Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-19@05:50:12 GMT

علت کمبود انسولین قلمی در کشور

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۹۲۱۶

علت کمبود انسولین قلمی در کشور

سخنگوی سازمان غذا و دارو، در ارتباط با اینکه چرا بعضاً شاهد کمبود انسولین قلمی در کشور هستیم، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایمنا، کیانوش جهانپور درباره کمبود انسولین قلمی، اظهار کرد: بیشتر انواع انسولین در بازار موجود و بعضاً هم انسولین بیوسمیلار تولید داخل و برندهای مشابه موجود است.

وی افزود: دیابتی‌هایی که فقط یک نوع برند خاص از انسولین را مصرف می‌کنند می‌توانند از مشابه داخلی استفاده کنند و در مواردی که وجود ندارد از سامانه «تی تک» نزدیک‌ترین داروخانه به محل سکونت خود را جستجو تا انسولین را تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانپور ادامه داد: موضوع کمبود مقطعی انسولین قلمی شامل همه انواع انسولین نیست، گاهی یکی دو مورد از این اقلام دیر به کشور می‌رسد که دچار کمبود مقطعی می‌شویم و با تلاش‌های صورت گرفته تا حد ممکن سعی بر رفع آن داشته‌ایم.

وی با اشاره به یکی از این علت‌های کمبود انسولین که مربوط به حمل و نقل بین‌المللی است، گفت: با توجه به همه‌گیری کووید ۱۹ برخی تاخیرها پیش آمده است. علت دیگر آن مربوط به فراز و نشیب‌های تخصیص ارز دارو است چرا که برای واردات انسولین، مشکلات و ناهماهنگی‌هایی دیده می‌شود که تأثیر آن را در بازار می‌توان دید.

جهانپور ادامه داد: سرعت رشد مصرف انسولین قلمی در کشور از دیگر علل این کمبود مقطعی است، زیرا در گذشته بعضاً انسولین از زنجیره توزیع رسمی قاچاق و حتی قاچاق معکوس با توجه به تفاوت قیمت آن به کشورهای همجوار دیده می‌شد که همه این‌ها منجر شده است تا بعضاً دچار کمبود شویم.

وی با تاکید بر اینکه در آینده نزدیک این نقایص برطرف خواهد شد، افزود: تلاش شده است تا مصرف کننده واقعی به انسولین دست پیدا کند و برای در اختیار گذاشتن سهمیه مورد نیاز افراد، از سامانه «تی تک» استفاده می‌شود. البته به سمتی خواهیم رفت تا نام افراد مبتلا به دیابت نیازمند انسولین، در سامانه‌ای با تأیید معاونت درمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ثبت شوند تا فقط این افراد بتوانند از انسولین استفاده کنند.

جهانپور گفت: موضوع رهگیری در سامانه «تی تک» هم ادامه خواهد داشت تا اطمینان حاصل شود که انسولین به دست مصرف کننده واقعی می‌رسد و میزان قاچاق به صفر برسد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: به سمتی می‌رویم که در سال ۱۴۰۱ علاوه بر رفع مشکلات مقطعی فعلی بتوانیم در انسولین قلمی خودکفا شویم.

منبع: مهر کد خبر 478291

منبع: ایمنا

کلیدواژه: انسولین قلمی کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو کمبود انسولین سامانه تیتک شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کمبود انسولین انسولین قلمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۹۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ کمبود هواپیما و شمار زیاد ایرلاین ها!

تین نیوز

کمبود ناوگان حمل ونقل در آستانه نوروز از معضلاتی است که صنعت گردشگری داخلی کشور را به چالش می کشد و همواره یکی از نقدهایی که مسئولان و فعالان گردشگری کشور از حمل ونقل  دارند نبود یا کمبود وسایل حمل ونقل عمومی برای مسافران نوروزی است تا آنجا که مدیرکل توسعه گردشگری داخلی در تازه ترین اظهارات خود محدودیت ناوگان حمل و نقل را از مشکلات موجود در سفرها دانسته و گفته است: گرچه تلاش شده که از تمام ظرفیت های موجود ناوگان حمل و نقل  کشور استفاده شود ولی کمبود جدی است و در حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی با کمبودهایی مواجهیم.

به گزارش تین نیوز، گرچه به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ۱۵۵ فروند هواپیمای مسافربری برای خدمت رسانی در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ آماده هستند اما عدم تناسب عرضه و تقاضا در بخش حمل ونقل هوایی کشور در روزهای پرمسافر سال بویژه تعطیلات نوروزی کمبود ناوگان حمل ونقل هوایی را محسوس تر نمودار می سازد.

حرمت الله رفیعی، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در این باره به خبرنگار تین نیوز گفت: در شرایط کنونی حمل ونقل هوایی کشور با  تأخیرهای متعدد و عدم تناسب عرضه و تقاضا رو به روست؛ کمبودهایی که نتیجه فرسودگی ناوگان هوایی و کمبود هواپیماست.

وی با تاکید بر این کمبودها توضیح می دهد: علت فرسودگی ناوگان هوایی را جستجو نکنید بلکه راز مافیای هوایی ایران را بیابید. تا مافیای صنعت هوانوردی از بین نرود صنعت هوایی در جایگاه واقعی خود قرار نمی گیرد. به تعبیری اگر چنانچه بتوانیم در صنعت خودرو حقوق مردم را حفظ کنیم در صنعت هوایی نیز خواهیم توانست.

پربازدیدترین خبر را بخوانید:

فرودگاه چابهار را با گنج بادآورده هم نباید ساخت

پرواز کالایی لوکس نیست

 رفیعی با اشاره به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه که پرواز را یک کالای لوکس دانسته و اذعان داشته بود که فقط گروه خاصی در جامعه از پرواز استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: بیش از  50 درصد حمل ونقل هوایی کشور را سفرهای زیارتی شامل می شود که آمار قابل ملاحظه ای از اقشار مختلف مردم را در برمی گیرد و تنها به یک یا دو درصد جامعه محدود نمی شود در نتیجه نباید پرواز را کالایی لوکس برشمرد. ذکر این نکته نیز لازم است که هزینه های این صنعت به اصطلاح لوکس (سوخت یارانه ای ) از جیب عامه مردم خرج می شود. اما متاسفانه شاهد این مسئله هستیم که مردم عادی برای بلیت هواپیما مشکل دارند.

هیچ کشوری به اندازه ایران ایرلاین ندارند

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در پایان گفت: متاسفانه تعداد ناوگان هوایی زیاد نیست. این در شرایطی است که تعداد متولیان زیاد است؛ هیچ کشوری به اندازه کشور ما ایرلاین ندارند؛ در کشورهایی مثل هند و چین یا روسیه و آمریکا که به لحاظ جمعیت و وسعت گسترده اند کمتر از ده ایرلاین فعالیت دارد در حالیکه در کشور ما بیش از پانزده ایرلاین فعال هستند. دلیل این موضوع شاید به این خاطر است که صنعت حمل ونقل هوایی در کشور ما صنعت لوکسی به شمار می رود و ایرلاین ها خوب از آن ارتزاق می کنند. این درحالی است که شاهد عدم سرویس دهی مطلوب به مسافران و تضییع حقوق آنها توسط ایرلاین ها هستیم. متاسفانه ایرلاین ها با لغو پروازها یا عدم سرویس به موقع یا اعلام تکمیل ظرفیت در برخی مسیرهای پروازی اجازه نمی دهند که مردم از حقوق خود در این صنعت به نحو مطلوب استفاده کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ◄ کمبود هواپیما و شمار زیاد ایرلاین ها!
  • روشی خلاقانه برای تیز کردن چاقو با کمک باتری قلمی ۱.۵ ولتی (فیلم)
  • کمبود دارو برای مصرف روزانه در خراسان رضوی نداریم
  • سازمان غذا و دارو تنها مرجع اعلام کمبود‌های دارویی در کشور
  • سازمان غذا و دارو تنها مرجع اعلام کمبود‌های دارویی/ اظهار نظر افراد غیرمتخصص تنها نگرانی ایجاد می‌کند
  • از اختلال در سامانه سوخت تا انعقاد قرارداد فشارافزایی پارس جنوبی
  • شست‌وشوهای غیر ضروری را به ساعات پایانی سال موکول نکنید
  • از اختلال در سامانه سوخت تا انعقاد قرارداد فشار افزایی پارس جنوبی
  • کمبود اتوبوس در کشور بیداد می‌ کند
  • گاوها به کمک بیماران دیابتی آمدند