Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیسی گفت: ۵۰ هزار دُز واکسن ایرانی پاستور، هفته آخر اسفند امسال تزریق می‌شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری،‌ «علیرضا رئیسی» امروز (۱۰ اسفندماه) در نشست استانی ستاد مقابله باکرونا در مازندران بیان کرد: با انسجام تیمی می‌توان مشکلات را حل کرد و یکی از نقاط قوت، همراهی خوب دادستانی، اصناف، بسیج و هلال احمر وغیره بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی افزود: کرونا نه ضعیف شده ونه از بین رفته است بلکه تا زمانی که واکسیناسیون کامل نشده با کرونا سرو کار داریم بنابراین باید نسبت به رعایت پروتکل‌ها توجه داشته باشیم.

 

وی انسجام تیمی، انجام تست‌های هدفمند وفراوان، هوشیاری مردم را در مهار کرونا مؤثر دانست و گفت: در رنگ بندی قرمز فقط مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند.

 

این مسئول با بیان اینکه ۲ میلیون دُز واکسن، فروردین و اردیبهشت سال آینده آماده تزریق می‌شود گفت: ۲۵۰ هزار دُز واکسن سینوفارم چینی امروز وارد شده و ۳۰۰ هزار دُز واکسن اسپوتنیک وی روسیه هم هفته آینده وارد کشور می‌شود.

 

رئیسی با اشاره به اینکه ۹۰۰ هزار دُز واکسن از سبد کُواکس نیز تا پایان امسال وارد کشور می‌شود افزود: ۵۰ هزار دُز واکسن ایرانی پاستور، هفته آخر اسفندِ امسال تزریق می‌شود.

 

وی گفت: در مرحله نخست، تزریق ۱۰ هزار دُز واکسن کرونای اسپوتنیک وی روسیه از پنجشنبه ششم اسفند برای یک میلیون و ۳۰۰ هزارنفر شامل ۶۰۰ هزارنفر کادر درمانی و ۷۰۰ هزارنفر از گروه‌های آسیب پذیر (خانه سالمندان، مراکز نگهداری معلولان جسمی و ذهنی و جانبازان) آغاز شده و تا دو هفته ادامه دارد.

 

معاون وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی افزود: اولویت مرحله دوم با سالمندان بالای ۷۰، بالای ۷۵ و بالای ۸۵ سال و همچنین افراد ۱۶ تا ۶۵ سال دارای بیماری زمینه‌ای بوده و با این حساب، تا پایان خرداد سال آینده ۸ میلیون و ۵۰۰ هزارنفر از جمعیت کشور واکسینه می‌شوند.
 

رئیسی تصریح کرد: از تیر ماه سال آینده به بعد انجام واکسیناسیون به بیش از ۲۰ میلیون دُز در ماه رسید و تا پایان آذر ۱۴۰۰ همه گروه‌ها واکسینه خواهند شد.

 

وی در باره اعمال محدودیت‌های سفر در آستانه نوروز ۱۴۰۰ گفت: محدودیت‌های سفر بسته به تغییر شرایط و رنگ بندی استان‌ها اعمال و اطلاع رسانی می‌شود.

 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا با بیان به اینکه برنامه‌ای برای تعطیلی بازار و اصناف در روز‌های پایانی سال در نظر گرفته نشده است افزود: اگر در شهری رنگ بندی کرونایی به قرمز یا نارنجی تغییر یابد، مانند گذشته مشاغل گروه یک و دو مشمول فعالیت می‌شوند.

 

رئیسی با بیان اینکه رنگ بندی مدیریتی شهرهای مازندران اصلاح می‌شود، گفت: در مازندران باید رنگ بندی مدیریتی و مداخله داشته باشیم و رنگ بالاتر را برای شهرهای مشابه درنظر گیریم.

 

پایان پیام/708

منبع: شبستان

کلیدواژه: واکسن کرونا رئیسی کرونا مازندران هزار د ز واکسن رنگ بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۶۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه حل دانشمند ایرانی برای یک مسئله ۲۰ ساله/ کشف محدودیت‌های مواد شفاف جاذب انرژی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از از اینترستینگ اینجینیزینگ، پژوهشگران دانشگاه دوک با کمک دکتر وحید تارخ استاد این دانشگاه موفق شدند محدودیت‌های نظری میزان انرژی الکترومغناطیسی را که یک ماده شفاف می‌تواند جذب کند تعیین کنند.

این دستاورد که می‌تواند به محققان در بهینه سازی طراحی دستگاه‌های الکترومغناطیسی آینده کمک کند، به انتظار ۲۰ ساله براییک راه حل ریاضی برایاین مساله نیز پایان داده است.

هنگامی که دانشمندان در حال ساخت دستگاه‌های جدیدیایافتن کاربرد‌های جدید براییک ماده شیمیایی هستند، نقش نور بسیار مهم است. در برخی موارد، مانند سلول‌های خورشیدی، هدف اجازه حداکثر جذب نور است. در برخی دیگر، هدف محدود کردن میزان جذب نور است.

برای سال‌ها، دانشمندان بر یکراهبرد ساده برای افزایش ضخامت ماده به منظور افزایش جذب نور تکیه کرده‌اند؛ نکته‌ای صریح و منطقی. اما محققان به اینکه فکر می‌کردند آیا می‌توان ماده شفافی ساخت که اجازه عبور نور را بدهد و اینکه ضخامت مورد نیاز برای چنین ماده‌ای چقدر باید باشد؛ پاسخ چنین مساله‌ای یک راز باقی مانده بود.


راه حل روسی که به طور خلاصه جواب داد

بیش از بیست سال پیش، «کنستانتین روزانف» «Konstantin N. Rozanov» محقق مؤسسه الکترودینامیک نظری و کاربردی در مسکو روسیه، محدودیتی را در مساله معرفی کرد که برای حل معما مفید بود.

روزانوف یک سوی مواد شفاف را با یک تکه فلز پوشاند تا محدوده طول موج‌هایی را که در مواد جذب می‌شوند، کشف کند، زیرا پوشش فلزی، نوری را که از راه می‌رسد منعکس ویا جذب می‌کند.

این به محققان اجازه داد تا به یک راه حل ریاضی برای مساله برسند. با این حال، نکته اینجا بود که محققان هیچ سرنخی نداشتند که چه زمانیپوشش فلزیباید برداشته شود تا نور بتواند از آن عبور کند.

مهم‌تر از آن، روزانوف یک ترفند هوشمندانه داشت که باعث شد راه حل کار کند. او به جای فرکانس با طول موج کار می‌کرد. هنگامی که محققان با فرکانس کار می‌کردند، رویکرد فلزینمی توانست مساله را حل کند.

محققان دوک به کار خود ادامه می‌دهند

«ویلی پادیلا» «Willie Padilla» استاد مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه دوک، به دنبال حل این مشکل برای ساخت دستگاه‌های بهتر بود. او با «وحید تارخ»، استاد مهندسی برق و کامپیوتر در دوک همکاری کرد. تارخ روی فرمول‌بندی‌های جدیدتخصص دارد و بیشترین بهره را از مجموعه داده‌ها می‌برد.

تارخ بدون اینکه وارد ریاضیات زیربنایی شود، موفق شد ترفند روزانوف را رو کند. پادیلا در مورد کار تارخ می‌گوید: بازنگری گذشته می‌تواند به درک دقیق‌تر مسایل و حل آسان آن کمک کند، اما حتی ریاضیدانان این استراتژی‌های خلاقانه را ترفند می‌نامند.

کار پادیلا و تارخ علاوه بر ارائه راه حلی که مدت‌ها در انتظار آن بودیم، کاربرد‌های عملی نیز دارد. یک ماده جاذب با پشتی فلزی اجازه عبور هیچ انرژی الکترومغناطیسی را نمی‌دهد. با این حال، برای برخی از برنامه‌های کاربردی، فرد ترجیح می‌دهد فرکانس‌های خاصی از آن عبور کنند، در حالی که اکثر آنها مسدود هستند.

به عنوان مثال، خطرات تابش الکترومغناطیسی از تلفن‌های همراه به خوبی شناخته شده است. راه حل ریاضی اکنون اجازه می‌دهد تا آنها مسدود شوند در حالی که همچنان سیگنال‌های GPS یا بلوتوث را عبور می‌دهد. از طرف دیگر، می‌توان برنامه‌های مخفی کاری را برای استفاده نظامی نیزتوسعه داد.

ریاضیات می‌تواند برای آسان‌تر کردن کار محققان، به آنها کمک کند دریابند به محدودیت‌های اساسی رسیده اند و تلاش‌های بهینه‌سازی بیشتر نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.
پادیلامی گوید: بسیاری از فیزیک جهان شناخته شده در حال حاضر راه حل‌های اساسی دارد یا برایداشتن یک پاسخ دقیق، بسیار پیچیده است. در هر زمینه ای، یافتنیک نتیجه واقعی، اساسی و دقیق مانند این نادر است.

نتایج این تحقیقات در نشریه Nanophotonics منتشر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید دستگاه تسمه کش مناسب
  • اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟
  • «روش ۳۳۳» چیست و چگونه از آن برای بسته‌بندی لباس‌های مخصوص سفر استفاده کنیم؟
  • چگونه چینی‌ها هزاران مرغ شاخدار را پس از پرورش، بسته بندی می‌کنند (فیلم)
  • انواع هدیه نوروزی با بسته‌بندی‌ خلاقانه و جذاب با ارسال فوری
  • راه حل دانشمند ایرانی برای یک مسئله ۲۰ ساله/ محدودیت‌های مواد شفاف جاذب انرژی کشف شد
  • راه حل دانشمند ایرانی برای یک مسئله ۲۰ ساله/ کشف محدودیت‌های مواد شفاف جاذب انرژی
  • روش تشخیص لوازم یدکی اصل از تقلبی
  • فیلم| پلیس ترکیه سرکردهٔ ایرانیِ سایت‌های شرط‌بندی را دستگیر کرد
  • بازداشت سرکرده ایرانی سایت‌های شرط‌بندی در ترکیه