Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@06:26:39 GMT

رونمایی از مستند "نایب الامام"

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۸۲۸۹

رونمایی از مستند 'نایب الامام'

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کارگردان مستند "نایب الامام" گفت: در این مستند تلاش کرده‌ایم به شکلی جامع، ابعاد مختلف زندگی و شخصیت آیت‌الله العظمی حسینی الهاشمی را به عنوان یکی از مشاهیر روحانتی و از نام‌آوران فارس و ایران را به تصویر بکشیم.

محمدعلی یزدانی با بیان اینکه به تصویر کشیدن زندگی، آثار، خدمات و فعالیت‌های مشاهیر مختلف ایران، یکی از مهمترین وظایف فعالان سینما محسوب می‌شود، این مستند را معرفی کننده بخشی از تاریخ و یک چهره تاریخی و اثرگذار در بحث استکبارستیزی اواخر دوران قاجار و اوایل پهلوی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به انجام کار تحقیقی برای تولید این اثر مستند، گفت: این اثر مستند چهارشنبه ۱۳ اسفند در مجموعه سینماهنر شهر آفتاب شیراز، با حضور جمعی از شخصیتهای ملی و استانی اعم از روحانیون، فرهنگوران و دوستداران و اردتمندان آیت‌الله حسین‌الهاشمی و فرزند برومند آن شخصیت برجسته، اکران خواهد شد.

یزدانی گفت: استان فارس و دارالعلم شیراز طی قرون متمادی مرکز نشر علم و پرورش بزرگانی فراوانی در حوزه‌های مختلف بوده و معرفی این چهره‌های شاخص و مفاخر به نسل جوان، امری مهم و ضروری است که نباید از آن غافل شد.

کارگردان مستند نایب الامام، یادآور شد که در تهیه این اثر، ده‌ها هزار برگ اسناد موجود بررسی و بهره‌برداری شده است، گفت: برای این اقدام، عوامل و دست اندرکاران این اثر متحمل دشواری‌های فراوانی شده‌اند، هرچند که انتظار داشتیم افراد حقیقی و حقوقی بیشتری که می‌توانستند ما را در دسترسی به اسناد و مدارک بیشتر یاریگر باشند، همراه می‌شدند.

آیت‌الله سید نورالدین حسینی‌الهاشمی شیرازی، از روحانیون متنفذ و شخصیت‌های اثرگذار اواخر دوران قاجار و اوایل عهد پهلوی اول بود که علاوه بر مبارزات و مجاهدات مستمر در زمینه استکبارستیزی، شاگردان فراوانی را نظیر حضرات آیات سید محمدهادی میلانی، سید عبدالعلی آیت‌اللهی، عبدالرحیم ربانی شیرازی، سید محمد حسینی شیرازی و احمد بهشتی، در مکتب خود پرورش داد.

آیت‌الله حسینی‌الهاشمی، فرزند روحانی محبوب عصر مشروطه "سید ابوطالب شیرازی(ره)" بود که سال ۱۲۷۴در شیراز متولد شد و سال ۱۳۳۵ در همین شهر درگذشت.

آرامگاه آن روحانی مبارز و مبرز که اکنون به آرامگاه نور شهرت دارد، در خیابان احمدی شیراز واقع شده است.

از آیت‌الله حسینی‌الهاشمی کتاب‌های اسلام و جهان امروز، ترکیب الاجسام، دیوان اشعار، شکست کسروی، حقوق سیاسی اسلام، تحفة الاحیاء فی لیلة القدر، اساس الاصول، بنیان الاصول، اصول فقه، احکام الانام فی شرح شرایع الاسلام، رقائق الحقایق، کتاب الحساب برجای مانده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حسینی الهاشمی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۸۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مددی: بانوان بدمینتون‌باز ۲ سفر خارجی در پیش دارند

نایب رئیس بانوان فدراسیون بدمینتون از اعزام بدمینتون‌بازان به مسابقات آسیایی و آسیای میانه خبر داد. - اخبار ورزشی -

فریبا مددی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: در پایان مسابقه انتخابی تیم ملی زیر 15 و زیر 17 سال، 12 نفر به اردوی تیم ملی راه پیدا کردند. مسابقه انتخابی تیم ملی بدمینتون در دو رده سنی زیر 15 و زیر 17 سال برای شرکت در مسابقات آسیای میانه طی دو روز در تهران برگزار شد که در پایان بهار غریبی از تهران، افسون افشاری راد از البرز، الین محمدیان، آیلی عظیم زاده و مبینا سالاری از آذربایجان شرقی و زینب صالحی زاده از فارس در رده سنی زیر 15 سال و زهرا رباطی از تهران، آرمیتا آقاپور از مازندران، آیسان زارعی و مهدیه هوشمند از آذربایجان شرقی، یکتا خوگر از البرز و فاطمه واعظیان از سمنان در رده سنی زیر 17 سال انتخاب شدند.

نایب قهرمانی تیم دوبل بدمینتون ایران در مسابقات بین‌المللی فجر

وی ادامه داد: اردوهای این تیم بعد از ماه رمضان آغاز شده و خرداد ماه در مسابقات آسیای میانه قزاقستان شرکت می‌کند.

مددی عنوان کرد: همچنین رومینا تاجیک و پریسا اسکندری که نایب قهرمان مسابقات بین المللی دهه فجر شدند پایان فروردین ماه به مسابقات قهرمانی آسیا در چین اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سایت سلامت در نوروز رونمایی شد
  • رونمایی WWE از فیلم مستندی جدید درباره بری وایت فقید+ عکس
  • فصل سوم «داستان‌های فوتبال» به آنتن شبکه ورزش می‌رسد/ رونمایی از تیزر و پوستر
  • خدمات دهی ۳ ایستگاه خط شش متروی پایتخت از فردا
  • آغاز مسافرگیری در ۳ ایستگاه جدید مترو از فردا
  • تکمیل ایستگاه‌های نیمه شمالی خط ۶ متروی تهران
  • سپاه بقیه‌الله(عج) شیراز الگوی موفق کشوری شد
  • معاونت فرهنگی هنری سپاه بقیه الله (عج) عنوان برتر کشور را کسب کرد
  • ۳ ایستگاه‌ جدید مترو در این منطقه تهران افتتاح شد
  • مددی: بانوان بدمینتون‌باز ۲ سفر خارجی در پیش دارند