Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، پورجعفر معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: هم اکنون ۱۷ میلیون مترمکعب آب پشت سد‌های مخزنی خراسان جنوبی وجود دارد که کاهش بارندگی نقش مهمی در کاهش حجم آب پشت سد‌ها داشته است.

او با اشاره به اینکه از ابتدای سال زراعی جدید، تاکنون فقط ۳ و نیم میلیون مترمکعب حجم ورودی آب به سد‌های استان بوده است افزود: وضعیت بحران آب زیرزمینی به لحاظ کمی و کیفی در سال ۱۴۰۰ جدی است و باید مدیریت مصرف آب بسیار جدی‌تر مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورجعفر بیان کرد: ۱۳ هزار و ۲۰۰ منبع آب در استان شامل ۳ هزار و ۳۰۰ حلقه چاه، چشمه و قنات وجود دارد که ۲ هزار و ۵۰ حلقه چاه کشاورزی است و پارسال ۵۱۵ هزار مترمکعب آب از چاه‌های کشاورزی برداشت شد که ۱۰۰ میلیون مترمکعب صرفه جویی شده است.

بیشتر بخوانید

عطش در سد‌های خراسان جنوبی/ ذخیره آبی سدها ته کشیده است

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان، مساحت اراضی پایین دست سد‌های استان را ۲ هزار و ۷۰۰ هکتاراعلام کرد و ادامه داد: به علت نبود آب کافی، فقط حدود ۵۰۰ هکتار از این زمین‌ها زیرکشت رفته است.

او با اشاره به اینکه با آبگیری سد سیاهو ۷۵ میلیون مترمکعب دیگر به حجم آب سد‌های مخزنی استان اضافه خواهد شد گفت: در سند سازگاری کم آبی استان امسال هم باید ۱۳۰ میلیون مترمکعب آب صرفه جویی شود.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب های زیرزمینی سدهای مخزنی کاهش بارندگی میلیون مترمکعب خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۵۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۱۱ کاروان حج تمتع از خراسان جنوبی

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی از اعزام ۱۱ کاروان از استان به حج تمتع خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسین دستگردی با اعلام این خبر اظهار داشت: امسال 11 کاروان از خراسان جنوبی به تعداد 1603 نفر زائر به حج تمتع اعزام خواهند شد.

وی بیان کرد: اعزام زائران حج تمتع از فرودگاه بین‌المللی شهیدکاوه بیرجند صورت می‌گیرد.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی بیان کرد: افرادی که اولویت سند حج تمتع آن‌ها براساس فراخوان‌های قبلی اعلام شده و در کاروان‌ها ثبت‌نام کرده‌اند اعزام خواهند شد.

دستگردی گفت: ثبت نام در کاروان‌ها تکمیل شده و زائرین ثبت نامی در هر کاروان طبق برنامه زمانبندی اعلام شده توسط مدیران کاروان‌ها تا قبل از اعزام به سفر حج در حال آموزش هستند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: جلسات آموزشی زائرین از اول ماه مبارک رمضان شروع شده و تا آخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی
  • اعزام ۱۱ کاروان حج تمتع از خراسان جنوبی
  • از کنار نخل و دریا «زیر آسمان ایران» را بشنوید
  • رژه اقتدار نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی در روز ارتش
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • لطافت باران در خراسان جنوبی
  • نمایش توان و دستاورد‌های نیرو‌های مسلح در رژه روز ارتش
  • لغزندگی اکثر محورهای خراسان جنوبی
  • برگزاری رژه نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی
  • برگزاری رژه نیروهای مسلح خراسان جنوبی