Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام کرمی با اشاره به تأثیرات شایعه سازی در برهم زدن امنیت در جامعه، اظهار کرد: شکل گیری و ترویج سریع شایعات و اخبار کذب یکی از مسائل و آسیب‌هایی است که نقش بارزی در برهم زدن امنیت جامعه دارد.

وی به شایعه سازی هایی که طی یکسال گذشته هم درباره شیوع بیماری کرونا صورت گرفته اشاره کرد و افزود: شایعه سازی ضمن تشدید بحران رخ داده از مدیریت صحیح بیماری هم جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا، در همان ماه‌های ابتدایی شیوع این بیماری، کارگروه ویژه مقابله با شایعه سازان فضای مجازی با محوریت شیوع بیماری کرونا در استان کرمانشاه را در دستور کار قرار دادیم.

کرمی خاطرنشان کرد: این کارگروه طی ماه‌های گذشته، ضمن رصد و پایش مستمر فضای مجازی، با مشاهده هرگونه موارد محتوایی همچون فیلم، خبر و عکس‌هایی که حاوی مطالب شایعه و کذب به قصد تشویش اذهان عمومی و افزایش نگرانی در جامعه بود، به شناسایی عاملین انتشار آن شایعات اقدام می‌کند.

وی بیان کرد: پس از شناسایی عوامل شایعه ساز، در گام اول با ارسال پیامک و یا دعوت حسب مورد توجیه، تذکر و اخطار داده می‌شود و چنانچه متعاقباً با رصدهای میدانی مشخص شود که این افراد به رفتارهای غیرقانونی خود با اصرار ادامه می‌دهند، با مستندسازی و گردآوری ادله، احضار و به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

کرمی یادآور شد: تاکنون افراد متعددی در این زمینه شناسایی و اقدامات قانونی در خصوص آنها لحاظ شده است.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: در ماه‌های ابتدایی شیوع بیماری کرونا، اخبار جعلی و شایعات زیادی در رابطه با بیماری کرونا مطرح بود که خوشبختانه با اقداماتی که در دستور کار قرار دادیم، این موضوع در حال حاضر تا حدودی کمرنگ‌تر شده است.

کد خبر 5158740

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه دادستان کرمانشاه شهرام کرمی ویروس کرونا شایعه اخبار جعلی امنیت اجتماعی ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه مشهد بوشهر زلزله شیراز گرگان کرونای انگلیسی اردبیل بارش برف عکس استانها بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۹۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی گناباد در خصوص شیوع بیماری تب مالت

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی گناباد گفت: تب مالت بیماری هزار چهره و مشترک بین انسان و دام است.

دکتر متقی با بیان اینکه دام مبتلا باکتری را از راه شیر، ادرار و ترشحات در هنگام زایمان و سقط می‌تواند منتشر کند، افزود: این بیماری در انسان علائم مختلفی دارد که می‌توان به تب مواج، افسردگی، عرق شدید، سردرد ضعف، کاهش وزن، درد کمر، پشت و مفاصل است که ممکن است پس از چند هفته تا چند ماه از بین برود و در برخی افراد مزمن شده و اثرات آن تا چندین سال ادامه یابد.

وی گفت: توصیه می‌شود برای جلوگیری از بیماری تب مالت شیر را قبل از مصرف به مدت ۵ دقیقه به طور کامل بجوشانند و یا از شیر و لبنیات به صورت پاستوریزه استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • برخورد قانونی پلیس کرمانشاه با اندک افراد هنجارشکن حوزه حجاب
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ علت نارسایی کلیه
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • هشدار دامپزشکی گناباد در خصوص شیوع بیماری تب مالت
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • تامین امنیت جامعه و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و برخورد با مخلین امنیت از خدمات دستگاه قضایی است
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • برخورد با کشف حجاب درجامعه یک مطالبه مردمی است