Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: تخصیص نیافتن بموقع ارز برای ثبت سفارش از مشکلات فعالان اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری اریا از قزوین؛ مهدی بخشنده در نشست فعالان اقتصادی با وزیر صمت که در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: با همه مشکلاتی که در حوزه اقتصادی وجود دارد با کمک بخش خصوصی بیش از 70 درصد کارها بخوبی پیش می رود اما انتظار حمایت های بیشتری داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: ستاد تسهیل به طور مستمر در استان قزوین تشکیل می شود و با واگذاری اختیار بیشتر توانسته ایم گره گشای مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران باشیم.

بخشنده تصریح کرد: در کنار جذب سرمایه گذاری جدید انتظار داریم به واحدهایی که در سالهای گذشته ایجاد شده داند توجه بیشتری ششده و موانع تولید از مسیر آنها برطرف شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین یادآورشد: امروز برخی واحدهای صنعتی قادرند با اجرای طرح های توسعه به افزایش تولید و اشتغال کمک کنند اما در این راه نیز مشکلاتی دارند که باید دولت از آنها حمایت لازم را صورت دهد.

بخشنده افزود: تخصیص سهمیه مواد اولیه بویژه پتروشیمی و فلزات با اصلاح دستورالعملها می تواند راهگشا باشد زیرا امروز بسیاری از واحدها مواد اولیه مورد نیاز خود را از بازار آزاد با قیمت های بالاتر تهیه می کنند و انتظار داریم نظر بخش خصوصی در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهارداشت: صادرات محصولات ما بدلیل نبود کانتینر سردخانه دار دچار مشکل شده و ضایعات بالا رفته و قیمت های داخلی هم بالاست و در حال حاضر به 2500 کانتینر دست دوم نیاز داریم که در صورت صدور مجوز واردات دستگاههای دست دوم می توانیم مشکلات خود را حل کنیم.

بخشنده گفت: صادرات ما به دلیل نبود لجستیک کافی دچار آسیب شده و در صورت ورود کامیون های دست دوم با قیمت مناسب می توانیم نیاز ترانزیتی را حل کنیم.

وی اضافه کرد: با وضعیت ارزی کنونی قادر به تامین دستگاه سی ان سی نو نیستیم و روند کار هم طولانی است و برخی دستگاه را خریده اند اما در گمرک متوقف شده که انتظار گشایش در کار داریم.

 بخشنده عدم تخصیص بموقع ارز برای ثبت سفارش را از دیگر مشکلات فعالان اقتصادی دانست.

در ادامه نصراللهی رئیس انجمن فولاد استان گفت: سهمیه 30 درصدی فولاد در بورس داده نمی شود و قیمت گذاری آن هم مشکل ساز شده و به نظر می رسد مدیران باید بدانند که برخورد با صادرات دستوری نمی شود.

وی گفت: استرداد ارزش افزود طولانی است و طلب ما را دو سال دیگر می دهند و اگر بدهی فولادی ها تهاتر شود می توان کارها را روان کرد.

ایزدپناه از هفت الماس هم گفت:. قادریم نیاز داخل را تولید کنیم اما امروز قیمت محصول از قیمت مواد اولیه کمتر است لذا اگر سهمیه بهین یاب با پروانه بهره برداری هماهنگ شود بهتر است.

وی افزود: مهندسی تقاضا توسط بورس مشکل ساز است و تحمیل فروش به صورت نقدی در بورس توسط فولاد مبارکهاز چالشهاست.

در این نشست تعدادی از صنعتگکران مشمکلات خود را با وزیر صنعت درمیان گذاشتند و خواستلار حمایت از فعالانم اقتصادی شدند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کمبود ارز مشکل اقتصادی اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۵۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی استان سمنان اظهار کرد: شاخص‌ها نشان‌دهنده کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در استان سمنان است.

وی افزود: برخی واحد‌های تولیدی در استان به دنبال نیروی کار هستند که خبر بسیار خوبی است. نرخ تورم در استان کاهشی و رشد اقتصادی رو به افزایش است.

رئیس جمهور اضافه کرد: رشد تولید و رشد اقتصادی می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل کند، شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی در گروی تولید است؛ تلاش در تمام کشور باید در مسیر افزایش تولید باشد.

رئیسی با بیان اینکه وقتی بانک یک واحد تولیدی را تملک می‌کند، به دلیل اشتغال در زمینه پولی و مالی به تولید و صنعت توجه نمی‌کند، تأکید کرد: وزارت صمت، ستاد واحد‌های تولیدی و صنعتی و بانک مرکزی با تشکیل کارگروهی مشترک، فعال شدن واحد‌های تولیدی احیاشده  در تملک بانک‌ها را پیگیری کنند.

وی گفت: به تبعیت از فرمان رهبر معظم انقلاب بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند؛ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند.

رئیس جمهور همچنین اضافه کرد: مشارکت مردم باید با سازوکارهایی همراه باشد؛ یکی از جلوه‌های این سازوکار تعاونی‌ها هستند که می‌توانند به اقتصاد کشور کمک کنند.

رئیسی ادامه داد: معاونت تعاون وزارت رفاه و بخش‌های دیگر از تعاونی‌ها بدانند امسال یکی از جلوه‌های مهم مشارکت مردم، میدان دادن به تعاونی‌ها است.



در حال بروزرسانی...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • تخصیص ارز مبادله‌ای برای حجاج بدون مشکل انجام می‌شود
  • فراخوان درگاه ملی مجوز‌های الکترونیکی
  • گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار نیست
  • نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه + تصاویر
  • علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد
  • گلایه تولیدکنندگان از عدم تخصیص سهمیه ارزی از سوی بانک مرکزی/ با دست خودمان تولید را زمین‌گیر نکنیم