Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی کشور گفت: اولین واکسن ایرانی با نام پاستور تا پایان اسفندماه به میزان ۵۰ هزار دز برای ایرانی‌ها تزریق می‌شود. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا رئیسی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه مقابله با کرونا یک نبرد واقعی محسوب می‌شود، افزود: قطعاً آینده مدیریت کشور‌ها را براساس مدیریت کرونا قضاوت خواهند کرد و در برخی ازکشورها، کرونا جدی گرفته نشد، ولی بعد‌ها درگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با عنوان اینکه در برخی از کشور‌های مدعی عدالت در فرودگاه، ماسک ولوازم بهداشتی را سرقت می‌کردند، افزود: ایران اسلامی به رغم تحریم‌های ظالمانه، در حوزه مقابله باکرونا تلاش‌های خوبی انجام داد.

وی با اظهار اینکه اطلاعات همه کشور‌ها درباره کرونا به یک اندازه و همگی نقطه سرخط شده بودند، افزود: سیستم نظام سلامت آلمان وانگلیسی با آنکه بسیار قوی است، اما برابر ویروس جهش یافته کرونا به زانو درآمدند و از دو هزار مرگ کرونایی در دنیا بیش از ۵۳۰ مرگ ومیر مربوط به آمریکا است.

رئیسی یادآور شد: میزان تخت‌های بستری ما ۱.۵ تخت بود وبا این حال هیچ بیماری پشت در‌های بیمارستان نماند و در تولید ماسک به مرحله صادرات رسیدیم و این کشور با تکیه مردم توانست مقابل بیماری ایستادگی کند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه یکی از بزرگترین اقشاری که برای مقابله با کرونا کمک کردند، بازاریان واصناف بوده است، گفت: میزان مرگ ومیر ناشی از کرونا کاهش یافته وناشی از همبستگی وهمراهی مردم بوده است.

وی با اظهار اینکه با مدیریت خوب صورت گرفته در مازندران ادامه داد: با انسجام تیمی می‌توان مشکلات را حل کرد و یکی از نقاط قوت، همراهی خوب دادستانی، اصناف، بسیج و هلال احمر وغیره بوده است.

رئیسی یادآور شد: کرونا نه ضعیف شده ونه از بین رفته است بلکه تا زمانی که واکسیناسیون کامل نشده با کرونا سرو کار داریم بنابراین باید نسبت به رعایت پروتکل‌ها توجه داشته باشیم.

در قرنطینه کامل بیماران دارای ضعف هستیم

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه این تصور که ویروس جهش یافته انگلیسی در مازندران وجود ندارد، اشتباه است، گفت: یکی از مشکلات و نقاط ضعف این است که در قرنطینه کردن افراد دارای بیماری مثبت دچار مشکل هستیم و اگر قرنطینه زیر ۵ و هفت روز باشد، خطر محسوب می‌شود.

وی با انسجام تیمی، انجام تست‌های هدفمند وفراوان، هوشیاری مردم را در مهار کرونا مؤثر دانست ودرباره رنگ بندی کرونایی نیز گفت: در رنگ بندی قرمز فقط مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند.

رئیسی با اظهار اینکه رنگ بندی مدیریتی شهر‌های مازندران اصلاح خواهد شد، گفت: در مازندران باید رنگ بندی مدیریتی ومداخله داشته باشیم و رنگ بالاتر را برای شهر‌های مشابه درنظر گیریم.

وی درباره تعداد تست‌های کرونایی گفت: محدودیتی در ارائه تست‌ها برای مازندران قائل نیستم.

وضعیت سفر‌های نوروز هنوز مشخص نشده است

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره سفر و اعمال جریمه‌های کرونایی گفت: وزارت بهداشت اعلام کرده که یک ریال از جریمه‌ها را نخواهد گرفت، اما برخی مواقع باید ممنوعیت مطلق ایجاد کرد.

رئیسی درباره سفر‌های نوروزی ادامه داد: هنوز وضعیت بیماری مشخص نبوده ومعلوم نیست عید نوروز وضعیت چگونه شود.

وی درباره واکسن کرونایی نیز گفت: طبق سند ملی واکسیناسیون مصوب شده باید واکسیناسیون طبق این سند و براساس گروه بندی انجام شود و از پنجشبه گذشته واکسیناسیون سالمندان، مراکز نگهداری جسمی وذهنی، غسال ها، کارکنان آی سی یو، بستری کووید، اورژانس بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز منتخب کار می‌کند، آغاز شد.

رئیسی با بیان اینکه تاکنون ۱۵۰ هزار دوز واکسن روسی و چینی وارد کشور شد وگفت: اوایل هفته آینده ۲۰۰ هزار دز واکسن به دست ما خواهد رسید و تا پایان اسفند ۹۰۰ هزار دز از سبد کواکس تزریق می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین ۴.۲ میلیون دز واکسن تا اردیبهشت ماه به دست ما خواهد رسید و براین اساس وطبق اولویت بندی، نسبت به واکسیناسیون اقدام خواهد شد.

معاون بهداشت با بیان اینکه اولین واکسن ایرانی با نام پاستور تا هفته پایانی اسفند تولید می‌شود و ۵۰ هزار دز ارائه می‌شود، گفت: از اواخر اردیبهشت ماه ۱.۵ میلیون دز واکسن، از تیرماه ماهانه ۱۰ تا ۱۵ میلیون دز واکسن تولید می‌شود و در مجموع از تیرماه به بعد ماهانه ۲۰ میلیون دز واکسن خواهیم داشت.

وی گفت: تا پایان آذرماه بیش از ۵۰ میلیون ایرانی با ۱۲۰ میلیون دز واکسن، واکسینه می‌شوند این درحالی است که تا پایان ۱۴۰۰ دنیا توان واکسینه کردن تمام مردم را نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: واکسن ایرانی کرونا وزارت بهداشت بهداشت وزارت بهداشت میلیون دز واکسن تا پایان رنگ بندی هزار دز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۵۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی

محمدرضا واحدی جو در گفت‌وگو با قدس خراسان اظهار کرد: واکسیناسیون زائران حج عمره از امروز آغاز شده و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

مدیر مرکز پزشکی حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: این واکسیناسیون بر طبق زمان بندی انجام شده برای ۶۹ کاروان به تدریج در این یک هفته عملیاتی می‌شود که واکسیناسیون ۳۹ کاروانی که از مشهد و دو شهر فریمان و چناران هستند در مرکز درمانی امام خمینی (ع) مشهد انجام و زائران ۳۰ کاروان دیگر نیز در ۱۱ مرکز سایر شهرستان‌های خراسان رضوی به همان روال زمان بندی شده‌ای که کاروان‌ها اعلام شده انجام می‌پذیرد.

وی بیان کرد: تزریق واکسن مننژیت چهار ظرفیتی در این مرحله از واکسیناسیون برای کلیه زائرانی که طی دو سال گذشته این واکسن را دریافت نکردند الزامی است اما آن‌هایی که ۲۲ فرودین ۱۴۰۱ به قبل واکسن مننژیت را تزریق کردند یا تزریقی نداشتند ملزم به دریافت این واکسن به دلیل احتمال افزایش شیوع این بیماری در تجمعات هستند.

واحدی جو در پاسخ به این پرسش که آیا برای سفر حج عمره تزریق واکسن کرونا نیز انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای تزریق واکسن کرونا برای حجاج وجود ندارد و سایر واکسن‌ها از جمله آنفولانزا نیز با نظر پزشک خواهد بود.

مدیر مرکز پزشکی حج و زیارت خراسان رضوی بیان کرد: معاینات پزشکی بیش از ۹ هزار عمره گزاری که قرار است از خراسان رضوی به سزرمین وحی سفر کنند که چندی قبل آغاز شد به پایان رسید که با این وجود همه آماده مهیا شدن شرایط سفر هستند.
 

هاشم رسایی‌فر

دیگر خبرها

  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست