Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، وزارت خارجه آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به‌رغم امضای بیانیه مشترک با حضور ارمنستان و روسیه در تاریخ دهم نوامبر ۲۰۲۰ که شامل توقف تمامی فعالیت‌های نظامی است، ارمنستان همچنان به انتقال نیرو به اراضی آذربایجان ادامه می‌دهد.

در این بیانیه آمده است که این نقض آشکار هنجارها و اصول حقوق بین‌المللی و به ویژه اصول حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه همچنین آمده است که اعزام غیرقانونی نیروهای ارمنی به سرزمین‌های آذربایجان که در حال حاضر نیروهای روسی در آن مستقرند، به منزله نقض اعلامیه مشترک رهبران آذربایجان، روسیه و ارمنستان در تاریخ دهم نوامبر گذشته است.

طبق بیانیه دهم نوامبر نیروهای روسی در برخی مناطق آزاد شده آذربایجان مستقر و نیروهای ارمنستان از آن سرزمی‌نها خارج می‌شوند. این بیانیه همچنین امنیت شهروندان، وسایل نقلیه و بار را در هر دو جهت کریدور لاچین تضمین می‌کند. استفاده از این کریدور برای اهداف نظامی، حمل و نقل سربازان با لباس غیر نظامی و وسایل نقلیه، نقض توافقنامه است.

وزارت خارجه آذربایجان همچنین اعلام کرده است که این اقدام‌های ارمنستان تلاش‌ها برای تامین صلح و ثبات در منطقه را به طور جدی تهدید کرده و اوضاع را بدتر می‌کند. ما خواستار توقف استقرار غیرقانونی نیروهای مسلح ارمنستان در خاک آذربایجان بوده و از جامعه جهانی می‌خواهیم اقدام‌های لازم را برای پایان دادن به این اقدام‌های ارمنستان انجام دهد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۷۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک شهید و هشت زخمی در حمله به مقر حشد الشعبی عراق

منابع عراقی شمار شهدا و مجروحان حمله به پایگاه نظامی کالسو در استان بابل عراق را اعلام کردند.

به گزارش مشرق، سرویس رسانه های امنیتی عراق با صدور بیانیه ای آمار نهایی حمله به پایگاه نظامی کالسو در شمال استان بابل عراق را اعلام کرد.

براین اساس، در این حمله که ساعت یک بامداد امروز رخ داد در نهایت یک نفر شهید و هشت نفر دیگر که از نیروهای حشد شعبی عراق بوده اند زخمی شده اند.

پیش‌تر فرماندهی حشدالشعبی عراق با انتشار بیانیه‌ای وقوع انفجار در این پایگاه را تأیید و اعلام کرد که انفجاری در مقر نیروهای حشد شعبی در پایگاه نظامی کالسو در شمال استان بابل در جنوب بغداد رخ داده است.

در بیانیه نیروهای حشد الشعبی عراق گفته شده است که یک تیم تحقیقاتی در محل انفجار حاضر شدند و این انفجار منجر به خسارات مادی و زخمی شدن برخی افراد شده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • استمرار حل و فصل مسائل مرزی آذربایجان و ارمنستان لازمه ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 
  • جمهوری آذربایجان به مناقشه ایران و اسرائیل کشیده می‌شود؟
  • روسیه کنترل یک روستای دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • روسیه کنترل یک روستا دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • ارمنستان از دیوان لاهه خواست پرونده تبعیض نژادی باکو علیه ایروان را رد کند
  • معترضان ارمنی جاده ارمنستان به گرجستان را بستند
  • روسیه یک منطقه دیگر دونتسک را آزاد کرد
  • تصاویر رزمایش آذربایجان در منطقه نخجوان
  • یک شهید و هشت زخمی در حمله به مقر حشد الشعبی عراق