Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-19@05:54:55 GMT

بارش برف و باران در ۱۵ استان کشور

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۹۲۳۱

بارش برف و باران در ۱۵ استان کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در برخی از مناطق کشور طی امروز و فردا (۱۱ و ۱۲ اسفند) خبر داد و گفت: طی روز پنجشنبه (۱۴ اسفند) سامانه بارشی جدیدی به کشور وارد می‌شود.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: امروز (۱۱ اسفند) در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، لرستان و شمال استان‌های بوشهر و فارس، جزایر شمال خلیج فارس، جنوب اصفهان، یزد، کرمانشاه، همدان، مرکزی، خراسان رضوی و شمال کرمان بارش باران همراه با وقوع رعد و برق و وزش باد و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شدت بارش در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان خواهد بود، گفت: از ظهر امروز (۱۱ اسفند) با نفوذ جریانات سرد شمالی و عبور جریانات تراز میانی، کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر و بارش در استان‌های گیلان، اردبیل، غرب مازندران، نیمه شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی رخ می‌دهد. 

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی فردا (۱۲ اسفند) در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سواحل شمالی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی و استان‌های همدان، مرکزی، لرستان و اصفهان بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

ضیاییان با بیان اینکه طی روز چهارشنبه (۱۳ اسفند) نیز در ارتفاعات شمال غرب و شمال شرق بارش پراکنده رخ می‌دهد، گفت: طی روز پنجشنبه (۱۴ اسفند) با ورود سامانه بارشی جدید به کشور در مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب، استان‌های ساحلی خزر، شمال فارس، جنوب اصفهان و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین و البرز بارش خواهیم داشت و خلیج فارس نیز مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی روز جمعه(۱۵ اسفند) این سامانه علاوه بر مناطق ذکر شده در کل نوار شمالی کشور خواهد بود و از بعد ازظهر این روز در دامنه‌های جنوبی البرز و نوار شرقی وزش باد شدید رخ می‌دهد و خلیج فارس نیز مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۲ اسفند) نیمه ابری، در بعضی ساعات همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد و با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (۱۳ اسفند) صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

لینک کوتاه: asriran.com/003F7Y

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پیش بینی می شود وزش باد طی روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۹۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

سازمان هواشناسی اعلام کرد: سامانه بارشی جدید فردا از سمت استان‌های شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود؛ بر این اساس در روزهای آینده هوای پایتخت بارانی و همراه با بارش رگبار در برخی مناطق خواهد بود.

به گزارش مشرق، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز یکشنبه در استان های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

همچنین -فردا- دوشنبه سامانه بارشی وارد کشور شده و در استان های شمال غرب، غرب و برخی نقاط جنوب غرب و استان های واقع در سواحل غربی و مرکزی خزر و نیز استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی سبب بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد بارش سبب تگرگ، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مرتفع و سردسیر سبب بارش برف می‌شود.

روز سه شنبه فعالیت سامانه بارشی تشدید شده و علاوه بر مناطق ذکر شده مناطقی از جنوب و مرکز کشور و شمال شرق کشور را نیز دربرمی‌گیرد.

بیشترین فعالیت سامانه بارشی اواخر دوشنبه و روز سه شنبه در استان های لرستان، خوزستان، کرمانشاه، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس، غرب استان های اصفهان و کردستان پیش بینی می شود. و در نهایت چهارشنبه از شدت فعالیت سامانه بارشی کاسته می‌شود.

در این روز به جز استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان در سایر مناطق کشور، بارش پیش بینی می‌شود. در این روز به تدریج از سمت غرب از میزان ابرناکی و بارش کاسته می‌شود.

روز پنجشنبه در شمال شرق بارش پراکنده رخ داده و سامانه بارشی از کشور خارج می شود. سه شنبه و چهارشنبه خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود.

وضعیت جوی تهران حاکی از آن است که امروز هوای پایتخت قسمتی ابری همراه با وزش باد است. کمینه دما در استان تهران ۱۱ درجه سانتی‌گراد و بیشینه دما به ۲۱ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. برای روز دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه آسمان تهران در برخی ساعت‌ها بارش باران، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید را به همراه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • از بارش باران بی‌سابقه در غرب تا ترافیک کشنده در شمال؛ وضعیت جاده‌ها و آب‌وهوا در اولین روزهای سال ۱۴۰۳
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۷ و ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ / بارش باران
  • بارش باران و رگبار در شرق کشور
  • ورود سامانه بارشی به کشور از فردا/ آسمان این استان‌ها بارانی می‌شود
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا
  • هواشناسی ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ / برف و باران شدید در راه است
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور
  • منتظر سامانه بارشی جدید باشید / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور برف و باران می‌بارد؟
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۶ و ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ / بارش باران
  • آغاز سال جدید با بارش باران |‌ از دوشنبه (۲۸ اسفند) تا چهارشنبه (اول فررودین) این مناطق باران می بارد