Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-19@03:20:40 GMT

تکلیف مجلس برای شفاف‌سازی اطلاعات شرکت‌ها

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۹۳۹۱

تکلیف مجلس برای شفاف‌سازی اطلاعات شرکت‌ها

خبرگزاری تسنیم: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه 11 اسفند) قوه مقننه و  در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1400، بند (ه) تبصره 2 این لایحه را مصوب کردند.

در ردیف 1 بنده (ه) تبصره 2 این ماده آمده است: کلیه شرکتهای دولتی، بانکها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت این قانون شامل شرکتها و مؤسسات دولتی که شمول قوانین و مقررات عمومی به آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است، شهرداری‌های شهرهای با جمعیت بالای یک‌میلیون نفر و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی موضوع قانون فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی مصوب 1373.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

04.19 با اصلاحات و الحاقات بعدی مکلفند پس از ابلاغ این قانون، در طول سال 1400 متناوباً و هر سه‌ماه یک‌بار نسبت به ثبت و بروزرسانی اطلاعات خود و شرکتها و مؤسسات تابعه و وابسته، نظیر اطلاعات پایه، اطلاعات نیروی انسانی (از طریق پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری (پاکنا)) و مدیران، بودجه و صورتهای مالی و گزارشهای عملکردی در سامانه یکپارچه اطلاعات شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی غیر‌دولتی مستقر در وزارت امور اقتصادی و دارایی اقدام کنند.

وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است امکان دسترسی به اطلاعات سامانه مذکور را به‌صورت برخط برای سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و اداری و استخدامی کشور و دیوان محاسبات کشور فراهم کند. وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان اداری و استخدامی کشور، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان بورس و اوراق بهادار مکلفند اقدامات لازم را برای برقراری ارتباط سامانه‌های الکترونیکی مرتبط (اعم از سامانه جامع بودجه، پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری (پاکنا)، سامانه ملی ساختار، سامانه حقوق و مزایا و سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور) با سامانه یکپارچه اطلاعات شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی غیر‌دولتی و تبادل اطلاعات به‌عمل آورند.

پرداخت هرگونه پاداش سالانه به اعضای هیئت‌مدیره و مدیران عامل شرکتهای مشمول این جزء با رعایت ماده (84) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) و نیز پرداخت هرگونه مزایا به رؤسا و مدیران عامل این شرکتها منوط به انجام کامل تکالیف این جزء است. مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت‌های موضوع این بند چنانچه از اجرای این بند از قانون در مهلت قانونی مقرر استنکاف نمایند، به مجازات ماده 19 قانون مجازات اسلامی (ردیف اول مجازات درجه 6) به حبس محکوم می‌شوند.

*‌ توثیق سهام شرکت‌های دولتی برای دریافت تسهیلات مشروط به تأیید وزیر اقتصاد شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 11 اسفند) قوه مقننه و  در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1400، بند "ز" تبصره 2 این لایحه را مصوب کردند.

در بند "ز" این تبصره آمده است؛ هرگونه توثیق سهام شرکت‌های دولتی مشمول واگذاری نزد مؤسسات مالی و اعتباری جهت اخذ تسهیلات، جز با تأیید کتبی وزیر امور اقتصادی و دارایی ممنوع می‌باشد.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: مجلس اطلاعات شرکت های دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۹۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اماکن دولتی و معابر عمومی کرمانشاه مناسب‌سازی می‌شوند

ایسنا/کرمانشاه فرماندار کرمانشاه گفت: تلاش می کنیم تا با مناسب‌سازی اماکن دولتی و معابر عمومی، سال آینده شرایط حضور آسان‌تر افراد معلول در جامعه فراهم شود.

محمدرضا آمویی، امروز (۲۷ اسفند ماه) در کمیته مناسب‌سازی اماکن دولتی و معابر عمومی کرمانشاه، اظهار کرد: باید بپذیریم جامعه ما به سمت سالمندی حرکت می‌کند و همین امر می‌طلبد شرایط برای حضور آسان‌تر و ایمن‌تر افراد سالمند و معلول در جامعه فراهم شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که افراد جانباز و معلول برای حضور در اداره‌ها و برخی معابر عمومی شهر کرمانشاه دارند، بیان کرد: لازم است زمینه‌ای فراهم شود تا این افراد بدون مشکل و در امنیت و سلامت بتوانند کارهای اداری خود را پیگیری کنند.

آمویی با بیان اینکه بسیاری از افراد جانباز و معلول به‌دلیل مناسب‌سازی نشدن اماکن دولتی و معابر عمومی، خانه‌نشین شده‌اند و دیگران کارهای آنها را انجام می‌دهند، گفت: هرچند امروز خیلی از کارها را می‌توان به‌صورت الکترونیکی انجام داد، اما این موضوع نباید ما را از مسؤولیتی که نسبت به این افراد داریم، غافل کند.

فرماندار کرمانشاه خدمت‌رسانی به افراد جامعه را وظیفه مسؤولان و مدیران دانست و ادامه داد: مدیران شهری و اداره‌های دولتی موظفند، سال آینده تمام توان خود را برای حضور آسان افراد جانباز و معلول در جامعه و اداره‌ها به کار گیرند.

وی با قدردانی از اقدامات شهرداری در راستای مناسب‌سازی اماکن شهری برای افراد معلول و جانباز، گفت: انتظار می‌رود این نهاد برای بهسازی و مناسب‌سازی معابر اصلی در سال آینده تلاش بیشتری کند.

آمویی سد معبر در پیاده‌روها را یکی دیگر از مشکلات شهری کرمانشاه دانست و افزود: نمونه‌ای از این سد معبرها در خیابان آیت‌الله جلیلی کرمانشاه است که حتی راه رفتن برای افراد سالم را هم با مشکل مواجه کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پشتیبانی تمام قد مجلس از پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها
  • آرای نمایندگان از مجلس بعدی شفاف اعلام می‌شود
  • شبکه ملی اطلاعات چه تاثیری در گسترش خدمات ابری داخلی در کشور دارد؟
  • مجلس بخش اول قانون بودجه سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • اماکن دولتی و معابر عمومی کرمانشاه مناسب‌سازی می‌شوند
  • قالیباف بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • قالیباف بخش اول لایحه بودجه سال آینده را ابلاغ کرد
  • ۵ منتخب مجلس هزینه‌های انتخاباتی خود را شفاف کردند
  • شفاف‌سازی فرماندار همدان درباره بازشماری صندوق‌های رأی
  • شفاف‌سازی فرماندار همدان درباره بازشماری برخی صندوق‌های رأی/ قانون ملاک عمل ماست