Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-20@02:31:12 GMT

برف و کاهش دما گریبانگیر زلزله زدگان سی‌سخت

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۶۸۰۷

برف و کاهش دما گریبانگیر زلزله زدگان سی‌سخت

پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز در استان کهگیلویه و بویر احمد بویژه شهرزلزله زده سی‌سخت شاهد بارش سنگین برف و باران خواهیم بود و مسئولان این استان باید تدابیر لازم را برای در امان نگه داشتن 2500 خانواری که پس از زلزله در زیر چادر بسر می‌برند بیندیشد.

«صادق ضیاییان» مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی به «ایران »گفت: امروز دوشنبه هم در جنوب غربی استان اصفهان و هم کهگیلویه و بویر احمد وضعیت نارنجی هواشناسی اعلام کرده‌ایم و از روز گذشته هشدارهای لازم به مسئولان شهر زلزله زده سی سخت داده تا مبادا حجم بالای بارش‌ها که انتظار می‌رود در بخش‌هایی ازکهگیلویه و بویر احمد از جمله شهر سی‌سخت به شکل برف باشد مشکلات زلزله زدگان را بیشتر کند‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: کمینه دمای هوای شهر سی‌سخت دیروز (یکشنبه) منفی 4 و بیشینه دما 9 درجه سانتیگراد بود که امروز انتظار می‌رود کمینه دما منفی یک باشد با این تفاوت که بیشینه دما از 3 درجه بالاتر نمی‌رود و این مسأله ما را نگران مردم زلزله زده کهگیلویه و بویر احمد می‌کند.
ضیاییان تصریح کرد: دیروز همچنین در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان و کرمانشاه شاهد بارش پراکنده برف و باران بودیم.
وی تأکید کرد: اما در روز دوشنبه استان‌های بیشتری تحت تأثیر این سامانه قرار می‌گیرند و حدود 22 استان از جمله استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات استان‌های کرمانشاه و لرستان، مرکزی، اصفهان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و غرب فارس، شمال بوشهر، نیمه جنوبی خراسان رضوی، یزد، ارتفاعات کرمان و ارتفاعات استان های قزوین، البرز، تهران بارش خواهند داشت که بارش در ارتفاعات به شکل برف خواهد بود.
وی تأکید کرد: این بارش‌ها می‌تواند با افزایش حجم رواناب موجب آب‌گرفتگی معابر عمومی شود و اختلال‌هایی را در سفرهای برون شهری به‌وجود آورد، لذا توصیه می‌شود رانندگان ضمن احتیاط در جاده‌های کوهستانی ماشین خود را به امکانات ایمنی و گرمایشی تجهیز و از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.ضمن اینکه از مردم می‌خواهیم در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها توقف نکنند و در فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط لازم را داشته باشند.
مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: روز سه‌شنبه بارش‌ها خفیف‌تر خواهد شد ،اما باز هم در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال و شرق اردبیل، گیلان، مازندران، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، همدان، فارس، جنوب بوشهر، شمال و غرب کرمان، نیمه شمالی خراسان رضوی، خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، قزوین شاهد بارش پراکنده خواهیم بود. این سامانه بارشی روز سه‌شنبه از کشور خارج می‌شود ،اما در روز‌های پایانی هفته باید منتظر سامانه جدیدی باشیم که در پایان هفته بارش‌های خوبی را در استان‌های نیمه غربی و نوار شمالی داشته باشد .
ضیاییان گفت: در پایان هفته تغییر قابل توجهی در دمای استان‌های مختلف نخواهیم داشت و حتی در بعضی استان‌ها دما چند درجه افزایش خواهد داشت.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کهگیلویه و بویر احمد استان ها بارش ها سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۶۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه، امشب + فیلم

به گزارش جماران؛ رسانه‌های ترکیه از وقوع زلزله ۵.۶ ریشتری در منطقه «سولو سارای» استان «توکات» در شمال این کشور خبر دادند.

به گفته رسانه ها خانه‌های روستایی در این زلزله آسیب دیده‌اند.‌ هنوز از تلفات احتمالی این زمین لرزه که عصر امروز پنجشنبه رخ داده، خبری اعلام نشده است.

 

حجم ویدیو: 9.09M | مدت زمان ویدیو: 00:01:33 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور | بارش ها تا کی ادامه دارد؟
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / خیزش گرد و خاک در این استان ها
  • وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها
  • فیلم/ خسارت زلزله ۵.۶ ریشتری در شمال ترکیه
  • شدت گرفتن بارش‌ها در مناطق مستعد
  • بارش باران و تگرگ در ایران از جمعه
  • زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه، امشب + فیلم
  • خسارت زلزله ۵.۶ ریشتری در شمال ترکیه + فیلم
  • بارش ها در نوار جنوبی کشور تا فردا ۳۱ فروردین ماه تشدید می شود
  • وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان