Web Analytics Made Easy - Statcounter

محدودیت‌های اقتصادی و اجتماعی وضع شده برای مقابله با شیوع کرونا باعث شده تولید ناخالص داخلی فرانسه با سقوط تاریخی ۸.۲ درصدی روبرو شود.

داده‌های مؤسسه آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه نشان داد که محدودیت‌های اقتصادی و اجتماعی وضع شده برای مقابله با شیوع کرونا باعث شده است تا تولید ناخالص داخلی فرانسه با سقوط تاریخی ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصدی روبرو شود.

پیش از این، این مؤسسه تخمین زده بود که اقتصاد فرانسه ۸.۳ درصد آب خواهد رفت.

اما در این گزارش جدید آمده است: فعالیت‌های اقتصادی فرانسه پس از رشد ۱.۹ درصدی در سال ۲۰۱۹، در سال ۲۰۲۰ با سقوط بی‌سابقه و سنگین ۸.۲ درصدی روبرو شده است.

طبق این گزارش در سه ماهه چهارم سال گذشته تولید ناخالص داخلی فرانسه ۱.۴ درصد نسبت به سه ماهه قبلی آب رفته است، در حالی که در تخمین‌های اولیه این مقدار ۱.۳ درصد پیش‌بینی شده بود.

در این گزارش آمده است: در سه ماهه چهارم که دومین قرنطینه ملی مقابله با کرونا در سراسر فرانسه برقرار شد، تولید ناخالص داخلی ۴.۹ درصد نسبت به سطح تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم سال قبل کاهش یافت. البته این افت نسبت به سقوط سالانه ۱۸.۲ درصدی سه ماهه دوم، که اولین قرنطینه برقرار شده بود، شدت کمتری داشت.

اقتصاد فرانسه در سال ۲۰۱۹ توانست با رشد ۱.۵ درصدی خود یکی از بهترین عملکردهای اقتصادی منطقه اروپا را به ثبت برساند اما سال گذشته با بدترین سقوط اقتصادی بعد از جنگ جهانی دوم روبرو شد.

برچسب ها: رکود ، کرونا ، فرانسه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000N5d

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: رکود کرونا فرانسه تولید ناخالص داخلی ۸ ۲ درصدی سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۷۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد

به گزارش خبرگزاری مهر کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) با بیان این که اقتصاد جهان در نقطه عطفی است و واقعیت‌های گذشته با عدم قطعیت‌های جدید جایگزین شده‌اند، افزود که برخی موارد با قاطعیت ثابت باقی خواهند ماند.

لاگارد خاطرنشان کرد که ارائه ایده‌های جدید برای رشد اقتصاد در آینده بسیار مهم است، با این حال، برای اینکه این ایده‌ها کارایی داشته باشند، جامعه باید شرایطی را ایجاد کند که در آن، این ایده‌ها در اقتصاد ما را گسترش یابند و شکوفا شوند.

رئیس بانک مرکزی اروپا تاکید کرد: برای ایجاد این شرایط، اروپا باید گلوگاه‌های کلیدی در انتقال، انتشار و جاه‌طلبی را بشکند.

وی افزود: این مورد کار آسانی نخواهد بود و اتحادیه اروپا نمی‌تواند وارد چنین مسابقه‌ای با ایالات متحده شود، زیرا «بازی حاصل صفر است».

کد خبر 6086419 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • رشد اقتصادی روسیه رقم خورد
  • افزایش ۱۰ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل
  • اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد
  • صعود جهانی نوشاد عالمیان بعد از شکست در جام جهانی تنیس روی میز