Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@04:27:30 GMT

فیلم/رهگیری موشک‌های اسرائیل توسط پدافند سوریه

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۸۵۵۲

فیلم/رهگیری موشک‌های اسرائیل توسط پدافند سوریه

تصاویری از رهگیری و انهدام اهداف متخاصم توسط پدافند هوایی سوریه در دمشق را مشاهده میکنید.

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از شنیده شدن صدای انفجارهایی در آسمان ریف جنوبی دمشق و مقابله با حمله جدید رژیم صهیونیستی گزارش داد. یک منبع امنیتی عالی رتبه نیز به اسپوتنیک گفت که پدافند هوایی سوریه موشکهای شلیک شده توسط جنگنده های اسرائیلی از فراز جولان اشغالی را رهگیری و ساقط کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع افزود: پدافند هوایی سوریه موفق شد بیشتر موشک های دشمن را قبل از رسیدن به اهدافشان ساقط کند.

۱۳۹۹ دوشنبه ۱۱ اسفند | ساعت:09:32 دانلودDownload کلیدواژه: دانا پدافند سوریه دمشق موشک اسرائیل اخبار مرتبط نظرات ارسال نظر ارسال آخرین اخبار فیلم/ دومینوی پول‌پاشی در دوره نوبخت! فیلم/ ترس رئیس یکی از اصناف از یک متخلف! فیلم/ تمجید یک معارض سعودی از مقاومت ایران فیلم/ آمریکا نمی‌تواند عضوی از برجام باشد فیلم/ افشاگری محسن رضایی در خصوص پشت پرده بحران بورس صفحه نخست سیاسی اجتماعی اقتصادی فرهنگ و هنر بین الملل مذهبی ورزشی چندرسانه ای ویژه های دانا عناوین کل اخبار استانها کلیه حقوق این سایت متعلق به شبکه اطلاع رسانی دانا می باشد.
استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
مجری: نوآوران تارنماگستر درباره ما   تماس با ما   اشتراک   آرشیو   پیوندها

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۸۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلوبال تایمز: استفاده از پهپادها فشار قابل توجهی به پدافند اسرائیل وارد کرد

روزنامه گلوبال تایمز به نقل از کارشناسان نوشت که استفاده از پهپاد رهگیری را برای اسرائیل دشوار کرد و فشار قابل توجهی به سامانه‌های دفاعی آن وارد کرد.

به گزارش مشرق، برخی از کارشناسان روز یکشنبه به گلوبال تایمز گفتند که انتخاب ایران برای استفاده از پهپادها برای حمله این مزیت را داشت که رهگیری آن برای دشمن دشوار است و فشار قابل توجهی بر سیستم‌های دفاع هوایی اسرائیل وارد آورد.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد از ایران به سمت اسرائیل پرتاب شده و تعداد نامعلومی از موشک‌ها اهدافی را مورد اصابت قرار داد.

یک کارشناس به روزنامه چینی گلوبال تایمز گفت: ایران قصد داشت با حمله تلافی جویانه پاسخ دهد تا هشداری برای اسرائیل باشد که بی پروا عمل نکند.

وی دونگ‌سو، سردبیر یک برنامه نظامی به گلوبال تایمز گفت که پهپادهای انتحاری ایران برد بسیار زیادی دارند و به صدها یا حتی هزاران کیلومتر می‌رسند.

وی گفت: اگرچه فناوری و ساختار هواپیماهای بدون سرنشین نسبتاً ساده است، اما مزایای خاص خود را دارند. پهپادها در مناطق کم ارتفاع پرواز می‌کنند و از تاکتیک‌های گروهی برای غلبه بر سیستم دفاع هوایی دشمن استفاده می‌کنند و امکان «حملات اشباع» به اهداف در منطقه را فراهم می‌نمایند.

این کارشناس نظامی تاکید کرد: برای اسرائیل، حتی اگر سامانه دفاعی «گنبد آهنین» آن بتواند پهپادهای انتحاری را رهگیری کند، در صورت وجود تعداد زیادی پهپاد در مدت کوتاهی، سامانه پدافند هوایی اسرائیل با فشار قابل توجهی مواجه خواهد شد.

وی گفت: علاوه بر این، ایران همچنین توانایی تامین پهپادهای انتحاری برای گروه‌های مسلح طرفدار خود در خاورمیانه را دارد که به آنها اجازه می‌دهد پرتابگرها در نزدیکی اسرائیل برای انجام حملات هماهنگ استفاده کنند.

او خاطرنشان کرد: ایران به موشک های بالستیک با برد حدود ۲ هزار کیلومتر و موشک‌های کروز با برد بیش از یک‌هزار کیلومتر مجهز است. قدرت آتش تهران می‌تواند بیشتر منطقه خاورمیانه را پوشش دهد، که نشان دهنده یک ابزار تلافی جویانه شدید و دقیق است.

وی دونگ‌سو تاکید کرد: در مواجهه با یک حمله موشکی و پهپادی در مقیاس بزرگ ایران، سامانه‌های پدافند هوایی و دفاع موشکی اسرائیل قادر به دفاع کامل از حملات اشباع توسط موشک‌های بالستیک و پهپادهای انتحاری نیستند. هنگامی که پایگاه‌های نیروی هوایی اسرائیل مورد حمله قرار گیرد، توانایی ضدحمله ارتش اسرائیل نیز تضعیف خواهد شد.

وی همچنین گفت: وضعیت کنونی خاورمیانه پیچیده است. اقدام تلافی جویانه ایران در وهله اول در پاسخ به ندای مردم خود و در عین حال نشان دادن قدرت و قاطعیت در شرایط آشفته فعلی منطقه‌ای است. با این حال، ایران نمی‌خواهد وارد یک درگیری یا جنگ در مقیاس بزرگ شود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تهدید اسرائیل درباره حمله به ایران جنگ روانی است |‌ موشک‌های ایران ۲ پایگاه هوایی را تارو مار کرد
  • ضربه ایران به اسرائیل؛ اقدامی که سوری‌ها انتظار داشتند
  • تحلیلگر عراقی: آمریکا برای حفاظت از اسرائیل در خاک ما سامانه پدافند هوایی ایجاد کرده است
  • افشای جزئیات تازه از ضربه موشکی ایران به دو پایگاه اسرائیل
  • اسرائیل اطمینان داده بود که هیچ پرنده‌ای نمی‌تواند از سامانه سه‌لایه پدافند هوایی اسرائیل عبور کند!‌
  • گلوبال تایمز: استفاده از پهپاد‌ها فشار قابل توجهی به پدافند اسرائیل وارد کرد
  • گلوبال تایمز: استفاده از پهپادها فشار قابل توجهی به پدافند اسرائیل وارد کرد
  • کمک ۱۰ کشور به رژیم صهیونیستی در رهگیری پهپادها و موشک‌های ایران
  • کمک پدافند اردن به اسرائیل در رهگیری موشک های ایران
  • پدافند دفاعی سوریه در حالت آماده باش قرار گرفت