Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، آیت‌الله سید نصیر حسینی در مراسم تودیع و معارفه مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر این استان گفت: نحوه استفاده از این ظرفیت‌ها در جهت شکوفا شدن مهم است.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه قبل از انقلاب استان مورد ظلم واقع شد افزود: خبری از دانشگاه در استان نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دنیای آن روز دنیای پیشرفته‌ای بود اما استکبار نمی‌خواست کشور و ملت ما پیشرفت کند تا بتواند به راحتی هر حرفی را به ما دیکته کند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: البته مردم کهگیلویه و بویراحمد مردمی نبودند که زیر حرف زور طاغوتیان بروند به همین دلیل ما همواره مورد ظلم آنها قرار می‌گرفتیم.

 

آیت‌الله حسینی بیان کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی همین راه‌اندازی دانشگاه‌ها در نقاط مختلف این استان است.آن زمان فقط دو پزشک داشتیم و هندی‌ها و پاکستانی‌ها مردم را درمان می‌کردند اما حالا پزشک صادر می‌کنیم.

وی عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد که روزی مورد ظلم بود حالا پزشکان نامدار و نام‌آشنایی دارد که در سطح جهان هم شناخته شده هستند، همه این موفقیت و افتخارآفرینی‌ها به برکت انقلاب است.

 

نماینده ولی‌فقیه با تاکید بر اینکه داشتن علم به تنهایی کافی نیست و اخلاق هم باید در کنار علم قرار گیرد و اگر اینگونه نباشد خطرساز خواهد بود، افزود: تکنولوژی امروز در عین آرامش‌بخشی اضطراب‌آور است علم هسته‌ای خوب است اما اگر به بمب هسته‌ای ختم شود فاجعه‌بار خواهد بود لذا اخلاق و علم در کنار هم موجب رشد و تعالی است.

وی با بیان اینکه آنطور که علم شکوفا شد اخلاق شکوفا نشده گفت: این همه دشمنی و نقشه و نیرنگ دشمنان با انقلاب اسلامی فقط موضوع بمب هسته‌ای و این مسائل نیست هر پیشرفت علمی در کشور برای استکبار رنج‌آور است.

در ادامه این مراسم رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به رسالتی که دانشگاه بر عهده دارد،افزود: تولید علم یکی از رسالت‌های دانشگاه است. ایران به لحاظ تولید مقالات علمی با ارزش ۳.۵ درصد تولید علم دنیا را دارد.

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی حل مسائل و مشکلات کشور به وسیله دانشگاه را دیگر رسالت دانشگاهیان دانست و عنوان کرد : دانشگاه محل رجوع و حل مسائل است بسیاری از مسائلی که حل می‌شود به واسطه همین مراجعه به دانشگاه است.

وی با بیان اینکه اگر مسئله‌ای در  کشور حل نشده بدانید به دانشگاه واگذار نشده بیان کرد: از صنعت خودروسازی گلایه و انتقاد داریم، متاسفانه صنعت خودرو احساس می‌کرد به دانشگاه نیاز ندارد البته در دوران تحریم شدید مراجعه‌ای به دانشگاه داشتند اما همچنان مشکلات کلان و مزمن به قوت خود باقی است.

وی با اشاره به اینکه تربیت کارشناسان و متخصصان برای بدنه اجرایی کشور دیگر رسالت دانشگاه است، افزود: هنوز با اجرایی شدن این رسالت فاصله داریم و به نقطه مطلوب و ایده‌‌آل نرسیده‌ایم.

رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور به سند توسعه دانشگاه اسلامی اشاره کرد و گفت: سند دانشگاه اسلامی، سند جامع برای اداره دانشگاه است اما چقدر این سند مورد توجه قرار گرفته است؟

حجت‌الاسلام رستمی خاطرنشان کرد: این سند زیر نظام آموزشی، پژوهشی، مدیریتی و فرهنگی دارد اما مورد توجه واقع نشده است.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام نورمحمدی تقدیر و حجت‌الاسلام قلندری به عنوان مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: علم دانشگاه کهگیلویه و بویراحمد انقلاب اسلامی رهبری در دانشگاه کهگیلویه و بویراحمد حجت الاسلام دفتر نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۵۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن ذلت را در عملیات«وعده صادق» تمام‌قد پذیرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسین رنجبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در نشست شورای این که با حضور رؤسای واحد‌ها، مراکز دانشگاهی و اعضا شورای تخصصی این استان برگزار شد با تأکید بر پاسخگویی سپاه اسلام به رژیم اشغالگر قدس اظهار کرد: سپاه اسلام در یک نمایش اقتدارگرایانه و انقلابی، گوشه کوچکی از قدرت نظامی خود را به نمایش گذاشت و چنان هیمنه پوشالی دشمن را در هم شکست که ذلت را تمام‌قد پذیرفت و اعتراف به شکست کرد.

وی افزود: آغاز سال نو و تلاقی بهار قرآن و بهار طبیعت، نشان از قدرت لایزال الهی در انسجام بخشیدن به جهان هستی دارد و چه زیبا بود که در این سال جدید، جواب ددمنشی جنایتکاران صهیونیست مانند همیشه با قدرت و اقتدار داده شد و این نشان دهنده آن است که جمهوری اسلامی به‌عنوان قدرت اول منطقه می‌تواند دشمن را در همه عرصه‌ها به ذلت و خواری بکشاند.

این مقام مسئول با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در غزه و فلسطین اشغالی عنوان کرد: همه کشور‌های به ظاهر طرفدار حقوق بشر، چشم خود را روی این جنایت‌ها بسته‌اند و هیچ تصمیم قاطعی در این حوزه برای پایان دادن به این حمله‌های وحشیانه رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی توسط سازمان‌های به ظاهر مدافع حقوق بشر گرفته نمی‌شود.

رنجبر تأکید کرد: ایران اسلامی با عملیات«وعده صادق» نشان داد که اگر کشور‌های ابرقدرت پشتیبان این رژیم منحوس نباشند، این رژیم بیش از یک روز نمی‌تواند دوام بیاورد و در حمله موشکی و پهپادی نیروی‌های سپاه اسلام، آشکار شد که کشورهایی مانند انگلیس، آمریکا و فرانسه چگونه در حفظ این رژیم پلید متحدند و از جان‌ودل برای حمایت و حراست از آن مایه می‌گذارند.

وی نقش دانشگاه‌ها را در تربیت نیروی انسانی مهم خواند و گفت: دانشگاه‌ها باید نیروی ماهر، کاردان و کارآزموده تحویل اجتماع دهند تا چرخ صنعت به‌واسطه همکاری دوجانبه و ارتباط تنگاتنگ صنعت و دانشگاه سرعت بیشتری بگیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان بیان کرد:‌ همه رؤسای دانشگاه‌ها به وظیفه رشد، توسعه و بالندگی کشور توجه ویژه داشته،‌ برنامه‌های خود را منطبق بر سند توسعه و تعالی دانشگاه به پیش ببرند در ارتقای سطح کیفی و کمی دانشگاه بیش‌ازپیش کوشا باشند و تحقق شعار سال را به‌عنوان فصل الخطاب رشد و تعالی دانشگاه‌ها مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد
  • انتقاد از بی توجهی به از کارافتادگی جایگاه cng شهرعلویجه اصفهان
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور
  • بوستان باشت نگینی سبز در جنوب کشور
  • دشمن ذلت را در عملیات «وعده صادق» تمام‌قد پذیرفت
  • دشمن ذلت را در عملیات«وعده صادق» تمام‌قد پذیرفت
  • رسانه‌ها بزرگی عملیات وعده صادق را تبیین کنند
  • وعده صادق قدرت علمی و تکنولوژی ایران اسلامی را ثابت کرد
  • برگزاری نخستین یادواره ۲۸ شهید فرهنگ، هنر و رسانه کهگیلویه و بویراحمد
  • انتقاد اولین مدال‌آور ایران از بی‌توجهی به دوومیدانی بانوان