Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سخنگوی سازمان انتقال خون ایران بابیان اینکه در منطقه مدیترانه شرقی از جمله ایران بیشترین علت کاهش ذخایر خونی، ترس اهداکنندگان از ابتلاء به کروناست، گفت: در همه مراکز اهدای خون ایران، بالاترین شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، بشیرحاجی بیگی افزود: همچنین سازمان انتقال خون جهت جلوگیری از شلوغی هنگام اهدای خون، اقدام به ارتقا سیستم نوبت‌دهی برخط خود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ذخایر خونی در برخی از کشور‌های منطقه تا 75 درصد نسبت به زمان مشابه در سال پیش کاهش داشته است. این میزان کاهش در یکی از استان‌های کشور‌های آسیایی تا 67 درصد بوده است.
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران افزود: نرخ کاهش اهدای خون در ایران، در بالاترین حد به میزان 35 درصد در اسفند 1398 رسیده بود که مشابه کشور‌های پیشرفته مانند کانادا و آمریکا بوده است.
آقای حاجی‌بیگی با بیان اینکه آمار‌ها در جهان و ایران نشان از مشارکت بیشتر زنان اهداکننده خون در دوران همه گیری کروناست، گفت: افزایش نرخ مشارکت بانوان اهداکننده در ایران در 9 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.
وی افزود: میزان اهداکنندگان بار اول در ایران در 10 ماه ابتدایی سال 1399 در مقایسه با مدت مشابه سال پیش افزایش 4.5 درصدی داشته است.
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران تأکید کرد: جدیدترین مطالعات نشان می‌دهد که تزریق پلاسمای بهبودیافتگان کرونا با تیتر بالای آنتی‌بادی در مراحل اولیه بیماری (در سه روز اول)، می‌تواند نتایج ثمربخشی در کاهش پیشرفت بیماری در مبتلا به کرونا داشته باشد.
حاجی‌بیگی اضافه کرد: سازمان غذا و داروی آمریکا نیز استفاده از پلاسمای غنی از آنتی‌بادی را محدود به استفاده در مطالعات بالینی و مراحل اولیه بیماری (ترجیحاً سه روز ابتدایی بیماری) یا بیماران دارای بیماری زمینه‌ای که منجر به نقص تولید در آنتی‌بادی می‌شود، کرده است.
وی با بیان اینکه نتایج آخرین مطالعات توصیه کرده که بهتر است اهداکنندگان پلاسمای کووید 19 در طول 60 روز اول پس از شروع علائم بیماری، اقدام به اهدا کنند، گفت: اهداکنندگان باید بالای 30 سال بوده و مبتلا به نوع شدیدتر کووید 19 بوده باشند.
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، افزود: در ایران از اردیبهشت تا پایان بهمن 1399 حدود 18 هزار مراجعه برای اهدای پلاسما صورت گرفته که از این میزان حدود 15 هزار واحد پلاسمای غنی از آنتی‌بادی کووید 19 اهدا شده است. بیشترین میزان اهدا به ترتیب در استان‌های تهران، آذربایجان غربی، یزد، خوزستان و اصفهان گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترس اهداکنندگان سخنگوی سازمان انتقال خون ایران آنتی بادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۸۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی

به گزارش خبرآنلاین ،«شیائو گو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه هاروارد، می‌گوید: «افزایش نسبی مصرف گوشت، حتی با دو وعده گوشت قرمز در هفته با افزایش خطر ابتلاء به دیابت همراه است. یافته‌های ما نشان می‌دهد که جایگزینی گوشت قرمز با منابع پروتئین گیاهی سالم، مانند آجیل و حبوبات، یا مصرف متوسط غذاهای لبنی، خطر ابتلاء به دیابت را کاهش می‌دهد.»

مهر در خبری نوشت:گو گفت: «یک وعده گوشت قرمز فرآوری نشده حدود ۸۵ گرم گوشت گاو یا بره است. یک وعده گوشت قرمز فرآوری شده حدود ۲۸ گرم بیکن یا ۵۷ گرم هات داگ، سوسیس، سالامی، یا سایر گوشت‌های قرمز فرآوری شده است.»

او گفت: «گوشت قرمز معمولاً سرشار از چربی اشباع شده است و چربی اشباع نشده چندگانه کمی دارد.»

وی توضیح داد: «مطالعات نشان داده است که چربی اشباع شده می‌تواند عملکرد سلول‌های بتا و حساسیت به انسولین را کاهش دهد که منجر به دیابت نوع ۲ می‌شود.»

گو گفت: «گوشت قرمز همچنین دارای میزان بالایی از آهن هِم است که استرس اکسیداتیو و مقاومت به انسولین را افزایش می‌دهد و عملکرد سلول‌های بتا را از طریق محصول جانبی ترکیبات اکسید نیتریک مختل می‌کند. در مورد گوشت‌های قرمز فرآوری‌شده، نیترات‌ها و فرآورده‌های جانبی آن نیز زیاد است که باعث اختلال عملکرد سلولی و مقاومت به انسولین می‌شود.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های مربوط به حدود ۲۱۷۰۰۰ شرکت‌کننده را جمع‌آوری کردند.

رژیم غذایی آنها تا ۳۶ سال با پرسشنامه‌های غذایی مورد ارزیابی قرار گرفت. در این مدت بیش از ۲۲۰۰۰ شرکت کننده به دیابت نوع ۲ مبتلا شدند.

افرادی که بیشترین میزان مصرف گوشت قرمز را داشتند در مقایسه با افرادی که کمترین میزان مصرف را داشتند، ۶۲ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ بودند.

تیم تحقیق دریافت که هر وعده اضافه مصرف روزانه گوشت قرمز فرآوری شده با ۴۶ درصد خطر بیشتر و هر وعده اضافه روزانه گوشت قرمز فرآوری نشده با ۲۴ درصد افزایش خطر مرتبط است.

آنها پی بردند که جایگزینی روزانه یک وعده گوشت قرمز با پروتئین دیگری مانند آجیل یا حبوبات می‌تواند خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ را تا ۳۰ درصد کاهش دهد. به گفته محققان، جایگزینی با یک وعده لبنیات، ممکن است خطر ابتلاء به این بیماری را تا ۲۲ درصد کاهش دهد.

گو گفت: «پروتئین های گیاهی مانند آجیل و حبوبات از جمله سالم‌ترین منابع پروتئینی هستند.»

وی گفت: «پیشگیری از دیابت مهم است زیرا این بیماری به خودی خود یک بار جدی است و همچنین یک عامل خطر اصلی برای بیماری‌های قلبی عروقی و کلیوی، سرطان و زوال عقل است.»

او گفت: «یافته‌های ما قویاً تأیید می‌کند که اتخاذ این راهکار غذایی به کاهش خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ و پیامدهای آن در افراد کمک می‌کند، که در نهایت سلامت و رفاه مردم را در سراسر جهان بهبود می‌بخشد.»

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895947

دیگر خبرها

  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • چرا دچار وسواس می شویم/ بارزترین نشانه‌های وسواس
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی
  • حمایت اتحادیه اروپا از بیماران سرطانی در افغانستان
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فراورده‌های خونی