Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@16:55:52 GMT

ویژگی های دسته چک جدید

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۵۳۱۷

محمدبیگی گفت: دسته چک‌های جدید که از سال ۱۴۰۰ صادر می‌شوند دارای ۳ ویژگی هستند که آن‌ها را از سایر دسته چک‌ها متمایز می کند. ناطقان: محمدبیگی مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص ویژگی دسته چک‌های جدید بانکی تصریح کرد: چک‌های جدید سه ویژگی خاص دارند که آن‌ها را از چک‌های قدیمی متمایز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: رنگ این چک ها  بنفش است، در پایین لوگوی چکاوک هر برگ چک عبارتی نوشته شده است که نقد شدن چک بدون ثبت در سامانه صیاد میسر نخواهد بود و ویژگی سوم زمان دار بودن چک ها است به گونه ای که تا ۳ سال اعتبار دارند.

این مقام مسئول در خصوص نحوه صادر کردن چک‌های جدید بانکی توضیح داد: با اجرای قانون جدید چک از سال ۱۴۰۰، صرفا امضای چک به معنی صدور آن نیست و باید حتما مشخصات صادرکننده و دریافت کننده چک در سامانه صیاد ثبت شود.

او افزود: یکی از روش های ثبت اطلاعات چک در سامانه صیاد این است که صادرکننده چک از درگاه های بانک خود استفاده کند و یک روش هم استفاده از اپلیکیشن های طراحی شده برای این کار است.

محمدبیگی ادامه داد: مشتریان تا آخر سال فرصت دارند تا برای آشنایی با روش ثبت اطلاعات چک صادر شده به سایت شاپرک  مراجعه و یک اپلیکیشن را  برای ثبت اطلاعات چک انتخاب کنند.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی تاکید کرد: چک‌های جدید ثبت نشده در سامانه صیاد از ابتدای سال ۱۴۰۰ نقد نمی‌شوند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: دسته چک جدید ، ویژگی ، صادر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دسته چک جدید ویژگی صادر سامانه صیاد چک های جدید دسته چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۵۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها تیم VAR دار ایران در لیگ دسته سوم!

آن‌‌ها روز گذشته از سد تیم پارسیان تهران گذشتند تا همچنان یکی از بخت‌های مسلم صعود به لیگ دسته دوم باشند.

بعد از این بازی گرچه با برد یاران نیکبخت همراه شد، اما این سرمربی جوان به تصمیمات داور اعتراض کرد و نوشت کمیته داوران بایستی برای لیگ‌های پایین‌تر حساسیت بیشتری در زمینه داوری به خرج دهد. اعتراض نیکبخت اما به همین‌جا ختم نشد و او مدعی شده تنها تیمی هستند که در کشور VAR دارند و برای اثبات این حرفش تصویری که از طریق دوربین‌های باشگاه شکار شده و خطای محرز روی بازیکنش را نشان می‌هد، منتشر کرده است.

منبع:ورزش سه 

دیگر خبرها

  • جادوی شرق در سمرقند
  • افتتاح نخستین مرکز درمان و بازپروری حیات وحش در تنگ صیاد
  • تنها تیم VAR دار ایران در لیگ دسته سوم!
  • نرم‌افزار حسابداری بازرگانی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • از بابایی تا صیاد / رشادت‌هایی که دشمن در محاسباتش از قلم انداخته بود
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • هم‌رزم صیاد از فدایی بودن ارتش برای ملت می‌گوید