Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه سابق آمریکا با انتقاد از دولت بایدن بابت انتشار یک گزارش اطلاعاتی درباره قتل خاشقجی، این اقدام را کاری "بی‌ملاحظه" و با انگیزه "سیاسی" برای تخریب روابط ریاض – واشنگتن دانست.

به گزارش ایسنا، روز جمعه سازمان اطلاعات آمریکا با انتشار یک گزارش محرمانه درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی نشان داد که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی ترور او را تایید کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یافته‌های این گزارش به سرعت از جانب ریاض رد شد.

مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا یکشنبه در مصاحبه با فاکس نیوز مدعی شد: هدف از این اقدام آسیب رساندن به روابط با عربستان سعودی، از طریق استفاده از اطلاعات به نحوی است که من به عنوان مدیر سابق سیا هرگز از آن حمایت نمی‌کردم. بنابراین متاسفم که آنها چنین کاری کردند. این یک شیرین کاری سیاسی بود. ما اطلاعاتی زیادی از آنچه در آنجا اتفاق افتاده، در اختیار داریم. دولت ما این کسانی که ما از کارشان مطلع بودیم، پاسخگو کرد. به اعتقاد من، دولت کنونی آمریکا تلاش میکند تا یک شریک امنیتی مهم را به دشمن تبدیل کند.

به گفته پامپئو، دولت کنونی آمریکا قصد دارد روابطی با ایران به بهای نابودی روابط با عربستان سعودی ایجاد کند و از اطلاعات آمریکا برای رسیدن به این تغییر استفاده میکند.  

او در واکنش به اظهاراتی مبنی بر اقدام دولت ترامپ در لاپوشانی قتل خاشقجی، مدعی شد که "ده‌ها تن بابت این کشتار عصبانی‌کننده پاسخگو شدند." پامپئو افزود: ما اصلا آن را لاپوشانی نکردیم... ما آن کسانی که مسوول بودند و ما توانستیم شناسایی کنیم، پاسخگو کردیم.

وزیر خارجه پیشین دولت ترامپ سپس به تصمیم کاخ سفید بایدن برای حذف برچسب "تروریستی" از روی گروه انصارالله یمن اشاره کرد. پامپئو با تاکید بر "درستی" ارزیابی دولت پیشین برای "تروریست" خواندن این نیروها گفت: من هیچ منطقی را ندیدم که حوثی‌ها را ببیند و بگوید که این‌ها تروریست نیستند!

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جمال خاشقجی مایک پامپئو جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۹۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان اطلاعات انگلیس، سفر شاپس به بندر «اودسا» را لغو کرد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای‌نیوز، گرانت شاپس، وزیر دفاع انگلیس پس از هشدار سازمان اطلاعات این کشور درباره تهدید حمله موشکی موثق از جانب روسیه، مجبور شد تا سفر خود به شهر بندری «اودسا» را لغو کند.

به نوشته اسکای، مقامات اطلاعاتی انگلیس به شاپس گفته‌اند که روسیه از برنامه سفر وی به اودسا مطلع شده‌اند؛ جایی که به‌تازگی کاروان همراه ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین و نخست وزیر یونان از یک حمله هوایی جان سالم به‌در بردند.

ساندی تایمز که با دسترسی به هیات همراه شاپس، برای نخستین بار لغو برنامه وزیر دفاع انگلیس را گزارش کرد، نوشته است که این هشدار، سطح تهدید امنیتی علیه شاپس از قابل توجه به «بحرانی» تغییر یافت.

شاپس به همراه تونی راداکین، فرمانده نیروهای مسلح و همچنین هیاتی کوچک از مقامات انگلیسی با قطار شبانه از لهستان راهی اوکراین شده و هفتم مارس به کی‌یف رسیدند. اما برنامه سفر به اودسا اندکی بعد به دلیل تغییر سطح هشدار اطلاعات انگلیس درباره امنیت شاپس لغو شد.

شاپس که به جای سفر به اودسا، از لهستان به انگلیس بازگشت، به ساندی تایمز گفت: ولادیمیر پوتین(رییس جمهور روسیه)، نشان داده که بی‌پروا، بی‌رحم و بی‌تفاوت است! موضوع این است که او تا این اندازه به ترور دو رهبر غربی اساسا تا این حد نزدیک شده است. صرف نظر از اینکه عمدی یا سهوی باشد، باید این سوال را پرسید که او واقعا چه کار می‌کند؟ و چرا غرب به او اجازه چنین کارهایی می‌دهد؟

براساس گزارش رسانه‌ها و به گفته مقامات اوکراینی، در جریان حمله هوایی مسکو به نزدیکی محل ملاقات زلنسکی و نخست وزیر یونان در ششم مارس یعنی یک روز قبل از حضور شاپس در کی‌یف، پنج نفر کشته شدند.

کد خبر 6057062

دیگر خبرها

  • سوریه: آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه با زبان باج‌خواهی علیه دمشق سخن گفتند
  • سازوکار نظارتی بر حقوق بشر ایران سیاسی است
  • ذوق‌زدگی روزنامه دولت از افشای فایل صوتی وزیر خارجه روحانی
  • بن سلمان، نخستین میهمان خارجی دولت جدید پاکستان
  • هشدار سازمان اطلاعات انگلیس، سفر شاپس به بندر «اودسا» را لغو کرد!
  • پربازدیدترین گزارش‌های سیاسی ایمنا در سال ۱۴۰۲
  • اکثر جریان‌های سیاسی در عراق خواهان بیرون کردن آمریکایی‌ها هستند
  • ساخت چهارمین ناو هواپیمابر در چین؛ همه چیز به ضرر آمریکا؟
  • گزارش استیمسون؛ ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد | سعودی‌ها و اماراتی‌ها ممکن است به ترامپ توصیه کنند که...
  • انتشار گزارش جدید مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال