Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-16@16:01:07 GMT

عرضه نفت آمریکا کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۷۰۰۰

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده اعلام کرد که تولید نفت خام آمریکا در دسامبر ۲۰۲۰ کاهش یافته و به ۱۱ میلیون و ۶۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) روز جمعه (هفتم اسفندماه) در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که تولید نفت خام آمریکا در ماه دسامبر ۲۰۲۰، ۵۸ هزار بشکه در روز کاهش یافته و به ۱۱ میلیون و ۶۳ هزار بشکه در روز رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افت تولید آمریکا در پی کاهش تولید نفت در تگزاس و داکوتای شمالی، مهم‌ترین ایالت‌های تولیدکننده نفت رخ داد.

این نهاد همچنین مقدار تولید نفت خام در ماه نوامبر ۲۰۲۰ را ۳ هزار بشکه در روز کمتر از گزارش پیشین خود و ۱۱ میلیون و ۱۲۱ هزار بشکه در روز اعلام کرد.

تولید نفت خام ایالات متحده آمریکا از زمان تأثیر ویروس کرونا بر تقاضای نفت به‌شدت کاهش یافته است.

مجموع تقاضای نفت ایالات متحده در ماه دسامبر ۲۰۲۰ یک میلیون و ۴۹۰ هزار بشکه در روز یا ۷.۴ درصد نسبت به سال پیش از آن کاهش یافت. تقاضای بنزین نیز یک میلیون و ۱۰۹ هزار بشکه در روز یا ۱۲.۴ درصد نسبت به دوره مشابه سال پیش کاهش یافت.

این در حالی است که بر اساس گزارش این نهاد، میانگین تولید ناخالص ماهانه گاز طبیعی در ۴۸ ایالت جنوبی آمریکا در ماه دسامبر ۲۰۲۰ ثابت ماند و ۱۰۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون فوت‌مکعب در روز ثبت شد.

برچسب ها: نفت ، صادرات نفت ، اقتصاد آمریکا لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000N5b

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: نفت صادرات نفت اقتصاد آمریکا هزار بشکه در روز تولید نفت خام ایالات متحده دسامبر ۲۰۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۷۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه دشمنان سعی کردند بازار جهانی نفت را برای ما محدود کنند، گفت: وزارت نفت توانسته در عمل اثر تحریم‌ها را در زمینه فروش و تولید نفت کم و آنچه تولید می‌کند از قبل بازارش مهیاست.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، داود منظور امروز (سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه) در نشست خبری مشترک با احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت، با بیان اینکه کل تبصره ۸ بودجه امسال موضوع هدفمندی یارانه‌ها را دنبال می‌کند، گفت: منابعی که دولت از فروش بنزین، گازوئیل و دیگر فرآورده‌های نفتی به دست می‌آورد، صرف بازتوزیع به خود مردم می‌شود؛ به این معنا که در عمل منابع حاصل از بخش نفت و گاز که در فروش انواع حامل‌ انرژی حاصل می‌شود، عینا در قالب تبصره ۸ یا قانون هدفمندی یارانه‌ها به مردم بازپرداخت خواهد شد.

وی تأکید کرد: یکی از انواع پرداخت‌، یارانه‌های نقدی است که بخش بزرگی از جامعه این یارانه‌های نقدی را دریافت می‌کنند، برخی براساس آزمون وسع خانوار ماهانه ۳۰۰ هزار تومان یا ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند که کل منابع آن، سالانه ۳۳۰ هزار میلیارد تومان است.

تولید روزانه ۳.۵ میلیون بشکه نفت و میعانات گازی در کشور

معاون رئیس‌جمهوری درباره درآمدهای نفتی در بودجه افزود: به‌دنبال کاهش سهم نفت در بودجه کل کشور هستیم؛ در عین حال دولت سیزدهم تلاش کرد در ۲.۵ سال گذشته کشور را به ظرفیت‌های تولید و صادرات نفت بیش از تحریم‌ها نزدیک کند، امروز روزانه بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی در کشور تولید و با رقم روزانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای نیمه نخست سال ۱۴۰۰ مقایسه می‌شود و این روند نشان از تلاش دولت برای بازگرداندن ظرفیت‌های نفتی به قبل از تحریم است.

منظور با اشاره به اینکه تولید نفت ایران پیش از تحریم‌ها روزانه ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه بود، تصریح کرد: برنامه امسال دولت این است که روزانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار بشکه به ظرفیت تولید بیفزاید؛ بنابراین نظر دولت در مجموع این است که از ظرفیت نفت و گاز برای توسعه کشور حداکثر استفاده را ببرد، اما در عین حال منابع نفت و گاز را به منابع تأمین مالی هزینه‌های جاری و دستمزد دولت تبدیل نمی‌کنیم.

نفت ذخیره شده روی آب نداریم

وی با بیان اینکه دشمنان سعی کردند بازار جهانی نفت را برای ما محدود کنند، گفت: وزارت نفت در عمل اثر تحریم‌ها را در فروش و تولید نفت کم کند، امروز دیگر نفتی روی کشتی‌ها نداریم که منتظر فروش آن باشیم؛ همه آنچه تولید می‌کنیم از قبل بازار آن مهیا شده است.

معاون رئیس جمهوری اظهار کرد: درباره گاز هم در مقایسه با پیش از دولت سیزدهم، یک جهشی قابل توجه در صادرات گاز داشتیم؛ به هر حال برنامه صادرات گاز به کشورهای همسایه را داریم و آقای اوجی، وزیر نفت در این باره هم توضیح خواهند داد؛ بنابراین صادرات نفت و گاز جزو اولویت‌های دولت است و موانع آن را هم برطرف کردیم و شبکه توزیع قابل اعتمادی ایجاد شده است، به‌تازگی هم قیمت نفت افزایش یافته و این برای ما یک فرصت است و امیدواریم از فرصت قیمت بالای نفت بتوانیم برای تأمین منابع توسعه کشور استفاده کنیم.

دیگر خبرها

  • وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه افزایش می‌یابد
  • تولید نفت ایران به ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز رسید
  • برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟
  • قزاقستان تخطی از سهمیه تولید در اوپک‌پلاس را جبران می‌کند
  • بهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش ها در خاورمیانه
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت افت کرد