحولات بازار ارز
  • ساختمان‌ منفعل و مزایای آن برای شهرها
  • تخصیص 15 هزار میلیارد تومان به حوزه حمل و نقل عمومی تهران
  • زنگ خطر زلزله بیخ گوش تهران!
  • هشدار نماینده اصولگرا به خاندوزی و فرزین /برکنار خواهید شد اگر... /قیمت دلار ربطی به حملات نظامی در منطقه ندارد
  • هشدار علی ربیعی همزمان با احتمال جنگ با اسرائیل