Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@06:07:36 GMT

آراستگی و ادب شرط قضاوت عادلانه است

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۸۶۶۸

آراستگی و ادب شرط قضاوت عادلانه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه در نشست شورای عالی قوه قضائیه با شورای قضائی استان‌ها با بیان اینکه در امر قضا، علم و ادب مباحث مهمی برای کسی است که در کسوت و جایگاه قضا قرار گرفته است، گفت: آراستگی و ادب شرط قضاوت عادلانه است.

وی خاطرنشان کرد: هم باید از دانش برخوردار بود و هم مؤدب به آداب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توجه به آداب در قضاوت بسیار مهم است. قاضی، اسم افرادی که در حبس قرار دارند را دائم مرور و به آن‌ها توجه کند.

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: شأن این جلسه پیگیری مطالبی است که گفته شده است؛ ا ین برای اینکه ثواب ببریم نیست، برای آن است که اجرا شود. همکاران در ستاد مطالبی که گفته می‌شود را پیگیری کنند.

رئیسی افزود: اگر ۲۰ تا ۳۰ درصد مطلبی گفته می‌شود باید ۷۰ تا ۸۰ درصد پیگیری صورت گیرد تا انجام شود. اینجا میدان عمل است که باید در فعل‌ها و ترک فعل‌ها اتفاق بیفتد. اثر بسیاری از دستورالعمل‌ها و سیاست گذاری‌ها در اجرا ظاهر می‌شود که باید با همه وجود آن‌را دنبال کرد.

خبر در حال تکمیل است…

کد خبر 5158807

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله سید ابراهیم رئیسی شورای عالی قضایی قوه قضاییه شهرداری تهران شورای شهر تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان تامین اجتماعی سامانه بارشی تهران کمیته امداد امام خمینی ویروس کرونا پیروز حناچی ذرات معلق وزارت آموزش و پرورش موزه وضعیت هوای تهران هوای سالم قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۸۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: یکی از اقدامات سال ۱۴۰۲، تدوین و ابلاغ آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم است که اجرای فاز نخست آن در سال جاری ادامه دارد.

مجید محمدرضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اهمیت مسئله آراستگی اداری در مجموعه شهرداری قم اظهار کرد: دغدغه معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی این بود که در کنار مسائل فنی مسئله ارتقای کیفی محیطی ساختمان‌های شهرداری و جلوگیری از هزینه‌های اضافه در بودجه‌های جاری صورت گیرد.

وی افزود: در این راستا آئین‌نامه نظام آراستگی تدوین و ابلاغ شد که فاز نخست اجرای آن آغاز شده است و در سال جاری ادامه دارد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در قالب این آئین‌نامه تلاش می‌کنیم محیط مطلوبی را برای کارکنان و شهروندان در مراجعه به محیط اداری شهرداری قم فراهم کنیم.

محمدرضاخانی با اشاره به اهتمام مجموعه معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی به اجرای قوانین حمایت از خانواده و پیگیری امور مرتبط با بانوان و خانواده گفت: در این مسیر مجموعه امور بانوان و خانواده در معاونت برنامه‌ریزی فعال شده است.

وی مهم‌ترین رویکرد این مجموعه را مسئله جمعیت و حمایت از خانواده دانست و افزود: در این راستا دستورالعمل ارتقای امور بانوان و خانواده تدوین شد و به امضای شهردار قم رسید و به حوزه‌ها ابلاغ شد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم تاکید کرد: در قالب این دستورالعمل مشارکت بانوان را در حوزه‌های مختلف چه در حوزه شهر و چه در حوزه شهرداری ارتقا خواهیم داد.

محمدرضاخانی اضافه کرد: ساختار اداری این تشکیلات در حال حاضر به عنوان امور بانوان و خانواده فعال است.

کد خبر 746970

دیگر خبرها

  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه
  • پیام تسلیت هیأت خانواده شهدا و ایثارگران به معاون شورای حل اختلاف و بسیج قوه قضائیه
  • ۲ عضو جدید وارد شورای نظارت بر صدا و سیما شدند
  • نمایندگان جدید قوه قضائیه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما منصوب شدند
  • نمایندگان قوه قضاییه در شورای نظارت بر صدا وسیما منصوب شدند
  • آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
  • شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه بین محلات از اهداف شورای شهر ارومیه
  • برنامه‌های در دست اقدام شورای فرهنگی چیست؟
  • بلاتکلیفی بیست ساله برای ساخت و ساز