Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@21:29:55 GMT

روند صعودی نفت ازسرگرفته شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۹۰۷۲

روند صعودی نفت ازسرگرفته شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در مه یک دلار و هفت سنت معادل ۱.۷ درصد افزایش یافت و به ۶۵ دلار و ۴۹ سنت در هر بشکه رسید. قرارداد تحویل آوریل روز جمعه منقضی شد.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا یک دلار و یک سنت معادل ۱.۶ درصد افزایش یافت و به ۶۲ دلار و ۵۱ سنت در هر بشکه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر دو شاخص هفته گذشته به بالاترین رکورد در ۱۳ ماه اخیر صعود کردند اما روز جمعه در بحبوحه نگرانیهای تورمی، به همراه سایر بازارهای مالی سقوط کرده بودند.

استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت اکسی کورپ در یادداشتی نوشت: قیمتهای نفت صبح دوشنبه همسو با اکثر دارایی های پررریسک تحت تاثیر تصویب بسته محرک مالی در مجلس آمریکا صعود کرده اند.

مجلس آمریکا بسته کمک کرونایی ۱.۹ تریلیون دلاری را روز شنبه تصویب کرد و به بهبود ریسک پذیری سرمایه گذاران و صعود بازارهای سهام آسیایی کمک کرد. این بسته اکنون برای تصویب نهایی به سنا رفته است.

تایید واکسن کووید ۱۹ شرکت جانسون اند جانسون هم دورنمای اقتصادی را بهبود بخشید.

علاوه بر محدودیت عرضه اوپک پلاس، بهبود قیمت نفت تحت تاثیر تقاضای آسیایی و همچنین سیاست های پولی و مالی در اقتصادهای بزرگ روی داده است. آمار تولید واردکنندگان بزرگ نفت آسیایی که روز دوشنبه منتشر شد، متفاوت بود. در حالی که رشد فعالیت کارخانه ای چین در فوریه به پایین ترین حد در ۹ ماه اخیر نزول کرد، تولید ژاپن با سریعترین نرخ در بیش از دو سال گذشته توسعه یافت. انتشار این آمار رشد قیمت های نفت را محدود کرد.

انتظار می رود روند واردات نفت چین در سه ماهه دوم کندتر شود زیرا قیمت های بالاتر از میزان تقاضا کم می کند. آمار مقدماتی نشان داد واردات کره جنوبی در فوریه ۱۴ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت.

وزیران اوپک پلاس روز پنج شنبه دیدار می کنند و مذاکراتشان ممکن است به بازگشت ۱.۵ میلیون بشکه در روز تولید به بازار منتهی شود.

تحلیلگران بانک OCBC سنگاپور اظهار کردند اگر افزایش اوپک پلاس از ۵۰۰ هزار بشکه در روز فراتر نرود، اتفاق مثبتی برای قیمتهای نفت خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، ایران روز یکشنبه مذاکرات مستقیم با آمریکا و اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ را رد کرد و اعلام کرد واشنگتن باید ابتدا تحریم های یکجانبه ای را رفع کند که صادرات نفت ایران را متاثر کرده اند.

کد خبر 587928 برچسب‌ها نفت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۹۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش مهر، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگر چه بازار‌ها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹ درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱ درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد.

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • افزایش بهای جهانی نفت
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟