Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع لبنانی گزارش دادند که در سایه دور جدید سفرهای خارجی سعد حریری امکان تشکیل دولت این کشور در زمان نزدیک وجود ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری النشره منابع کاخ ریاست جمهوری لبنان درباره بحران تشکیل دولت در این کشور اظهار داشتند، اگر «سعد حریری» نخست وزیر مکلف واقعاً به دنبال تشکیل کابینه باشد باید هر روز او را در کاخ ریاست جمهوری برای انجام رایزنی‌ها با «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان ببینیم؛ چرا که کاخ «بعبدا» (کاخ ریاست جمهوری) نزدیکتر از همه پایتخت هایی است که حریری اخیراً به آنها سفر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین سوالی که مطرح می‌شود این است که سعد حریری در کدام پایتخت قصد دارد دولت لبنان را تشکیل دهد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این منابع همچنین خاطرنشان کردند که اگر حریری قصد تشکیل دولت داشت بدون استثنا باید با همه فراکسیون‌های پارلمانی ارتباط برقرار می‌کرد و حتی اگر قرار باشد یک دولت مستقل و متخصص و بدون وابستگی به هیچ یک از احزاب سیاسی تشکیل گردد باز هم این دولت نیاز به حمایت سیاسی و رای اعتماد فراکسیون‌های پارلمانی دارد.

منابع مذکور افزودند نخست وزیر مکلف اگر واقعاً می خواست دولت تشکیل دهد باید به مشارکت کامل میان مسیحیان و مسلمانان در دولت احترام گذاشته و اختیارات رئیس جمهور از دید قانون اساسی را در نظر می گرفت. همچنین حریری باید طبق نظر فراکسیون های پارلمانی و تیم رئیس جمهوری اعضای دولت را به 22 یا 24 نفر می رساند تا گروههای مختلف از جمله دروزی ها احساس بی عدالتی نکنند. همچنین تشکیل دولت کوچک منجر به ادغام وزارتخانه ها می شود در حالی که ممکن است برخی وزارتخانه ها اصلاً ارتباطی با یکدیگر نداشته باشد.

از سوی دیگر منابع سیاسی لبنان گزارش دادند که در سایه اخبار منتشر شده مبنی بر سفر «سعد حریری» به مسکو و برلین و شاید لندن باید بگوییم که پرونده تشکیل دولت لبنان در زمان نزدیک به نتیجه نخواهد رسید.

این منابع معتقدند که فشارهای جدید آمریکا علیه عربستان سعودی درباره پرونده قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد آل سعود باید فرصتی برای حریری جهت سرعت بخشیدن به روند تشکیل دولت در لبنان باشد.

صهونیست‌ها ساحل لبنان را آلوده کردند/ طرح شکایت بیروت از اسرائیل به سازمان مللهشدار دوباره حزب‌الله درباره بین المللی کردن پرونده لبنان/ تجاوز رژیم صهیونیستی به آسمان مزارع شبعا

در یک زمینه دیگر به دنبال بحث های به وجود آمده درباره اظهارات «بشاره پطرس راعی» اسقف اعظم مارونی های لبنان برای برگزاری یک کنفرانس بین المللی درباره لبنان و هشدار حزب الله درباره بین المللی کردن پرونده لبنان منابع آگاه اعلام کردند که در ساعات اخیر تماس هایی میان بکرکی (محل اقامت بشاره راعی) و حزب الله برقرار شده است. البته اطلاعات دقیقی درباره زمان برقراری تماس و محتوای صحبت های میان دو طرف منتشر نشده است.

روز گذشته حسن فضل الله، عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان گفت: بشاره پترس الراعی، اسقف مارونی‌های لبنان معتقد است که بین المللی کردن مشکلات لبنان راه حل آنهاست در حالی که معتقدیم این طرح، مشکل را پیچیده‌تر می‌کند، زیرا آنچه که برای کشورها مهم است منافعشان است و محاسبات خودشان برایشان اهمیت دارد.

وی افزود: وقتی از بین المللی کردن مشکل لبنان حرف زده می‌شود، نمی توان اسرائیل را که خطری برای لبنان است، نادیده گرفت. ما آنچه بر سر لیبی، عراق و سوریه به دلیل بین المللی شدن بحران‌هایشان رخ داد شاهد بودیم، آیا مسیحیان در این کشورها مصون ماندند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حزب الله لبنان لبنان حزب الله لبنان لبنان بین المللی کردن تشکیل دولت سعد حریری حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۹۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ استان کشور در معرض وقوع سیلاب/ تشکیل ستاد مدیریت بحران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی اکبر محرابیان" با اعلام این خبر که هم‌زمان با ورود سامانه بارشی ۲۹ اسفند ماه، احتمال وقوع سیلاب در غرب و جنوب غربی کشور افزایش یافته است، افزود: با توجه به پیش بینی‌های میان مدت از حجم و شدت بارش‌ها، وزارت نیرو از هفته گذشته پیش بینی اقدامات لازم برای مدیریت سیلاب را اتخاذ کرد.

وی با اشاره به اشباع بودن خاک به خاطر بارش‌های اخیر، ذوب شدن برف‌ها در پی گرم شدن هوا و هم‌زمانی بارش‌ها با افزایش سفرهای نوروزی و همچنین کوچ عشایر در برخی استان‌ها افزود: باید حداکثر ملاحظات ایمنی در روزهای پیش رو با هدف کاهش خسارت‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

وزیر نیرو به تمرکز بیشتر این سامانه‌های بارشی در استان‌های لرستان، خوزستان، ایلام، کهگیلویه و بویر احمد و چهار محال و بختیاری اشاره کرد و اظهار داشت: در روزهای آغازین سال همواره شاهد اوج ترافیک جاده‌ای بوده‌ایم که باعث افزایش ۱۰ تا ۱۲ درصدی سفرهای نوروزی می‌شود و بارش‌های پیش رو در زمان اوج ترافیک جاده‌ای و سفرهای نوروزی رخ می‌دهد، از این رو تمامی مسافران نوروزی باید نکات ایمنی و هشدارهای مربوط به احتمال بروز سیلاب را رعایت کنند.

محرابیان تصریح کرد: تشکیل ستاد بحران در وزارت نیرو و استان‌های درگیر با سیل با هدف آمادگی هر چه بیشتر برای مقابله با بحران از جمله اقداماتی است که باید انجام شود و مدیران و مسئولان مرتبط در وزرات نیرو و مدیران استانی صنعت آب و برق باید در آماده باش کامل قرار بگیرند تا کمترین آسیب از محل سیلاب‌های پیش رو متوجه مردم شود.

وزیر نیرو همچنین با تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی به موقع به مردم پیرامون سیل پیش رو، بیان کرد: لازم است با مدیریت مخازن سدها و پیگیری لحظه‌ای بارش‌ها از هرگونه غافلگیری و ایجاد مشکل برای مردم جلوگیری شود.

کد خبر 6057338 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • انحلال فدراسیون تازه تاسیس توسط وزارت ورزش
  • حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • ۵ استان کشور در معرض وقوع سیلاب/ تشکیل ستاد مدیریت بحران
  • آیت‌الله رئیسی: دولت بر برداشتن گام‌های بلند در زمینه هوش مصنوعی تأکید دارد/ ایجاد محیطی سالم، رقابتی و آرام با دسترسی آسان به بازارهای داخلی و خارجی از جمله ملزومات رونق اقتصاد دیجیتال است
  • اعلام هشدار تازه؛ کسری بودجه و هجوم تورم بالا در ماه‌های آتی
  • حمله حزب‌الله لبنان به ۵ پایگاه صهیونیستی
  • المالکیه با خمپاره هدف قرار گرفت
  • تمسخر گالانت توسط رسانه‌های عبری
  • بیانیه حزب‌الله لبنان درباره حملات به ۹ پایگاه رژیم صهیونیستی
  • انتقاد شدید «فتح» و «حماس» از یکدیگر در پی انتصاب نخست‌وزیر جدید در رام‌الله