Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@07:37:45 GMT

انسان در حیات معنوی نیازمند مربی است

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۵۲۲۷

انسان در حیات معنوی نیازمند مربی است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: انسان در حیات معنوی خود بیش از هرکس از معلم و مربی خود تأثیر می پذیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در دیدار با مدیران، مسئولان و معاونین پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه معلمان تربیتی و پرورشی حکم پدر را بر دانش آموزان دارند، افزود: باید با هم افزایی تشکل های فعال در آموزش و پرورش و ارتقای سطح همکاری های بین بخشی، شاهد توجه بیشتر به مسائل تربیتی و پرورشی دانش آموزان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه  بعد از مادر، معلم و مربی نقش بسیار موثری در تربیت و سازندگی روحی بچه ها دارند، اظار داشت: بر همین اساس مربیان تربیتی کودکانی تحویل جامعه می دهند که از اخلاق و شخصیت اجتماعی در بالاترین سطح قرار دارند.

آل هاشم با تاکید بر اهمیت معاونت پرورشی در نظام آموزشی، تربیت را مقدم بر تعلیم دانست و ادامه داد: هدایت دانش آموزان به راه راست و نجات از ظلمت اساس کار معلمی است و از نگاه امام راحل معلمان شبیه انبیا هستند و انسان در حیات معنوی خود بیش از هرکس از معلم و مربی خود تأثیر می پذیرد.

وی معلمان را شریک خوبی ها و بدی های دانش آموزان برشمرد و گفت: با توجه به نقش آفرینی معلمان در تربیت دانش آموزان، باید فعالان حوزه امور تربیتی و پرورشی از افراد متخصص و متعهد باشند تا امر قرآن مبنی بر تقدم تربیت بر تعلیم مورد توجه قرار گرفته و عملی شود.

آل هاشم به تأثیرات آموزش مجازی بر مسایل تربیتی دانش آموزان اشاره کرد و با بیان اینکه با شیوع کرونا و تداوم آموزش های غیرحضوری مدارس، مسائل پرورشی در اولویت های بعدی قرار گرفته است، یادآور شد: در چنین شرایطی معلمان نمی توانند به شکل صحیح و اساسی در موضوعات تربیتی و پرورشی ایفای نقش کنند.

 

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: آل هاشم آموزش و پرورش تربیتی و پرورشی دانش آموزان آل هاشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۵۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه تعلیم و تربیت

جمال صالح زاده فرماندار شادگان گفت: کنکور سراسری مرحله اول در روز‌های پنج شنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه در شش حوزه شهرستان برگزار می‌شود.

او می گوید: براساس آمار سازمان سنجش کشور بیش از هزار و ۸۰۰ نفر داوطلب از شهرستان شادگان در این آزمون رقابت می‌کنند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شادگان ادامه داد: پیگیری موضوعات شهرستان روال بسیار خوب و منسجم قرار دارد.

فرماندار شادگان گفت: امیدواریم با روی کار آمدن دکتر هاشم خنفری منتخب مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در راستای رفع مشکلات و توسعه، عمران و آبادانی شاهد اتفاقات خوبی در شهرستان خواهد افتاد.

به گفته او تمهیدات لازم جهت برگزاری همایش تقدیر از معلمان نمونه شهرستان، برگزاری امتحانات نهایی و کنکور، پیگیری تأمین وسایل سرمایشی مدارس، اولویت‌بندی ساخت فضا‌های آموزشی جدید، تسریع در تکمیل و تحویل پروژه‌های نیمه تمام و روبه اتمام نوسازی تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید، پیگیری مصوبات شورای آموزش آموزش مورد تاکید است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  • لزوم تربیت چند ساحتی دانش آموزان
  • جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است
  • ارزیابان آزمون استخدامی معلمان از سوگیری شخصی پرهیز کنند
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت/ برگزاری آزمون ۱۴ اردیبهشت
  • مدارس غیردولتی در مباحث تربیتی و پرورشی کنشگری داشته باشند
  •  اهمیت اجتناب ناپذیر برنامه های آموزشی و تربیتی در حیات آموزشی دانش آموزان
  • بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه تعلیم و تربیت
  • تدوین آیین‌نامه ملی اوقات فراغت در دستور‌کار وزارت آموزش‌وپرورش
  • مهارت آموزی ورزشی ۱۸ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در قم