Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-استاندار آذربایجان‌غربی به مشکلات اقتصادی کشور ناشی از تحریم اشاره کرد و گفت: دشمن از طریق تحریم‌های مالی مختلف نسبت به صادرات کشور مانع ایجاد کرده و این امر باعث کاهش شدید درآمدها شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  ارومیه، محمدمهدی شهریاری امروز در دومین جلسه شورای اداری با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در طول سال جاری از ضرورت تقویت کارکرد مشاوره ای دیوان محاسبات گفت و اظهار داشت: دیوان محاسبات می‌تواند در مشاهده با تخلفات احتمالی دستگاه‌های اجرایی که عمدتا ناشی از ناآگاهی است از کارکرد مشاوره‌ای بیشتر استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه دولت خود را مکلف به خدمتگزاری به مردم تا آخرین لحظه می‌داند، به مدیران دستگاه‌های اجرایی تذکر داد که حق سستی و کوتاهی در وظایف قانونی خود را ندارند و تا آخرین لحظه باید با جدیت پار کار باشند.

وی برخورد با متخلفان را امری واجب در راستای امید آفرینی و افزایش اعتماد عمومی دانست و گفت: یکی از دلایل ناامیدی در بین مردم، بیان اختلافات بین دستگاهی در بطن جامعه است و نباید با مشکلات بین دستگاهی که می‌توان در فضایی همدلانه و مشترک نسبت به حل آنها اقدام کرد موجبات ناراحتی و ناامیدی مردم را فراهم کرد.

صادرات سیمان از استان بوشهر منوط به تامین نیاز داخلی استتولیدکنندگان کفش زمین گیر شدند/ بحران صنعت چرم سازی کشور با صادرات دام زندهمجوز مجلس به وزارت دفاع برای استفاده و صادرات از سهمیه نفت خام و میعانات گازی

استاندار آذربایجان‌غربی به مشکلات اقتصادی کشور ناشی از تحریم نیز اشاره کرد و تصریح کرد: دشمن از طریق تحریم های مالی مختلف نسبت به صادرات کشور مانع ایجاد کرده و این امر باعث کاهش شدید درآمدها شده است.

شهریاری افزود: امروز کشور بیش از هر زمان دیگری برای عبور از تحریم‌ها و خنثی سازی دسیسه ها به وحدت و همدلی و یکصدایی نیاز دارد.

وی به دستاوردهای دولت در استان نیز اشاره کرد و از رشد شاخص های اقتصادی، بهبود شاخص های عمرانی و زیربنایی گفت و افزود: علاوه بر احیای دریاچه ارومیه به عنوان نگین دستاوردهای دولت در این استان، راه آهن، پروژه های بیمارستانی، آب، گاز و اینترنت روستایی نیز از میانگین کشوری فراتر رفته است.

استاندار آذربایجان‌غربی بهره برداری از یک هزار و 700 تخت بیمارستانی در دو سال اخیر را دستاوردی درخشان برای عبور کم خطر از بحران کرونا در استان دانست و گفت: با تحولات رخ داده در این بخش توانستیم مدیریتی بهتر در مقابله با کرونا داشته باشیم.

شهریاری تقویت نظارت بر بازار، رعایت درست دستورالعمل های بهداشتی، توجه به توصیه های دستگاه های نظارتی را از مورد اشاره قرار داد و از خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان و برنامه های تدوین شده، دورنمای مثبتی برای استان متصور هستیم.

انتهای پیام/7548/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۶۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا یک کانال تلگرامی را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا در تداوم تحریم های خود علیه حماس اعلام کرد که کانال تلگرامی «غزه حالا» و موسس آن «مصطفی عیاش» را به اتهام اقدام به جمع‌آوری کمک مالی برای حماس، تحریم کرده است.

به گزارش مشرق، وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) روز چهارشنبه دو فرد و سه نهاد را به عنوان تسهیل کننده های مالی اصلی برای حماس تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود: «در پی حمله تروریستی ۷ اکتبر ۲۰۲۳ که توسط حماس علیه اسرائیل انجام شد، نهاد موسوم به «غزه حالا » برای حمایت از حماس، تلاش‌هایی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی انجام داد. این نهاد و بنیانگذار آن به نام «مصطفی عیاش»، همچنین شرکت های القریشی اکزکیوتیو و اخیرا القریشی و مدیر این دو شرکت، آئوزما سلطانه برای جمع‌آوری کمک مالی برای حماس تلاش کردند.»

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، گفت: « وزارت خزانه داری همچنان متعهد به محدود کردن توانایی حماس برای تأمین مالی فعالیت های تروریستی خود، از جمله از طریق کارزارهای مجازی جمع آوری کمک های مالی است. آمریکا در هماهنگی نزدیک با شرکای انگلیسی خود، به استفاده از ابزارهای لازم برای مختل کردن توانایی حماس جهت کمک به حملات بیشتر ادامه خواهد داد.»

ایالات متحده آمریکا از زمان عملیات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ حماس می گوید که هیچ نقشی برای این گروه در آینده قائل نیست.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن نقشی برای حماس در آینده فلسطین و راهکار سیاسی مدنظر قائل است، گفت: «به هیچ وجه».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای واشنگتن درباره حماس ادعا کرد: « حماس یک گروه تروریستی بی رحم است که حتی پیش از حمله فجیع ۷ اکتبر ۲۰۲۳ دست به حملات تروریستی زده بود. حماس هیچ حقی در مشارکت سیاسی ندارد زیرا دستانش به خون آلوده است.»

گروه‌های مقاومت فلسطین به رهبری حماس، ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

دیگر خبرها

  •  صادرات هزار و 489 میلیون دلار محصولات تولیدی آذربایجان‌غربی از گمرکات استان
  • افزایش صادرات از گمرک شهرستان پلدشت
  • آمریکا یک کانال تلگرامی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران
  • تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه دو فرد مرتبط با شبکه‌های رسانه‌ای حامی حماس
  • نزدیک به ۲۳۳ میلیون دلار کالا از قم به کشور‌های مختلف جهان صادر شد
  • افزایش ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی
  • سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز: مردم مهمترین هدف مورد هجوم دشمن است/ خیلی از اصول‌گرایان هم کوتاهی کردند/ وجود انسان‌های بی‌بصیرت مانع رشد وحدت امت است
  • صدور ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالا از گمرکات آذربایجان‌غربی
  • ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین