Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید از احتمال اتخاذ اقدامات سختگیرانه تر واشنگتن علیه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و در ارتباط با پرونده قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار اهل عربستان خبر داده و تاکید کرد که این اقدامات مؤثرتر تحریم خواهند بود.

بر اساس این گزارش، جن ساکی که این سخنان را در گفتگو با شبکه خبری «سی ان ان» مطرح می‌کرد، با تاکید بر این نکته که روش‌های مورد نظر آمریکا برای تنبیه بن سلمان موثر تر از ابزار تحریم علیه وی خواهد بود، گفت: واشنگتن ابزارهای دیگری در دست دارد که از وقوع اتفاقاتی نظیر قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار جلوگیری کند که این ابزارها همچنان به آمریکا اجازه خواهند داد تا با عربستان سعودی در حوزه‌های دیگر و بر اساس منافع ملی آمریکا به همکاری ادامه دهد!

وی همچنین در ادامه سخنان خود اضافه کرد که آمریکا هنوز عربستان سعودی را مسئول و پاسخگوی اقدامات ولیعهد سعودی به عنوان مجرم مستقیم در ماجرای قتل خاشقجی می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، سخنگوی کاخ سفید هیچگونه اشاره‌ای به چگونگی نحوه برخورد با محمد بن سلمان نکرده و همچنین این موضوع را نیز روشن نکرد که با وجود تصمیم قطعی کاخ سفید برای برخورد با وی، چگونه به همکاری با ریاض ادامه خواهد داد.

لازم به ذکر است پیشتر، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده بود روز دوشنبه به طور رسمی اعلام خواهد کرد که تصمیم کشورش برای نحوه برخورد با عربستان سعودی و محمد بن سلمان، ولیعهد پادشاه این کشور در خصوص پرونده قتل جمال خاشقجی چه خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: جمال خاشقجی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان تحریم عربستان سعودی بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۵۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که کشورش طی روز‌های آتی تحریم‌های جدید علیه ایران وضع خواهد کرد.

 

به گزارش ایسنا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن طی روز‌های آتی تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع خواهد کرد.

طبق گزارش رویترز، وی گفت: این تحریم‌ها برنامه موشکی، پهپادی ونهاد‌های حامی سپاه و وزارت دفاع ایران را شامل می‌شود. سالیوان خاطرنشان کرد: توقع داریم شرکا و هم‌پیمانانمان نیز از طرف خود تحریم‌هایی علیه ایران وضع کنند.

این مقام آمریکایی همچنین گفت:به تقویت پدافند هوایی و موشکی خود در خاورمیانه به منظور مقابله با قدرت موشکی و پهپادی ایران ادامه می‌دهیم.

دیگر خبرها

  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • تحریم های هماهنگ آمریکا و انگلیس علیه ایران اعلام شد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • نمی‌خواهیم شاهد جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم