Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، سید مالک حسینی، مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پیامی به مناسبت روز جهانی سازمان های مردم نهاد اظهارداشت: امروزه یکی از ارکان مهم و اساسی توسعه‌ پایدار، مشارکت شهروندان و سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان یک ضرورت اجتماعی در اداره امور جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر همین اساس توسعه و تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد برای افزایش موفقیت و اثربخشی اقدامات و مأموریت‌های سازمانی امری ضروریست؛ چراکه دخالت دادن آنها در تصمیم‌گیری ها و تصمیم‌سازی‌ها می تواند یاریگر سازمان‌ها و نهادهای حاکمیتی، در مسیر رسیدن به خواسته‌ها و نیاز‌های شهروندان باشند. 

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: از سوی دیگر حضور سازمان‌های مردم‌نهاد در جامعه علاوه بر ایجاد شوق و علاقه‌مندی در بین فعالان اجتماعی و فرهنگی، زمینه‌ساز بروز خلاقیت‌ها و تفکرات سازنده نیز خواهد بود و به همین دلیل نیز عموم صاحب‌نظران، از نقش مؤثر سازمان‌های مردم‌نهاد در پیشبرد اهداف جامعه و دولت، با عنوان رکن سوم در توسعه پایدار یاد می‌کنند.

وی بیان داشت: سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ضمن عرض تبریک، روز جهانی سازمان‌های مردم نهاد به عموم شهروندان به خصوص کنشگران پرتلاش حوزه‌ اجتماعی، این نوید را می‌دهد که با توجه به اعتقاد این سازمان به لزوم ارتقای سطح مشارکت شهروندان و سازمان‌های مردم‌نهاد به مثابه شرکایی ارزشمند در مسیر توسعه اجتماعی، اقدام به راه‌اندازی باشگاه داوطلبان اجتماعی شهر تهران کرده است.

حسینی افزود: تکوین و رشد نهادهای مدنی، نویدبخش بازسازی اجتماعی، تقویت امر جمعی و بسط و ارتقای سرمایه اجتماعی به شمار می‌آید.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهرانخاطرنشان کرد: باشگاه داوطلبان اجتماعی شهر تهران ساختار و بستری پویا برای فعالیت‌های داوطلبانه کنشگران اجتماعی است که می‌کوشد با فعالیت‌های داوطلبانه و مسئولانه تک تک شهروندان شعار تهران شهری برای همه را تحقق بخشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مالک حسینی مدیر عامل سازمان رفاه داوطلبان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران سازمان های مردم نهاد سازمان رفاه سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۸۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی 

سید محمد فیاض مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران با همراهی عبدالمجید رحمانی رییس مرکز رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی با حضور در منطقه ۵ به بررسی اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه پرداخت. 

مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران نیز طی سخنانی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی خلاقانه از زحمات همکاران به شهروندان اظهار داشت: توجه به ظرفیت‌های درون منطقه‌ای در نواحی و سرای محلات برای آگاه سازی شهروندان از موارد مورد انتظار در اجرای این طرح است. 

فیاض ادامه داد: با متخلفینی که در خصوص اجرای طرح همکاری نکرده و کارشکنی می‌کنند از طریق ضابطین قضایی یگان حفاظت شهرداری برخورد قانونی خواهد شد و درمورد خودرو‌ها و مراکز جمع آوری و نگهداشت غیرمجاز زباله و پسماند پیگیری‌های قانونی انجام خواهد شد و در صورت اثبات همکاری پیمانکاران با زباله گرد‌ها، برخورد قانونی انجام می‌پذبرد.

در ادامه عبدالمجید رحمانی رییس مرکز رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران نیز ضمن تشریح جایگاه این مرکز و ماموریت‌های آن خبر از موافقت صورت گرفته توسط دستگاه‌های مسئول با پیگیری شهردار تهران جهت نگهداری معتادین متجاهر در مراکز وابسته بیش از شش ماه داد و گفت: این افراد پس از ترک اعتیاد با ارائه خدمات آموزشی به جریان اشتغال اضافه شده و تحت نظارت مستمر خواهند بود.

وی افزود: با پدیده تکدی گری سازمان یافته طی هماهنگی مقام قضایی به زودی برخورد قاطعی صورت می‌گیرد. 

رحمانی ادامه داد: در موضوع کودکان کار و خیابان، اخلاق، مهربانی در کنار قاطعیت مدنظر است و باید از طریق مراکز غربالگری، کودکان مورد نظر به بهزیستی تحویل داده شده تا تحت پوشش حمایت یک سازمان تخصصی قرار گیرند.

داوود گودرزی «شهردار منطقه ۵» با اشاره به اهمیت مدیریت، ساماندهی و برخورد قاطع در مقوله ساماندهی اجتماعی و پسماند گفت: باید با داشتن روحیه جمعی و با رویکرد تشویقی موضوع پسماند بین شهرداری و شهروندان را مطرح و از همه ظرفیت‌ها بهره برداری کرد.

شهردار منطقه ۵ اظهار داشت: با توجه به وجود مجموعه‌های تجاری و اداری گسترده در منطقه ۵ می‌بایست در قالب انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری در حوزه پسماند اقدامات جدی صورت پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • «وقف رضوی» راهکاری برای تحقق شعار سال 1403
  • محدودیت‌ها و حرایم بهداشتی مانعی برای مشارکت مردم در صنعت دام‌داری و توسعه بخش کشاورزی
  • ماجرای خروج کودکان کار اتباع از تهران
  • دومین خانه شهید در تهران افتتاح شد
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها
  • مدرسه مجازی آموزش‌و‌پرورش در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان راه‌اندازی می‌شود
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی 
  • طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر در یک شب
  • آموزش تعاونی ها به فنی وحرفه ای سپرده می شود
  • مدیریت شهری اصفهان از مشارکت شهروندان در پروژه‌ها استقبال می‌کند