Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات لبنان با اشاره به راه اندازی کمپینی برای پاک کردن ساحل جنوبی این کشور از آلودگی ناشی از نشت نفتی صهیونیست‌ها، بر لزوم شکایت از رژیم اسرائیل به شورای امنیت تاکید کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد چند روز بعد از آلوده شدن 90 درصد از سواحل فلسطین اشغالی به مواد نفتی که منجر به بروز یکی از خطرناک‌ترین فجایع زیست محیطی در منطقه شده است، نشت نفتی در آبهای فلسطین اشغالی به سواحل لبنان هم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در همین راستا روز گذشته لبنانی‌ها کمپینی برای پاکسازی ساحل جنوبی از این آلودگی آغاز کردند.

این کمپین با حضور «علی خریس» و «عنایة عزّالدین» و «حسین جشی» نمایندگان پارلمان و «معین حمزه» دبیرکل شورای ملی تحقیقات علمی لبنان آغاز شد.

معین حمزه با اشاره به اینکه مقادیر زیادی مواد نفتی سمی وارد ساحل لبنان شده است اظهار داشت، اینها مقادیر زیادی قطران (موادی هستند صمغ‌مانند و چسبناک به رنگ قهوه‌ای یا سیاه از ترکیب‌های آلی حاصل از موادی مثل نفت خام و زغال‌سنگ) هستند که روی شن و ماسه پهلو می گیرند و زیر امواج پنهان می شوند.

وی خاطر نشان کرد که روند تمیز کردن ساحل بسیار دشوار است و اگر این مواد سمی برای مدتی طولانی باقی بمانند یک فاجعه بزرگ رقم می‌خورد.

معین حمزه گفت که شورای ملی تحقیقات علمی گزارش خود را به اتمام رسانده و ظرف دو روز این گزارش به نخست وزیر دولت پیشبرد امور ارائه می شود تا مبنای طرح شکایت علیه دشمن صهیونیستی در شورای امنیت باشد.

لبنان| حریری برای سفر به اروپا آماده می‌شود/ ناامیدی بین‌المللی از پرونده تشکیل دولتتجاوز جدید صهیونیست‌ها به مرز لبنان

عنایة عزّالدین نیز به نوبه خود بر لزوم رسیدگی به پیامدهای تجاوز رژیم صهیونیستی به محیط ‌زیست به ویژه در این منطقه لبنان که یک منطقه حفاظت شده و حاوی 200 گونه نادر از حیوانات و گیاهان است، تاکید کرد.

وی افزود ما باید حق خود را بگیریم و رژیم صهیونیستی باید در قبال خسارتهایی که به جا گذاشته پاسخگو باشد.

این نماینده پارلمان لبنان تاکید کرد علاوه بر ارائه شکایت رسمی به سازمان ملل باید این موضوع از سوی انجمن های بین المللی محیط زیست پیگیری شود.

دولت لبنان از وزرات دفاع، محیط زیست و شورای ملی خواسته است تا از محققان برای چاره اندیشی در این زمینه استفاده کنند.

نیروهای سازمان ملل مستقر در لبنان هم ملزم شدند گزارشی در این باره تهیه کنند.

از سوی دیگر پس از آلودگی گسترده سواحل اراضی اشغالی صهیونیست‌ها با اذعان به ناتوانی در رفع مشکل اعلام کردند که پاک کردن این سواحل به عملیات پیچیده و طاقت فرسا برای مدت زمان طولانی نیاز دارد.

این نشت یکی از خطرناک ترین فجایع زیست محیطی از تاریخ اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌ها محسوب می‌شود.

از چند روز قبل لکه‌های سیاه در طول ساحل مدیترانه رویت شده‌اند و احتمال می‌رود نشت نفت منجر به نابودی آبزیان شود و برخی این مسئله را بدترین فاجعه زیست محیطی در طول سال‌های پیش توصیف کرده‌اند.

از سوی دیگر ستاد فرماندهی ارتش لبنان اعلام کرد که دو قایق جنگی صهیونیستی آب های منطقه ای لبنان در مقابل راس الناقوره در جنوب این کشور را به مسافت 425 متر نقض کردند.

در بیانیه ارتش آمده است که موضوع تجاوزات رژیم صهیونیستی به حریم آبی لبنان با هماهنگی نیروهای «یونیفل» (نیروهای موسوم به حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان) پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اسرائیل لبنان رژیم صهیونیستی اسرائیل لبنان صهیونیست ها سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۸۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان

آفتاب‌‌نیوز :

منابع محلی بامداد سه‌شنبه از حملات هوایی و توپخانه‌ای شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر دادند.

شبکه «المنار» در خبری فوری گزارش داد که هواپیما‌های جنگی رژیم صهیونیستی سه مرتبه شهرک «یارون» و حومه آن را با موشک هدف قرار دادند.

طبق این گزارش، توپخانه ارتش رژیم اشغالگر قدس همچنین حومه شهرک‌های «بیت لیف» و «عیتا الشعب» را گلوله‌باران کرد.

خبرنگار المنار از جنوب لبنان خبر داد: «همزمان با مجموعه حملات به شهرک یارون، چهارمین حمله منطقه بین شهرک‌های المحمودیه و العیشیه را هدف قرار داد».

طبق این گزارش‌ها، جنگنده‌های متخاصم صهیونیستی همچنین سه حمله هوایی را با موشک به منطقه «جبل ابو راشد» در ارتفاعات «الجبور» انجام دادند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • پیام‌های راهبردی سرنگونی پهپادهای اسرائیلی به دست حزب‌الله
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در عمق خاک لبنان
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم
  • حزب الله لبنان پهپاد اسرائیل را سرنگون کرد
  • حزب الله: آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم
  • شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای شهر تهران
  • حزب‌الله تجهیزات جاسوسی اسرائیل را زد + جزئیات
  • قحطی تحمیلی آشکارترین مصداق نسل‌کشی در غزه
  • مقاومت لبنان ۲ پایگاه‌ اسرائیل را هدف قرار داد