Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@11:08:55 GMT

سه‌شنبه، نخستین جلسه تعیین دستمزد ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۹۴۰۰

سه‌شنبه، نخستین جلسه تعیین دستمزد ۱۴۰۰

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، یک مقام آگاه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بعد از تعیین سبد معیشت خانوار کارگری در کمیته تخصصی تعیین دستمزد، نخستین نشست شورای عالی کار برای تعیین حد اقل مزد سال آینده کارگران فردا سه شنبه برگزار می‌شود.

وی گفت: در جلسات اول شورای عالی کار، احتمالا وزیر شرکت نمی‌کند، ‌اما هر چه به روزهای پایانی سال نزدیکتر شویم و براورد دقیق تری از تورم سال ۹۹ به دست آید، مباحث جدی تر شده و وزیر کار هم شرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه محمد شریعتمداری وزیر کار نیز گفت: تعیین حد اقل مزد کارگران بر اساس نرخ تورم سال ۱۳۹۹ و هزینه یک خانوار متوسط کارگری در یک فرایند سه جانبه گرایی با حضور نمایندگان کارگری،‌کارفرمایی و دولت تعیین می‌شود.

وی گفت: حد اقل مزد کارگران بر اساس نرخ تورم سال جاری و برآورد نرخ تورم اسفند ۹۹ و نیز سبد معیشت خانوار کارگری تعیین می‌شود.

 رشد ۴۰ درصدی سبد هزینه معیشت خانوار کارگری

فرامرز توفیقی نماینده کارگران در کمیته تخصصی تعیین سبد معیشت گفت: بعد از ۶ جلسه در این کمیته، سبد معیشت یک خانوار کارگری به میزان ۶ میلیون و ۸۹۵ هزار تومان تعیین شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با توجه به این که تعیین حداقل دستمزد برای کارگران که دربرگیری بیش از ۱۴.۷ میلیون کارگر بیمه شده در کشور را دارد و همچنین مبنای پرداختی‌ها در بخش غیرکارگری هم به شمار می‌رود، این مولفه مهم اقتصاد در شورای عالی کار در یک نشست سه جانبه با حضور نمایندگان سه نفر از کارگران، سه نفر از کارفرمایان و ۴ نفر از دولت تعیین می‌شود که پیش نیاز این جلسات اصلی شورای کار کمیته‌های تخصصی تعیین دستمزد است که در آن کمیته‌ها نیز نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت بحث می‌کنند و بعد از نتیجه‌گیری سبد معیشت تأمین هزینه‌های یک زندگی معمولی خانوار کارگری را به شورای عالی کار اعلام می‌کنند.

در این زمینه با فرامرز توفیقی نماینده کارگران در کمیته تعیین سبد معیشت کارگری گفت‌وگو کرد که وی گفت: خوشبختانه بعد از برگزاری ۶ جلسه کمیته تخصصی دستمزد ذیل شورای عالی کار سبد معاش خانوار کارگری به میزان ۶۸ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۵۹۶ ریال به صورت ماهانه تعیین شد که این رقم به امضای هر سه ضلع نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت در کمیته تخصصی مزد رسید.‌

منبع: تابناک

کلیدواژه: آزادراه غدیر حادثه سراوان شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم شورای عالی کار تعیین دستمزد حقوق کارگران حداقل حقوق آزادراه غدیر حادثه سراوان شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم شورای عالی کار خانوار کارگری کمیته تخصصی سبد معیشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۹۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین حداقل حقوق کارگران بدون امضای نمایندگان کارگری

آفتاب‌‌نیوز :

در  جلسه امشب شورای عالی کار که با موضوع تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ تا ساعتی پس از بامداد، ظاهراً دو ضلع نمایندگان دولت و کارفرمایان بر روی افزایش حقوق به نتیجه رسیده‌اند و قرار است بدون امضای نمایندگان کارگری عدد تعیین شده را اعلام کنند.

ظاهراً افزایش حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده ۳۵٪ تعیین شده است و این عدد مورد تایید اعضای کارگری شورای عالی کار نیست.

گویا دولت به افزایش بیش از ۳۵ درصدی حداقل مزد رضایت نداده است.

اخبار حاکی از این است که گروه کارگری در جریان مذاکرات به دلیل عدم توافق با طرفین دولت و کارفرمایی جلسه شورای عالی کار را ترک کرده است.

دیگر خبرها

  • تعیین حداقل حقوق کارگران بدون امضای نمایندگان کارگری
  • انتشار پیام اعتراضی بسیج دانشجویی امیرکبیر پس از دیدار با وزیر کار
  • ادامه چانه‌زنی سخت برای تعیین مزد ۱۴۰۳
  • دستمزد، اقلام خوراکی خانوار کارگری را هم پوشش نمی‌دهد
  • آخرین خبر از ادامه جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد ۱۴۰۳
  • آخرین خبر از ادامه جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد۱۴۰۳
  • شورای عالی کار بدون تعیین دستمزد پایان یافت
  • جلسه شورای عالی کار بدون تعیین دستمزد پایان یافت
  • شورای عالی کار بدون تعیین دستمزد پایان یافت/ تعیین مزد به جلسه فردا موکول شد
  • جدال بر سر دستمزد ۱۴۰۳ ادامه دارد/نگاه کارگران به جلسه امروز شورای عالی کار