Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@21:49:05 GMT

دومینوی افزایش حقوق منجر به ورشکستگی دولت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۹۱۳۰

دومینوی افزایش حقوق منجر به ورشکستگی دولت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی طغیانی شامگاه یکشنبه در نشست خبری مجازی درباره تصویب کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ و مباحثی که در مجلس مطرح شده است، اظهار داشت: حذف مجوز ورود خودرو از مناطق آزاد یکی از مباحث مطرح شده بود که مبنای آن کنترل قیمت است.

وی افزود: این خودروها بدون اینکه ارزی خارج شود در کشور وارد می‌شدند و با توجه به شرایط خاص کشور این مانور و رانتی که توزیع می‌شد، زیبنده کشور نبود و در نهایت حذف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرداخت مالیات از سوی قضات و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مالیات اعضای هیئت عملی و قضات، بیان داشت: قانون مالیات مستقیم اعضای هیئت علمی در سال ۶۸ بر روی پلکان اول یعنی مالیات ۱۰ درصد تثبیت شده بود و این موضوع جدیدی هم نیست که در واقع مطرح کردن معافیت مالیاتی آنها در رسانه‌ها غلط است.

وی ادامه داد: قضات هم درخواست کردند که مانند اعضای هیئت علمی در پله اول تثبیت شوند اما در صحن علنی مجلس این موضوع رد شد و قرار شد که در همان پلکانی که هستند باقی بمانند نه اینکه قضات در پلکان اول و ۱۰ درصد قرار گیرند.

طغیانی خاطر نشان کرد: این مصوبه به دلیل اینکه بخشی از آنها قانون داشتند دو سوم آرای مورد نیاز را کسب نکرد و تصویب نشد و اعضای هیئت علمی نیز در پلکان اول و همان ۱۰ درصد باقی ماند؛ البته از جهت اینکه تبعیض آمیز بوده مخالفینی هم داشته است.

وی با بیان اینکه حقوق ورودی و نرخ ارز پایه حقوقی به تی اس تغییر می‌کند، گفت: نرخی که گمرک وضع می‌کند به حدود یک درصد برای کالای اساسی و دو درصد برای کالاهای غیر اساسی کاهش پیدا می‌کند تا اثر افزایش نرخ ارز پایه حقوق ورودی را تا حدی کاهش بدهند زیرا در گذشته حدود چهار درصد بوده است.

دومینوی افزایش حقوق منجر به ورشکستگی دولت می‌شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس نیز درباره حقوق بازنشستگان و تأمین اجتماعی گفت: این موضوع هنوز به صحن علنی مجلس وارد نشده البته بررسی هزینه‌ها آغاز شده و متأسفانه با این اوضاع بودجه کشور این دومینوهای افزایش حقوق، عملاً منجر به ورشکستگی دولت می‌شود.

وی افزود: دولت متأسفانه دومینو افزایش حقوق از تغییر حقوق اعضای هیئت علمی و غیر علمی دانشگاه علوم پزشکی آغاز کرد که وزارت علوم و کارکنان آنها و حتی بقیه فرهنگیان نیز خواستار افزایش حقوق شدند که البته حق آنهاست و تبعیض در این زمینه قابل قبول نیست.

طغیانی با اشاره به رویه دولت در افزایش حقوق کارگران، بازنشستگان گفت: دولت این دومینو را از بازنشستگان کشوری و لشکری آغاز کرده و امیدواریم به بازنشستگان تأمین اجتماعی هم برسد که اگر نرسد در واقع تبعیض و ظلم است؛ زیرا اگر کشور دچار مشکل است همه باید با هم تحمل و بهره ببرند و دولت از نقطه شروع باید همه ملاحظات را بررسی می‌کرد.

کد خبر 5158836

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی طغیانی کمیسیون اقتصادی مجلس لایحه بودجه ۱۴۰۰ افزایش حقوق هیئت دولت مالیات قضات دادگاه جذب هیئت علمی ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه مشهد بوشهر شیراز زلزله گرگان اردبیل بارش برف کرونای انگلیسی عکس استانها اعضای هیئت علمی افزایش حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۹۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مالیات حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به ۱ درصد

سخنگوی دولت گفت: دولت برای حمایت از تأمین کالاهای اساسی مالیات ارزش افزوده و هم‌چنین حقوق گمرکی کالاهای اساسی، اقلام دارویی، مواد اولیه تأمین دارو و نهاده‌های دامی را به ۱ درصد کاهش داد و این کاهش از ابتدای فروردین اعمال خواهد شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت صبح امروز در حاشیه نشست دولت، اظهار داشت: با رأی هیأت دولت، تعرفه واردات و صادرات کلیه کالاها به تصویب رسید و بزودی ابلاغ خواهد شد. سعی شد در این تعرفه‌ها، جهت‌گیری در حمایت از کنترل قیمت اقلام مورد مصرف مردم و حمایت از تولید داخل باشد.

اوجی: امسال در رشد تولید نفت و گاز رکورد می‌زنیم

وی افزود: همچنین برای تسریع اجرای تکالیف و بودجه امسال و تحقق شعار سال، ضوابط اجرایی بودجه به تصویب هیأت وزیران رسید.

سخنگوی دولت گفت: دولت برای حمایت از تأمین کالاهای اساسی مالیات ارزش افزوده و هم‌چنین حقوق گمرکی کالاهای اساسی، اقلام دارویی، مواد اولیه تأمین دارو و نهاده‌های دامی را به 1 درصد کاهش داد و این کاهش از ابتدای فروردین اعمال خواهد شد.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • جزئیات افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان با احکام جدید
  • خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان
  • حقوق کارکنان دولت در سال جاری چند درصد زیاد شد ؟
  • چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟
  • چرا حقوق و مالیات‌ها در کشور متناسب نیست؟
  • حقوق بازنشستگان با چه فرمولی افزایش یافت ؟
  • کاهش مالیات حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به ۱ درصد
  • بهادری جهرمی: مالیات بر ارزش افزوده به یک درصد کاهش یافت
  • مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی به یک درصد کاهش یافت
  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟