Web Analytics Made Easy - Statcounter

این بانوی ساکن روستای گدم آباد گنبدکاووس روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که موفقیتی که امروز به آن دست یافته‌ام نتیجه ناامید نشدن در برابر مشکلاتی است که در زندگی پشت سرگذاشتم.

وی گفت: به دلیل جدایی پدر و مادرم و مشکلات زندگی با نامادری به همراه ۲ خواهر و یک برادر کوچکتر از خودم به صورت شبهه خانواده تحت سرپرستی بهزیستی بزرگ شدم و از همان ابتدا با احساس مسوولیت نسبت به خواهران و برادرم برای گذران زندگی کارهای زیادی انجام دادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبادی افزود: از کار در زمین کشاورزی گرفته تا کارگری در خانه مردم، پرستاری کودک و دستفروشی را تجربه کردم و در دوره‌ای که روسری‌های ترکمن را از گنبدکاووس برای فروش به تهران می‌بردم متوجه جذابیت بازار صنایع دستی برای توریست‌ها و گردشگران شدم و از همان موقع جرقه اولیه فعالیت جدی در این حوزه برایم زده شد.

این بانوی هنرمند ادامه داد: تحقیقات زیادی برای انتخاب حرفه صنایع دستی انجام دادم و در نتیجه بهترین گزینه را برای شروع کار تولید فرش چرم و پوست دیدم و در ابتدا با سرمایه اولیه یک میلیون ریال حدود ۱۸ سال پیش به صورت خانگی تعدادی سراجی سنتی را در ابعاد کوچک دوختم و به صورت دستفروشی با قیمت مناسب در تهران به فروش رساندم.

وی گفت: استقبال خوب مشتریان از تولیداتم باعث شد چند سال بعد کارگاه چرم دوزی خود را به صورت شراکتی با ۹۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری در روستا گدم آباد گنبدکاووس راه‌اندازی کنم و تا به امروز به لطف خداوند توانستیم با ارائه حدود ۸۰ طرح جدید تولیدات خوبی از انواع فرش‌های چرمی سنتی مطابق با سلیقه روز جامعه در ابعاد مختلف داشته باشیم.

عبادی که برای ۲۰ زن سرپرست خانوار اشتغالزایی کرده است، ادامه داد: تولیدات فرش چرم و پوست ما به واسطه حضور در نمایشگاه‌های صنایع دستی در شهرهای مختلف کشور مشتریان ثابتی از داخل ایران و کشورهای آلمان، اتریش، سوئد، ترکیه و فرانسه دارد.

وی گفت: تلاش دارم با برخورد خوب و منصفانه اعتماد مشتریان خود را از دست ندهم هر چند که کرونا باعث تعطیلی موقت صادرات محصولات تولیدی‌ام و کاهش ۹۰ درصدی تقاضا در بازار شده است اما با بهبود شرایط جامعه باز هم به یاری خداوند شاهد رونق فروش محصولات صنایع دستی در کشور خواهیم بود.

آی جان عبادی بانوی کارآفرین اهل روستایی گدم آباد گنبدکاووس در حوزه صنایع دستی گلستان در رشته فرش چرم و پوست (سراجی سنتی) به تازگی به عنوان یکی از ۲۰ بانوی کارآفرین برتر کشور برگزیده شد.

پیش از این نیز زهرا گرایلی بانوی کارآفرین تولیدکننده تمشک و لیلا خسروی کارآفرین حوزه صنایع دستی اهل گالیکش نیز از جمله ۲۰ بانوی کارآفرین برتر کشور برگزیده و از سوی معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده مورد تقدیر قرار گرفتند.

برچسب‌ها گنبدکاووس کارآفرینی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس کارآفرینی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گنبدکاووس کارآفرینی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گلستان اخبار کنکور بانوی کارآفرین صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۷۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: با راهکارهای در نظرگرفته شده امیدوار هستیم صادرات صنایع‌دستی رونق دوباره‌ای پیدا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سیدرضا بابایی صبح امروز برای ارزیابی کیفیت محصولات صنایع‌دستی قاین به این شهرستان سفر کرده بود و  از کارگاه‌های صنایع‌دستی در رشته‌های جاجیم‌، پلاس، گلیم و گبه، گوهرتراشی، سفره‌آردی و بخارادوزی بازدید کرد.  

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و چین در این بازدید ضمن آشنایی با فعالیت صنعتگران شهرستان قاینات، اطلاعاتی در مورد رشته‌های فعال، کیفیت و کمیت محصولات هنری تولیدی، شهرستان دریافت کرد و گفت:  با راهکارهای در نظرگرفته شده امیدوار هستیم صادرات صنایع‌دستی رونق دوباره‌ای پیدا کند.

حمید عباس‌زاده رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات نیز در این بازدید بیان کرد: کشور چین با جمعیت یک و نیم میلیارد نفری می‌تواند بازار خوبی برای صادرات صنایع‌دستی استان در راستای صادرات غیرنفتی باشد.

وی گفت: بازار این کشور به عنوان یکی از اهداف صادراتی دارای وسعت و تنوع بوده و سیاست دولت چین مبنی بر تشویق واردات، در برنامه پویش‌های تبلیغاتی و عملیاتی می‌تواند مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ 257

دیگر خبرها

  • بانوی کارآفرین نظرآبادی
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • تلاش اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت تحقق شعار «ارزش‌مدار، کارآفرین و ثروت‌ساز» باشد/ تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • برپایی دوره‌های آموزش صنایع دستی در استان همدان
  • برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان
  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد