Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@13:31:12 GMT

نورپردازی ۵۰ اثر از بافت‌های تاریخی تا پایان سال

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۸۳۲۹

نورپردازی ۵۰ اثر از بافت‌های تاریخی تا پایان سال

ایسنا/یزد شهردار شهر میراث جهانی یزد از اهمیت نورپردازی در سایر بافت‌های تاریخی شهر یزد یاد کرد و از نورپردازی ۵۰ اثر دیگر در سایر بافت‌های تاریخی شهر یزد تا پایان امسال خبر داد.

«جمال‌الدین عزیزی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از نورپردازی ۵۰ اثر دیگر در بافت‌های تاریخی یزد خبر داد و گفت: این اقدام تا پایان سال جاری با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی انجام می‎شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نورپردازی نقاط متعدد بافت تاریخی با اعتباری حدود ۱۰ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: از بادگیرها تا کوچه و ساباط‌ها و آب انبارها در محدوده بافت جهانی یزد نورپردازی شده‌اند، البته نقاط دیگری مانند بنای تاریخی امیرچقماق و برج ساعت یزد نیز در خارج از این عرصه نورپردازی شده‌اند.

شهردار با اشاره به اهمیت نورپردازی و روشنایی در بافت‌های تاریخی اظهار کرد: نورپردازی علاوه بر تاثیر مثبت در رونق گردشگری تاثیر قابل توجهی در افزایش سطح کیفیت در بافت‌های تاریخی و همچنین افزایش امنیت در بافت تاریخی می‎شود.

وی نورپردازی بافت‌های تاریخی را اقدامی بین بخشی میان اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری دانست و گفت: برنامه‌ریزی شهرداری به سمت توسعه نورپردازی در سایر بافت‌های تاریخی خصوصاً بافت جهانی است که بتواند نقش موثری را در احیای سکونت و گردشگری در سایر بافت‌های تاریخی شهر یزد را داشته باشد.

عزیزی تقویت زیرساخت‌های گردشگری و سکونت در بافت تاریخی را نوعی سرمایه گذاری در آینده شهر یزد دانست و گفت: شهر جهانی باید به تقویت زیرساخت‌های شهری بپردازد و توسعه نورپردازی از اهم امکانات شهری جهانی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری شهرداري يزد بافت تاریخی یزد نورپردازی شهر یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۸۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید گردشگران نوروزی از اماکن تاریخی فارس از مرز یک ‌میلیون گذشت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: آمار بازدیدهای نوروزی از اماکن تحت پوشش این اداره کل در استان فارس از مرز یک‌ میلیون نفر گذشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت‌اقلیدی، امروز _ پنجشنبه نهم فروردین‌_ اظهار کرد: طبق آمار بلیت‌فروشی تاکنون یک میلیون و ۲۶ هزار و ۶۵۰ نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس بازدید داشتند.

وی افزود: آمارهای ارائه شده این بازدیدها از بیست‌وچهارم اسفند سال گذشته تا روز هشتم فروردین و از تمام اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس تصریح کرد: در مدت مذکور مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با ۳۱۸ هزار و ۵۰۳ نفر بازدیدکننده در صدر آمار بازدیدها قرار دارد و پس از آن مجموعه جهانی تخت جمشید با ۲۲۷ هزار و ۵۱۰ نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با ۱۷۰ هزار و ۵۷۶ نفر در رتبه‌های بعدی بازدیدهای مسافران نوروزی قرار دارند.

ثابت‌اقلیدی ادامه داد: در روز گذشته نیز بیش از ۳۰ هزار و ۸۱۵ نفر از مجموعه فرهنگی حافظیه و ۳۱ هزار و۸۷ نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید و ۱۹ هزار و ۳۷۷ نفر از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی بازدید داشتند.

وی تأکید کرد: آمار ارائه شده تنها متعلق به اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش این اداره کل شامل مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی حافظ، سعدی، ارگ کریم‌خانی، موزه‌های پارس، سنگ هفت تنان و حمام وکیل در شیراز، مجموعه جهانی تخت جمشید و موزه تخت جمشید، نقوش رستم و رجب در شهرستان مرودشت، مجموعه جهانی پاسارگاد، مجموعه جهانی شهر بیشاپور، موزه ساسانی بیشاپور و تنگ چوگان و موزه مردم‌شناسی شهرستان کازرون، کاخ ساسانی سروستان، آتشکده و قلعه دختر فیروزآباد همچنین موزه خط و کتابت نی‌ریز است.

کد خبر 739971

دیگر خبرها

  • بازدید بیش از یک میلیون مسافر نوروزی از اماکن گردشگری فارس
  • بازدید گردشگران نوروزی از اماکن تاریخی فارس از مرز یک ‌میلیون گذشت
  • بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌میلیون گذشت
  • بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌ میلیون گذشت
  • از سفال تا پالوده لالجین، شهر شماره یک استان همدان
  • روستای تاریخی پالنگان در مسیر ثبت جهانی
  • بیش از ۵ هزار مسافر از تورهای بافت‌گردی شیراز استقبال کردند
  • استقبال بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی از تورهای بافت‌گردی شیراز
  • استقبال بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی از تور‌های بافت گردی شیراز
  • میزبانی از یک میلیون گردشگر تا پایان نوروز در قلب تهران