Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@05:21:37 GMT

آمادگی ناجا برای انتقال تجربیات به پلیس عراق

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۹۲۸۸

آمادگی ناجا برای انتقال تجربیات به پلیس عراق

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار قاسم رضایی در دیدار با هیات عالی رتبه  جمهوری عراق در ستاد ناجا ضمن خیرمقدم به سپهبد «الفریق عبدالحلیم فاهم کمال الفرهود» معاون اول وزیر کشور عراق و مشاور امنیتی وزیر کشور و هیات همراه ابراز افزود: دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق نقاط مشترک بسیار زیادی با یکدیگر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تعامل بین ما بسیار عمیق و ارتباطات مردم ما به واسطه وجود عتبات عالیات در دو کشور بسیار محکم است و به تبع این همدمی بین دولتمردان دو کشور وجود داشته و ایضا تعاملات فی مابین پلیس دور کشور که اعزام این هیات عالی رتبه نشان دهنده آن است.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اشتراکات قومی، مذهبی و فرهنگی و تجاری و مرزهای طولانی بین دو کشور بیان کرد: نیاز است که تعاملات دیپلماتیک خصوصا بین دو سازمان پلیس ایران و عراق برای تسهیل در ارتباطات مردم عزیز دو کشور ارتقاء پیدا کند.

سردار رضایی ادامه داد: ایران اکنون با بیش از ۸۳ میلیون نفر جمعیت و ۸۷۵۵ کیلومتر مرز مشترک با ۱۵ کشور همسایه خود در جهان بعد از کشورهای روسیه و چین بیشترین مرز مشترک را با کشورهای همسایه خود دارد که در این میان کشور جمهوری عراق یکی از بهترین همسایه های ما محسوب می شود. که بیشترین مرز خشکی را با ایران دارد و خوشبختانه با تعاملات بسیار خوب مرزی بین مرزبانان دو کشور و مدیریت جرایم موجود ما شاهد کمترین مشکلات هستیم.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به ارتباطات بسیار خوب وضعیت جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه مطرح کرد: متاسفانه برخی از کشورهای همسایه جنوبی ایران تحت تاثیر استکبار جهانی و ایادی آن ارتباطات ناسالمی را با دشمنان اسلام برقرار نموده اند که امیدوارم به زودی راه و مسیر درست را پیدا کنند.

وی با اشاره به وجود دو هزار کیلومتر مرز مشترک ایران با افغانستان و پاکستان افزود: متاسفانه امروز کشور برادر و دوست ما افغانستان تبدیل به قطب و فتنه بزرگ جهان یعنی مواد مخدر شده که براساس برآورد سازمان ملل متحد در سال جاری بیش از ۹ هزار تن مواد مخدر تولید نموده است که در این زمینه پلیس ایران برای مبارزه با سوداگران مرگ علاوه بر استفاده از ظرفیت مرزبانی خود در مرزهای مشترک با این کشور یک پلیس تخصصی نیز تشکیل که با همت همکارانم در این پلیس و فرماندهی انتظامی سایر استان ها و مرزبانان غیور امسال بیش از ۹۷۳ تن مواد مخدر کشف که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش کشف داشته ایم و به زعم سازمان ملل اولی کشور در حفظ مقدم مبارزه با مواد مخدر در جهان محسوب می شویم که جا دارد تاز تمامی شهدایی که در این مسیر جان خود را فدای بشریت کرده اند یادی داشته باشیم.

سردار رضایی گفت: با رشادت و جان فشانی همکارانم در مرزهای شرقی بخش زیادی از هجمه های این بلای خانمان سوز که بر علیه کشور شما (عراق) می باشد برطرف می گردد که در کنار آن بحث مبارزه با قاچاقچیان کالا، سلاح، انسان و ... مطرح و شما واقف هستید که چه حجم کاری را بر ما وارد می کند و عموما مبارزه با این لکه های سیاه که امنیت عمومی و روانی مردم کشورهای منطقه را خدشه دار می کند به صورت مسلحانه بود که همانطور که اشاره کردم ما با نثار خون خود تمامی این سختی ها را تحمل می کنیم  تا مردم منطقه در آرامش باشند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اقدامات تروریستی در سطح منطقه خصوصا کشور عراق گفت: ما در این زمینه شهدای زیادی را از ا بتدای انقلاب تقدیم کرده ایم و تجارب گرانبهایی در این خصوصا داریم اما آنچه مسلم است و ما به آن رسیده ایم تعامل و همکاری مردم می تواند امنیت و آرامش را برای ما به ارمغان بیاورد که نمونه بارز آن کشور ایران است، گرچه در این مدت شما در بحث مبارزه با تروریسم تجربیات خوبی را دارید که ما درخواست داریم این نشست ها و گفتمان ها بیشتر باشد تا ارمغان آن و آنچه را که مردم منطقه مستحق آن هستند یعنی امنیت و آرامش را به آنها تقدیم کنیم.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به تجربیات ارزنده پلیس ایران در حوزه های مختلف مبارزه با مواد مخدر، راهور، آموزش و تربیت نیروهای پلیس، پلیس بین الملل، آگاهی و فضای مجازی گفت: امروز پلیس ایران مفتخر است که در حوزه مبارزه با جرایم سازمان یافته از بهترین پلیس های جهان می باشد و کاملا آمادگی لازم برای انتقال این تجربیات به پلیس عراق را داریم.

سردار رضایی عنوان داشت: سامانه ۱۱۰ پلیس ایران یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی در سطح کشور محسوب می شود که از طریق آن تمامی مردم می توانند حتی در دورترین نقاط در کوتاهترین زمان ممکن (بین ۵ تا ۱۵ دقیقه) خدمات پلیسی خود را از ما دریافت کنند؛ به طور مثال سال جاری تاکنون بیش از ۳۷ میلیون تماس با سامانه ۱۱۰ پلیس شده که بیش از ۱۸ میلیون تماس آن منجر به انجام عملیات شده و بیش از ۱۷ میلیون تماس درخواست راهنمایی و مشاوره کرده اند که در این زمینه نیز آمادگی کامل جهت انتقال تجربیات وجود دارد.

وی با اشاره به شرکت های وابسته به ناجا از جمله «پلیس +۱۰» گفت: در این شرکت ها ۱۰ خدمت پلیس در سراسر کشور در بیش از ۱۲۰۰ نقطه به مردم بدون نیاز حضور آنها به مراکز پلیس ارائه می گردد؛ مضاف بر اینکه این دفاتر نه تنها هیچ باری بر دوش پلیس تحمیل نمی کنند بلکه بخش اعظمی از کارها را که مانع از انجام ماموریت های اصلی می شود کم می کند.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به راه اندازی سامانه (۱۹۷) در نیروی انتظامی به منظور ارتباط سریع مردم با مسئولان ناجا در ارائه پیشنهاد و با شکایت و یا انتقاد از پلیس عنوان داشت افزود: امروز پلیس ایران، یک پلیس مردمی و جامعه محور است و شعار ما این است «ما از مردم و برای مردم هستیم» لذا مردم نیز پلیس را دوست دارند و در اکثر ماموریت ها همراه و همیار پلیس هستند نمونه بارز آن همکاری بسیار خوب مردم در طرح های کرونایی با پلیس بود.

سردار رضایی در خاتمه با خیرمقدم مجدد به هیات عراقی و با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ارتباطات و تعاملات خوب با همسایگان ایران گفت: ما آمادگی کامل برای انتقال تجربیات خود به پلیس عراق را داریم و در این خصوص هیچ محدودیتی وجود ندارد.

پیشرفت های پلیس ایران چشمگیر و قابل تحسین است

سپهبد الفریق عبدالحلیم فاهم کمال الفرهود معاون اول و مشاور امنیتی وزیر کشور عراق با بیان اینکه پیشرفت های پلیس ایران چشمگیر و قابل تحسین است، گفت: با تبادل اطلاعات و تجارب و برگزاری کارگاه های آموزشی بتوانیم به همه خطرها فائق آییم تا دو کشور برادر و همسایه به ساحل امن برسند.

وی افزود: امروز هیات عالی رتبه کشور جمهوری عراق در کشور دوم خود یعنی ایران حضور دارد و بنده حامل سلام و تهنیت وزیر کشور عراق «عثمان الغانمی» به شما برادران پلیس هستم.

وی عنوان کرد: بین کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق اهداف مشترکی وجود دارد و با توجه به وجود اهداف و منافع مشترک، خطرهای مشترکی نیز برای دو کشور وجود دارد که در این سفر قصد داریم ضمن تبادل تجربیات خود با پلیس ایران، تفاهم نامه ای با کشور ایران در این خصوص داشته باشیم.

مشاور امنیتی وزیر کشور عراق با بیان اینکه خطرهای پیش روی ایران و عراق برای هر دو کشور کاملا شناخته شده است، افزود: ان شاءالله با تبادل اطلاعات و تجارب و برگزاری کارگاه های آموزشی بتوانیم به همه خطرها فائق آییم تا دو کشور برادر و همسایه به ساحل امن برسند.

سپهبد الفرهود با اشاره به سفر قبلی خود به ایران و بازدید از برخی مراکز پلیس گفت: حقیقتا پیشرفت های پلیس ایران چشمگیر و قابل تحسین است که جا دارد برادران عزیز در انتقال این تجربیات به ما کمک کنند.

هیات اعزامی از کشور عراق شامل برخی از مسئولان عالی رتبه پلیس این کشور از جمله پلیس گذرنامه، راهور، مرزبانی، آگاهی و فتا هستند که با حضور در حوزه های تخصصی مربوطه در پلیس ایران ضمن آشنایی با آخرین دستاوردهای پلیس ایران از تجربیات به دست آمده استفاده خواهند کرد.

برچسب‌ها فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خط حادثه بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خط حادثه بغداد فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خط حادثه بغداد اخبار کنکور جمهوری اسلامی ایران پلیس ایران وزیر کشور عراق جمهوری عراق کشور جمهوری سردار رضایی عالی رتبه مواد مخدر دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۹۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در تجارت ایران با عراق

مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه در  آخرین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی گفت: هدف تعریف شده در زمینه روابط اقتصادی با عراق رسیدن به سقف ۲۰ میلیارد دلار در تجارت با این کشور تا سال ۱۴۰۶ است . - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، آخرین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری به میزبانی وزارت امور خارجه و ریاست مهدی صفری، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با دستور کار "بررسی آخرین وضعیت روابط اقتصادی با کشورهای سوریه و عراق " و با حضور نمایندگانی از  نهادهای ذی ربط برگزار شد.

در ابتدای این نشست معاون اقتصادی وزیر امور خارجه به تشریح اهمیت ابعاد گسترده و متنوع روابط و همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با دو کشور عراق و سوریه پرداخت و از بخش‌های خصوصی و دولتی کشورمان خواست برای توسعه روابط اقتصادی با این کشورها در همه زمینه‌ها اهتمام بیشتری بورزند.

صفری با تشریح تمهیدات و اقدامات وزارت امور خارجه و همچنین سفارتخانه‌های کشورمان در بغداد و دمشق برای کمک به شرکت‌های فعال یا مشتاق فعالیت در عراق و سوریه و رفع برخی مشکلات آنها، تاکید نمود که معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از هیچ تلاشی برای تسهیل و ه‍موارتر نمودن شرایط فعالیت این شرکت‌ها دریغ نخواهد کرد. 

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ضمن بر شمردن برخی مشکلات برای فعالیت در سوریه، به تلاش‌های شبانه روزی سفارت کشورمان در دمشق و وزارت امور خارجه جهت رفع موانع و ایجاد ظرفیت‌های تازه برای کار در این کشور اشاره نمود و از شرکت‌های ایرانی خواست ارتباط و تعامل خود را با سفارت و وزارت امور خارجه تقویت کرده و جزئیات دقیق پروژه‌ها، پیشنهادها و مسائل و مشکلات خود را با این دو نهاد در میان بگذارند. 

وی با اشاره به این نکته که سوریه بعد از گذار از یک دوره بحران داخلی آمادگی کامل برای بازسازی و اجرای پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و صنعتی را دارد، ‌اضافه کرد: ‌باید تلاش کنیم در پروژه‌های موجود مشارکت داشته باشیم  و این امر بدون هماهنگی، تمرکز و همراهی همه بخش‌های دست اندر کار ممکن نیست. 

مهدی شوشتری مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه نیز در این نشست گزارشی از وضعیت روابط اقتصادی کشورمان با سوریه ارائه کرد و با اشاره به تنوع موضوعات همکاری در این زمینه افزود: بسیاری از موضوعات باقی مانده در گفتگو با مقامات سوری حل و فصل و تفاهمات جدیدی برای توسعه روابط انجام گرفته است که از آن جمله می‌توان به توافقات و تفاهمات صورت گرفته در حوزه‌های بیمه، موضوعات بانکی و ارزی، امضای الحاقیه تجارت مشترک، ایجاد مناطق ویژه اقتصادی و صنعتی، همکاری‌های گمرکی و حمل و نقل اشاره کرد.

محمدعلی بک مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه نیز در بخشی از این نشست با اشاره به اهمیت عراق برای کشورمان در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری خاطر نشان کرد: هدف تعریف شده در زمینه روابط اقتصادی با عراق رسیدن به سقف 20 میلیارد دلار در تجارت با این کشور تا سال 1406 است که با تعریف پروژه‌های عمرانی، تجاری، صنعتی و همچنین تقویت همکاری‌های بانکی، حمل و نقل و گمرک امیدواریم به این هدف تا سه سال آینده دست یابیم.  

در ادامه این نشست نمایندگان شرکت‌های فعال در سوریه به بیان حوزه‌های فعالیت و موانع موجود برای انجام  پروژه‌های مورد توافق با این کشور پرداختند.

در پایان این نشست معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با تاکید بر اهمیت تمرکز بر توسعه روابط اقتصادی با کشورهای منطقه به ویژه دو کشور عراق و سوریه افزود: زمینه فعالیت اقتصادی در همه حوزه ها از جمله صدور خدمات فنی و مهندسی، علم و فناوری، بهداشتی و درمانی، کشاورزی و انرژی در این دو کشور فراهم است و باید برای در اختیار گرفتن طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در این کشورها تلاش کنیم. 

وی افزود: پیگیری پروژه‌های در دست اجرا و تعریف پروژه‌های تازه باید از اولویت برخوردار باشد تا بتوانیم هر چه زودتر تاثیرات مثبت این همکاری‌ها را در روابط دوجانبه شاهد باشیم.

صفری: محصولات غیرنفتی ظرفیت بالایی برای رشد صادرات به کشورهای آفریقایی دارندصفری: تعداد پست‌های وابسته‌های بازرگانی در قاره آفریقا افزایش یافته است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتظارات از وزارت محیط زیست عراق برای حل معضل گرد و غبار
  • آمادگی پلیس مازندران برای کنترل ترافیک نوروزی
  • آمادگی پلیس کرمان برای برقراری امنیت ایام نوروز
  • آمادگی وزارت خارجه برای تسهیل فعالیت شرکت‌های ایرانی در سوریه
  • هدف گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در تجارت ایران با عراق
  • استقرار نیروهای حشد شعبی عراق در شرق استان صلاح‌الدین
  • مرگ حقوق بشر به دست مدعیان حقوق بشر؛ از حلبچه تا غزه
  • استقرار حشد الشعبی در دیالی عراق
  • بازی واشنگتن با معافیت تحریمی ایران
  • به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی حلبچه؛ جنایت فراموش نشدنی