Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-19@10:25:35 GMT

آوار برداری در شهر زلزله زده سی سخت

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۵۴۰۷

آوار برداری در شهر زلزله زده سی سخت

عملیات آوار برداری و آماده سازی برای ساخت و ساز ساختمان های مسکونی در مناطق زلزله زده شهر سی سخت همچنان در حال انجام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس ساعت ۲۲:۰۵ دقیقه چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه، زلزله‌ای شدید به قدرت ۵/۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری شهر سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند که به منظور خدمت رسانی بهتر به زلزله زدگان ،این شهر به 9 منطقه تقسیم شد، با این وجود نیز عملیات آوار برداری و آماده سازی برای ساخت و ساز ساختمان های مسکونی در مناطق زلزله زده شهر "سی سخت" همچنان در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۵۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کبد چرب در این شرایط، خطرناک می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

فیبروز یا سفتی کبد در ۴۰ درصد موارد کبد چرب غیر الکلی دیده می‌شود. مطالعات نشان داده که درصد قابل توجهی از علل"سیروز ناشناخته" کبد چرب غیر الکلی است. از طرفی دیگر وجود کبد چرب پیش در آمد دیابت و بیماری‌های قلبی در آینده فرد مبتلاست.

بیماری کبد چرب که در اثر رسوب چربی در کبد عارض می‌شود، می‌تواند علاوه بر رسوب چربی در کبد به التهاب و ایجاد فیبروز (سفتی کبد) در آن منجر شود.

کبد چرب ساده به مواردی اطلاق می‌شود که در کبد التهاب و فیبروز (سفتی) وجود نداشته باشد. در این شرایط می‌توان با رعایت رژیم غذایی و تغییر در فعالیت‌های فیزیکی بدن در آن غالب شد. در صورت ایجاد التهاب و فیروز در کبد و در موارد عدم وجود سابقه مصرف الکل، اصطلاح استئاتو هپاتیت غیر الکلی یا NASH اطلاق می‌شود. در این شرایط رسوب چربی در کبد حتی بدون سابقه مصرف الکل جدی خطر پیشرفت برای کبدی وجود دارد. شباهت زیادی از نظر پاتولوژی بین کبد چرب غیر الکلی و بیماری کبد ناشی از مصرف مقادیر زیاد الکل وجود دارد.

در عده‌ای از بیماران مبتلا به کبد چرب با انجام سونوگرافی، افزایش اکوی کبدی یا به اصطلاح"کبد بزاق" دیده می‌شود. این علامت در همه بیماران مبتلا وجود ندارد و در برخی موارد سونوگرافی کبد طبیعی است. طبیعی بودن سوگرافی کبد دلیل بر عدم ابتلا به کبد چرب نیست. با توجه به استفاده روز افزون از دستگاه سونوگرافی، کشف کبد چرب بیشتر شده است. گاهی به دنبال تشدید و پیشرفت بیماری به سیروز کبدی، علائم آن با بزرگی طحال، وجود مایع در شکم و تورم اندام‌ها تظاهر می‌کند. سونگرافی در این موارد کمک کننده است.

یکی از روش‌های تشخیصی در کبد چرب انجام نمونه برداری (بیوپسی کبد) با استفاده از سوزن مخصوص و تحت هدایت سونوگرافی است. با انجام نمونه برداری از کبد، شدت ضایعه مشخص می‌شود و می‌توان روش مناسب تری برای درمان انتخاب کرد. نمونه بدست آمده توسط پاتولوژیست مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نمونه بدست آمده از این روش در حد چند میلی متر تا سانتی متر بوده و توسط آزمایشگاه پاتولوژی مورد بررسی قرار می‌گیرد. برای انجام نمونه برداری کبد لازم است بیمار برای مدت کوتاهی بستری شود و آزمایش انعقادی و هموگلبین خون مورد بررسی قرار گیرند. نمونه برداری از کبد در اغلب موارد بدون خطر است، ولی در موارد بسیار نادری خطر خونریزی وجود دارد که پزشک می‌تواند آن را کنترل کند.

دردشکمی و غیبت از محل کار برای استراحت یا تنگی نفس مختصر جزو عوارض نمونه برداری از کبد است. امروزه از نمونه برداری از کبد تنها در موارد ضروری استفاده می‌شود. نمونه برداری از کبد در افراد بسیار چاق، مشکل و با عوارض بیشتری همراه است.

همچنین امروزه با استفاده از تکنولوژی پرتاب امواج با فرکانس پائین ماوراء صوت به داخل بدن می‌توان به میزان سفتی کبد پی برد. این روش غیرتهاجمی است و حتی در زنان باردار قابل انجام است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • عملیات ریزش برداری در محور‌های مواصلاتی استان ایلام انجام شد
  • شروع به کار مجدد عملیات تصویربرداری هوایی در سازمان نقشه‌برداری
  • عملیات ریزش برداری در محورهای مواصلاتی استان ایلام انجام شد
  • هشت هزار فلسطینی همچنان زیر آوار ویرانی‌ها در نوار غزه
  • پروژه آبرسانی به هسته مرکزی شهر اصفهان به بهره‌برداری رسید
  • بهره برداری از طرح آبرسانی به هسته مرکزی شهر اصفهان
  • کبد چرب در این شرایط، خطرناک می‌شود
  • پایان عملیات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان/ امدادرسانی به بیش از ۷۰ هزار نفر
  • شبکه انتقال گاز در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان پایدار است
  • بهره‌برداری از انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان در نوروز