Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@21:07:35 GMT

کاربردهای روغن نارگیل

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۶۸۲۷

کاربردهای روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای شهرتی به عنوان یک محصول عجیب و غریب و فوق العاده ای است. شما می توانید آن را در طبخ، یا به عنوان یک مرطوب کننده صورت و یا مو، و یا حتی تمیز کننده با آن، استفاده کنید. در زیر چند روش استفاده های خوراکی از روغن نارگیل را برایتان آورده ایم. ناطقان: می توانید از روغن نارگیل برای سرخ کردن، یا کباب کردن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که دارای نقطه دود بالا و طعم ملایم است، روغن نارگیل انتخاب مناسبی برای انواع روش های پخت و پز است. اگر سیب زمینی را می خواهید سرخ کنید یا بپزید، از همان مقدار که می خواهید از هر نوع روغنی (کره، روغن زیتون، روغن نباتی، و غیره) استفاده کنید از روغن نارگیل به عنوان هر چربی آن استفاده کنید.

 

• کباب کردن و سرخ کردن سبزیجات با روغن نارگیل :

1-2 قاشق غذاخوری (15-30 گرم) از روغن نارگیل ذوب کنید و یا هر مقدار که دستورالعمل خود دارید با گرمای کم در یک کاسه کوچک بپوشانید، سپس آن را بر روی سبزیجات خود بریزید و در فر بگذارید. سبزیجات را بر اساس دستور غذای مورد نظر خود بجوشانید.

 
 

• روغن نارگیل را به قهوه، چای داغ یا شکلات داغ اضافه کنید. نوشیدنی گرم خود را به طور معمول انتخاب کنید، سپس 1 قاشق چایخوری (5 گرم) روغن نارگیل را قبل از اضافه کردن هر کرم یا شیرین کننده اضافه کنید و مخلوط کنید. مایع داغ به سرعت روغن را ذوب می کند.

 

روغن نارگیل کمی از بافت چرب (به خصوص روی سطح) ایجاد می کند و عطر و طعم ملایمی را به نوشیدنی می دهد. اگر دوست ندارید می توانید، نیمی از روغن نارگیل را با روغن کره ای (یا فقط از روغن نارگیل استفاده کنید و جایگزین دیگری نکنید) مخلوط کنید و جایگزین کنید.

 

آیا با اضافه کردن روغن نارگیل، قهوه صبح بخورید؟ بله. روغن نارگیل به کاهش کلسترول، سوختن چربی، کشتن باکتری های مضر و بهبود عملکرد مغز کمک می کند.

 
نکاتی برای استفاده از روغن نارگیل, بهترین روش استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل را به قهوه، چای داغ یا شکلات داغ اضافه کنید

 

• می تواند مخلوط روغن نارگیل را به دستور غذای مورد علاقه خود اضافه کنید. مثلا 2 قاشق غذاخوری (15-30 گرم) روغن نارگیل را با استفاده از حرارت کم ذوب کنید و به مخلوط با ماست یا بلغور جو دوسر اضافه کنید.

 

 

• روغن نارگیل با مکمل هایی که از موز و دیگر میوه های گرمسیری استفاده می کنند، عالی است.


 

• روغن نارگیل جایگزین برای روغن های دیگر هنگام پخت. اگر دستور العمل پخت شما نیاز به روغن مایع دیگر، مانند کلزا یا روغن گیاهی، از یک مقدار مساوی از روغن نارگیل ذوب نشده با روغن گیاهی دیگر استفاده کنید. شما احتمالا هر گونه تفاوت در طعم و یا بافت را متوجه نمی شوید.

 

اگر می خواهید روغن نارگیل را برای چربی های جامد مثل کوتاه کردن، کره یا مارگارین جایگزین کنید، از یک نسبت 1 به 1 روغن نارگیل، کنجد و سایر چربی های جامد استفاده کنید، اما فقط 75 درصد از مقدار مورد نیاز در دستور غذا را اضافه کنید. به عنوان مثال، به جای 4 قاشق غذاخوری (60 گرم) کره، 3 قاشق غذاخوری (45 گرم) از روغن نارگیل و کره - 1.5 قاشق غذاخوری (22.5 گرم) را اضافه کنید.

 

• روغن نارگیل را به صورت کره با تره فرنگی روی پنکیک بگذارید. روغن نارگیل آن را روی نان تست بمالید و روی آن پیازچه خردشده بریزید و آن را در فر با حرارت 76 درجه فارنهایت (24 درجه سانتیگراد)، قرار بدهید تا گرم شود و به عنوان صبحانه میل کنید این کار را می توانید روی کلوچه هم انجام بدهید.

 
 

• مقداری روغن نارگیل را ذوب کنید و روی پاپ کورن بریزید و میل کنید.

 

نکته استفاده برای روغن نارگیل:

اگر فکر می کنید طعم روغن نارگیل را دوست ندارید، ابتدا از آن با روغن های دیگر و به صورت کم استفاده کنید و سپس مقدار آن را نسبت به روغن های دیگر بیشتر کنید تا به عطر و طعم آن عادت کنید و از خواص آن بهره ببرید.
برچسب ها: کاربرد ، روغن ، نارگیل ، خوراکی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کاربرد روغن نارگیل خوراکی روغن نارگیل روغن نارگیل قاشق غذاخوری استفاده کنید اضافه کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۶۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه

به گزارش همشهری آنلاین، ماکادو یکی از ساده و خوشمزه ترین کتلت‌های مراکشی است که با استفاده از مواد اولیه و مدت زمانی کمی تهیه می‌شود. این کتلت دارای طعمی تند است که می‌توان به عنوان شام و یا ناهار سرو کرد. این کتلت مناسب برای زمان‌هایی است که می‌خواهید غذایی متفاوت بچشید اما زمان و یا حوصله کافی را برای این کار ندارید. طرز تهیه ماکودا در این مطلب قرار دارد.

همانطور که می دانید کتلت‌ها انواع مختلفی دارد که کتلت به دلیل حاضر شدن سریع و داشتی طعمی لذیذ محبوب است. از انواع کتلت می‌توان به کتلت پنیری، کتلت ماش و یا حتی کتلت ایتالیایی اشاره کرد. کتلت ماکودا را می‌توان با انواع سبزی‌های معطر مانند جعفری و گشنیز به دلخواه تزئین کرد.

مواد لازم

تخم مرغ ۲ عدد

سیب مینی ۳ عدد

آرد ۱ پیمانه

سیر ۲ حبه

برگ گشنیز خرد شده ۱ مشت

نمک به مقدار لازم

فلفل سیاه به مقدار لازم

روغن به مقدار لازم

طرز تهیه ماکودا مراکشی لذیذ و خوش طعم

ابتدا برای تهیه ماکودا باید سیب زمینی‌ها را به خوبی بشویید و با پوست درون یک قابلمه مناسب آب پز کنید. پس از آب پز شدن سیب زمینی پوست آن را جدا نمایید و در کاسه‌ای رنده کنید. نمک و فلفل را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند.

تخم مرغ، برگ گشنیز خرد شده و سیر را به کاسه اضافه کرده و با دست ورز دهید تا به خوبی مواد کتلت مخلوط شوند. مقداری از مواد کتلت را بردارید و در دست به صورت گرد کنید و در مقداری آرد بغلتانید. سپس تابه‌ای مناسب را با مقداری روغن بر روی حرارت قرار دهید.

صبر کنید تا روغن داغ شود. پس از داغ شدن روغن کتلت‌های گرد خود را در تابه سراخ کنید. به دلخواه می‌توان شکل کتلت‌ها را با دست تغییر داد قبل از سرخ کردن. کتلت را برگردانید تا روی دیگر آن هم طلایی و سرخ شود. پس از سرخ شدن کتلت را بر روی دستمال حوله‌ای قرار دهید تا روغن اضافه گرفته شود. زمانی که تمامی کتلت‌ها سرخ شد، آن را در ظرف مناسب بچینید و به همراه انواع سس، گوجه و یا حتی خیار شور سرو کنید.

کد خبر 846949 منبع: ایرنا برچسب‌ها سیب زمینی آشپزی توصیه‌ها و آداب خبر مهم آشپزی - دستور پخت تغذیه سالم تغذیه

دیگر خبرها

  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • کتف و بال مرغ را با این روش ویژه سوخاری کنید
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • تسکین زانو درد با روغن کرچک
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا میدهد
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • کشف ۴۰ تن روغن خوراکی قاچاق و دستگیری یک متخلف در زاهدان
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • کشف ۴۰ تن روغن خوراکی قاچاق ودستگیری یک متخلف در زاهدان
  • درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با این روغن