Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری ساینس‌دیلی، داروی استاتین متداول‌ترین داروی کاهش‌دهنده کلسترول در سراسر جهان است و خواص ضد التهابی دارد.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، از هر چهار فرد ۴۰ سال به بالا، یک نفر از این دارو استفاده می‌کند. این دارو معمولا برای کاهش چربی خون و جلوگیری از تصلب شرایین تجویز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مطالعات اخیر نشان می‌دهد داروی استاتین به دلیل خواص ضد التهاب، ضد انعقادی و تنظیم‌کننده سیستم ایمنی، نقش مهمی در کنترل عوارض کرونا دارد.
این مطالعه با بررسی اطلاعات پزشکی ۲ هزار و ۶۲۶ فرد مبتلا به کووید ۱۹ نشان می‌دهد نرخ مرگ و میر افرادی که بر اثر عارضه کووید ۱۹ در بیمارستان بستری شده‌اند و داروی استاتین مصرف می‌کنند، ۵۰ درصد کمتر است.
محققان احتمال می‌دهند که این دارو یک راهکار ارزان و دست‌یافتنی در کنترل عوارض کووید ۱۹ باشد؛ البته داروی استاتین با برخی داروها تداخل دارد و باید تحت نظر پزشک مصرف شود و مصرف خودسرانه آن ممنوع است.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.
ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
تدروسآدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه همه‌گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.
هم اکنون بسیاری از کشورهای جهان درگیر شیوع این ویروس هستند. بر اساس آخرین آمار تاکنون ۱۱۴ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۳۳۹ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این میان ۹۰ میلیون و ۵ هزار و ۱۵۸ نفر بهبود یافته و ۲ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۴۰ نفر جان خود را از دست دادند.

برچسب‌ها کرونا کووید-19 پرسش از خبر سازمان جهانی بهداشت دانشگاه کلمبیا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا کووید 19 پرسش از خبر کرونا کووید 19 پرسش از خبر سازمان جهانی بهداشت دانشگاه کلمبیا اخبار کنکور داروی استاتین کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۸۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش فقر مطلق در ایران به روایت بانک جهانی

به گزارش همشهری، این نهاد بین‌المللی مبنای فقر مطلق را بر پایه درآمد روزانه ۲.۱۵دلار برای هر نفر و البته براساس شاخص برابری قدرت خرید به ‌قیمت ثابت سال۲۰۱۷ تعریف کرده و این رقم حداقل مبلغی است که یک نفر برای تأمین نیازهای ضروری زندگی خود به آن نیاز دارد.

این گزارش می‌افزاید: پیش از آغاز فعالیت دولت سیزدهم، نسبت جمعیت درگیر فقر مطلق به کل جمعیت کشور ۸ دهم درصد بوده که در سال ۲۰۲۱‌، ۷دهم درصد و در سال ۲۰۲۲هم ۵دهم درصد بهبود یافته است. با این حساب، فقر مطلق در ایران طی ۲سال متوالی کاهشی بوده و نسبت جمعیت دارای فقر مطلق به کل جمعیت طی این مدت مجموعا ۳۷درصد کمتر از سال ۲۰۲۰یعنی سال آخر فعالیت دولت قبل بوده است. نرخ ۵دهم درصدی فقر مطلق در ایران کمترین نرخ ثبت‌شده برای این شاخص طی ۵سال گذشته است.

گفتنی است سید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم، اسفند سال۱۴۰۰ با بیان اینکه «اگرچه اقدامات و اصلاحات ساختاری و بلندمدت برای رفع فقر و بی‌عدالتی نسبت به رسیدگی به فقرا تقدم دارد، اما نباید باعث غفلت از سرعت رسیدگی به نیازمندان شود» تأکید کرده بود دولت، امکانات کافی برای ریشه‌کن کردن فقر مطلق را دارد و با کار جهادی و برنامه‌ریزی مناسب می‌توانیم‌به نتیجه‌برسیم.‌

کد خبر 846377 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها فقر بانک جهانی اقتصاد

دیگر خبرها

  • داروی اوزمپیک شخصیت افراد را تغییر می‌دهد؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • این چای برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه شده
  • کاهش فقر مطلق در ایران به روایت بانک جهانی
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم
  • سندروم پس از کرونا چیست؟