Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین مالکی معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به شناسایی مواردی از ابتلا به ویروس جهش‌یافته کرونا و ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه، روند فعالیت ناوگان حمل و نقل بار و مسافر در استان با نظارت بیشتری همراه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اگرچه از ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا در استان روند نظارت بر فعالیت پایانه‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی برون استانی در دستور کار قرار گرفت، اما با شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی این اقدامات تشدید می‌شود و مقرر شده است یک گروه از مرکز بهداشت در محل پایانه‌ها مستقر شود.

بیشتر بخوانید

ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری با نصف ظرفیت خود مسافر سوار کنند

مالکی اضافه کرد: در همین راستا همچنان شست‌وشوی پایانه‌ها و ضدعفونی کردن سالن‌ها و سرویس‌های بهداشتی در دستور کار قرار دارد و بر رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در پایانه‌ها نظارت می‌شود.

او همچنین از بسته شدن سالن‌های انتظار ناوگان حمل بار خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از تجمع رانندگان در سالن انتظار، علاوه‌بر تعطیل کردن سالن، ساعت اعلام بار رانندگان به صورت مجازی انجام می‌گیرد و از طریق بلندگو در سطح محوطه نوبت‌دهی رانندگان اعلام می‌شود.

مالکی افزود: حمل و نقل مسافر به صورت ۵۰ درصد ظرفیت ناوگان، تست‌گیری از رانندگان بخش مسافر و بار، جمع‌آوری وسایل مشترک نظیر لیوان‌های آب، پایش مسافران مبتلا به کرونا از طریق سامانه سروا و برخورد با رانندگانی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند از دیگر اقداماتی است که در خصوص پیشگیری از شیوع کرونا در پایانه‌ها اجرا می‌شود.

او از کاهش ۳۲ درصدی تردد‌های ورودی و ۳۰ درصدی تردد‌های خروجی از استان در سال ۹۹ خبر داد و گفت: همچنین تردد‌های بین شهرستانی در استان نیز ۹ درصد کاهش داشته است.

مالکی به کاهش ۴۲ درصدی تعداد مسافر در استان نیز اشاره و اضافه کرد: امسال مسافرت با ناوگان اتوبوس ۵۸ درصد، با مینی‌بوس ۵۰ درصد و با سواری ۱۴ درصد کاهش داشته است.

او افزود: حمل و نقل بار در استان طی سالجاری در مقایسه با سال گذشته تفاوت نداشته است و ناوگان حمل بار استان چهار هزار و ۸۰۰ تن کالا جابه جا کرده است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل جاده ای ناوگان حمل و نقل بار و مسافر کرونا ویروس ناوگان حمل پایانه ها حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۹۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایانه های حمل و نقل عمومی منطقه ۲۲ تجهیز می شوند

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۲ اعلام کرد: با عنایت به لزوم ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان در حوزه حمل و نقل، پایانه های حمل و نقل عمومی این منطقه تجهیز می شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، سیدفرهاد خدابخشی اظهار کرد: با توجه به اینکه پایانه اتوبوسرانی شهرک شهید باقری دو دهه است که در این محله احداث شده، عملیات تجهیز این پایانه از اواخر سال گذشته آغاز شده که با اقدامات صورت گرفته، عملیات بتن ریزی فونداسیون دیوار محوطه و ساختمان آن به اتمام رسید .

خدابخشی افزود: عملیات محصور سازی پایانه مذکور در راستای ایجاد امنیت و جلوگیری از تردد خودرو های شخصی و بعضا برخورد با ناوگان اتوبوسرانی انجام گرفت.

وی تصریح کرد: همچنین این معاونت نسبت به احداث ابنیه جهت ایجاد محل استقرار ناظر خطوط اتوبوسرانی در این پایانه نیز اقدام نموده که این امر منجر به نظم دهی بیش از پیش تردد ناوگان، کاهش سر فاصله اعزام ناوگان و کاهش زمان انتظار مسافر در ایستگاه ها و باعث افزایش رضایتمندی شهروندان خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۲ در پایان افزود: عملیات تجهیز سایر پایانه های حمل و نقل عمومی نیز در دستور کار این معاونت قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • پایانه های حمل و نقل عمومی منطقه ۲۲ تجهیز می شوند
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • بهره‌مندی ۲۷۸۰۰۰ هزار خانوار چهارمحال و بختیاری از کالابرگ
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری
  • کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها در غرب تهران
  • تسهیل تجارت و تردد در پایانه های مرزی از رویکردهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است
  • جابجایی مسافر در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۴۶ درصد افزایش یافت