Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-19@03:35:29 GMT

جریمه واکسن نزدن در کشورهای دیگر چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۹۳۰۶

جریمه واکسن نزدن در کشورهای دیگر چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وال‌استریت‌ژورنال، برخی کشورها مجازات‌هایی برای عدم دریافت واکسن کووید-۱۹ وضع کرده‌اند. به طور مثال اندونزی جریمه می‌گیرد و برخی دولت‌های دیگر درباره محدود کردن دسترسی به سفر و اماکن عمومی هشدار می‌دهند.

با افزایش جنبش‌های واکسیناسیون در سطح جهانی و کاهش برخی کمبودهای عرضه، دولت‌ها به دنبال راه‌هایی هستند تا اطمینان حاصل کنند که امتناع برخی از شهروندان، تلاش برای واکسیناسیون تعداد کافی از افراد برای دستیابی به مصونیت گله‌ای را خدشه‌دار نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور مجازات‌هایی در نظر گرفته‌اند که طیف وسیعی از جریمه نقدی، محدودیت دسترسی به اماکن عمومی تا تهدید به از دست دادن اولویت دریافت واکسن را شامل می‌شود. کشورهای مختلف به دنبال راه‌هایی برای فراهم کردن زمینه واکسیناسیون برای عموم مردم هستند: یک دوز (واکسن) بزنید یا با یک مجازات احتمالی روبرو شوید.

رویترز در گزارشی نوشت، اندونزی به ساکنان این کشور هشدار داد که در صورت امتناع از دریافت واکسن کووید-۱۹، با پرداخت جریمه نقدی، تا ۳۵۶.۸۹ دلار (۵ میلیون روپیه)، مجازات خواهند شد؛ 

این مجازات غیرمعمول و سخت با هدف اطمینان از انطباق با مقررات جدید و اجباری تلقیح واکسن وضع شده. معاون فرماندار جاکارتا به خبرنگاران گفت: «اگر آن (واکسن) را رد کنید، دو چیز وجود دارد: کمک‌های اجتماعی به شما تعلق نمی‌گیرد و جریمه خواهید شد.»

اندونزی که با یکی از بزرگترین و سرسخت‌ترین اپیدمی‌های ویروس کرونا در آسیا مبارزه می‌کند قصد دارد ۱۸۱.۵ میلیون نفر از جمعیت ۲۷۰ میلیون نفری خود را طی ۱۵ ماه واکسینه کند. تا کنون نزدیک به ۳۴۰۰۰ اندونزیایی بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

این کشور مدت‌هاست با شک و تردید عمومی در مورد ایمنی، تاثیرگذاری و حلال بودن واکسن ویروس کرونا مواجه است و کارشناسان بهداشت عمومی می‌گویند خشم عمومی در مورد واکسن می‌تواند یک مانع باشد؛ مدیر سازمان عفو ​​بین الملل اندونزی معتقد است «صدور دستور واکسیناسیون اجباری و وضع مجازات کیفری، نقض آشکار حقوق بشر است.»

تایمز اسرائیل نیز از جریمه‌های این رژیم در قابل افرادی که تزریق واکسن را انجام نمی‌دهند نوشت و گفت مشاغلی که به افراد واکسن نزده خدمات ارائه کنند تادیب خواهند شد.

وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد قصد دارد واکسیناسیون گسترده را با ارائه مزیت‌هایی برای کسانی که واکسن می‌زنند و  ایجاد محدودیت برای افرادی که این کار را انجام نمی‌دهند پیش برد.

در همین راستا اعلام شد که اشخاصی که واکسن نزدند تنها می‌توانند به سوپرمارکت‌ها یا داروخانه‌ها مراجعه کنند در حالی که افراد واکسینه شده مجوز حضور در استادیوم‌ها و سالن‌های ورزشی را خواهند داشت.

کارگران و معلمان نیز در صورت نداشتن مدارک واکسیناسیون باید هر ۴۸ ساعت آزمایش کرونا انجام دهند که کاری بسیار پرهزینه و وقت‌گیر است با این حال مسئولان در تلاشند روال آزمایش کرونا را از این نیز سخت‌تر کنند.

با افزایش تردیدهای عمومی نسبت به کارآمدی واکسن در این رژیم، جنبش تلقیح واکسن در ماه گذشته با کندی پیش رفته و مقامات اسرائیلی را خشمگین کرده است؛ نتانیاهو گفت: «هرکس واکسن نزند تمام مردم را به خطر می‌اندازد و سیستم بهداشتی را به هم می‌ریزد.»

استیت نیوز در گزارشی تصریح کرد کارشناسان معتقدند با وقوع مصونیت گله‌ای و مقاوم شدن توده گسترده‌ای از مردم در برابر یک بیماری شایع، زنجیره انتقال متوقف خواهد شد و از افرادی که ایمنی ندارند محافظت غیر مستقیم می‌شود.

دانشگاه استنفورد ضمن یک مطالعه نشان داد در صورت عدم انجام واکسیناسیون رسیدن به این ایمنی جمعی حداقل تا سال ۲۰۲۵ به طول خواهد انجامید که این به معنای مرگ و میر بسیار زیاد و نابودی اقتصاد جهان است با این حال سوالاتی جدی در مورد قانونی بودن اجبار به دریافت واکسن همچنان وجود دارد.

کد خبر 587896 برچسب‌ها سفر كروناويروس جريمه حقوق بشر واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سفر كروناويروس جريمه حقوق بشر واکسن کرونا دریافت واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۹۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار قربانیان کرونا، ۷ میلیون و ۶ هزار و ۱۴۹ نفر

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش سایت ورلد میترز، تا کنون ۷۰۴ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۴۱۵ نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد ۷ میلیون و ۶ هزار و ۱۴۹ نفر جان باخته اند. آمریکا با ابتلای ۱۱۱ میلیون و ۶۸۰ هزار و ۱۳۳ نفر و فوت یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۶۹۲ نفر بر اثر کرونا در صدر قرار دارد. در شبانه روز گذشته در آمریکا ۳ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که بیشترین تلفات ثبت شده کرونا در شبانه روز گذشته در جهان محسوب می‌شود. پس از آمریکا، هند، با ۴۵ میلیون و ۳۲ هزار و ۹۶ مبتلا و مرگ ۵۳۳ هزار ۵۱۳ نفر بر اثر این بیماری در جایگاه دوم آمار مبتلایان قرار دارد. فرانسه آمار ۴۰ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۵۶۰ مبتلا و ۱۶۷ هزار و ۶۴۲ فوتی بر اثر کرونا را تا کنون ثبت کرده است.
در آلمان ۳۸ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۸۷۴ مبتلا و ۱۸۲ هزار و ۷۹۷ مرگ ناشی از کرونا ثبت شده است. در برزیل، ۳۸ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۳۱۰ نفر تا کنون به کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد ۷۱۰ هزار و ۴۲۷ نفر جان باخته اند.
کره جنوبی تا کنون آمار ۳۴ میلیون و ۵۷۱ هزار و ۸۷۳ مبتلا به کرونا و ۳۵ هزار و ۹۳۴ فوتی بر اثر این بیماری را ثبت کرده است. در ژاپن تا کنون ۳۳ میلیون و ۸۰۳ هزار ۵۷۲ نفر به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۷۴ هزار و ۶۹۴ نفر جان باخته اند.
آمار کرونا در ایتالیا از ابتلای ۲۶ میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۱۱ نفر و مرگ ۱۹۶ هزار و ۳۴۸ نفر بر اثر این بیماری حکایت دارد. در انگلیس تا کنون ۲۴ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۹۷۱ نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۳۲ هزار و ۱۱۲ نفر بر اثر آن جان باخته اند. در روسیه تا کنون ۲۴ میلیون ۳۳ هزار و ۷۰۳ نفر به کرونا مبتلا شده اند و ۴۰۲ هزار و ۴۶۴ نفر جان باخته اند.
در اسپانیا تا کنون ۱۳ میلیون و ۹۱۴ هزار و ۸۱۱ نفر به کرونا مبتلا شده اند و ۱۲۱ هزار و ۷۶۰ نفر جان باخته اند. آمار کرونا در ایران از ابتلای ۷ میلیون و ۶۲۶ هزار و ۵۲۷ نفر و فوت ۱۴۶ هزار و ۷۹۹ نفر حکایت دارد.
در مجموع بر اساس آمار ثبت شده، ۳ نفر در شبانه روز گذشته در جهان جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.

دیگر خبرها

  • بیانیه شدیداللحن فارست درباره مجازات کسر امتیاز
  • آخرین آمار قربانیان کرونا، ۷ میلیون و ۶ هزار و ۱۴۹ نفر
  • کیهان پیگیر مجازات زنی که در درمانگاه قم سوژه عکاسی یک طلبه شد/ او خلاف شرع کرده، با فحاشی و هتاکی، به تشویش اذهان عمومی هم پرداخته است
  • کیهان پیگیر مجازات زنی که در درمانگاه قم سوژه عکاسی یک طلبه شد/ او خلاف شرع کرده،با فحاشی و هتاکی،به تشویش اذهان عمومی هم پرداخته است
  • ۵ نکته که باید درباره ذات‌الریه بدانیم
  • چهار رای جایگزین حبس در قزوین صادر شد
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۷ اسفند؛ ۱۰ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • استفاده از اوریگامی DNA برای تولید واکسن ضدسرطان
  • جریمه نقدی مجازات گرانفروشی لوازم یدکی در خوی
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۶ اسفند؛ ۶۰ فوتی و ۵ هزار ابتلای جدید