Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، فیضی مدیر فنی سازمان بسیج سازندگی و محرومیت زدایی سپاه استان گفت: نبود یک کانال آب در روستای کتکان الموت شرقی باعث شده بود آب‌های حاصل از چشمه و رودخانه و ذوب شدن برف‌ها، هدر رود و گا‌ها با ورود آب کنترل نشده در مسیر جاده باعث تخریب زیرسازی جاده روستایی و یا بنا‌ها شود و کشاورزان از این نعمت الهی برای ابیاری مزارع و باغات خود بی نصیب بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از ماموریت‌های بسیج سازندگی در امر محرومیت زدایی، مشارکت مردمی اهالی منطقه است که با تشکیل گروه جهادی تخصصی و همیاری مردمی توانستیم کانال آب کشاورزی به طول هزار و ۳۰۰ متر و با اعتبار ۱۶۰ میلیون تومانی مشکل آب این روستا را تا حدودی برطرف کنیم.

فیضی اظهار داشت: با احداث این کانال در کمترین زمان و رفع مشکل آب، شاهد کوچ معکوس از شهر به روستا هستیم و کشاورزان به دوران کاشت و برداشت محصول خود بازگشته اند.

کتکان از روستا‌های خوش آب وهوا در الموت شرقی و از محصولات مهم این روستا برنج است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کانال آبرسانی بسیج سازندگی الموت شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۹۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح های آبرسانی در ۹۵ روستای مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد برارزاده صبح دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این طرح‌ها در در روستاهای شهرستان بهشهر، نکا، ساری، قائمشهر، جویبار، سوادکوه شمالی، سوادکوه، بابل، محمودآباد، نور، نوشهر، کلاردشت، تنکابن و رامسر به اجرا درآمد، افزود: ۲۱۲ هزار و ۱۲۱ نفر با صرف یکهزار و ۹۹۵ میلیارد ریال اعتبار از مزایای این طرح‌ها بهره مند شدند.

وی ادامه داد: این طرح‌ها شامل حفر ۱۶ حلقه چاه، تجهیز ۱۲ حلقه چاه، بهسازی ۲ حلقه چاه و نیز اجرای ۶۳.۲ کیلومتر خط انتقال و ۲۴ کیلومتر شبکه توزیع می‌باشد.

مدیرعامل آب وفاضلاب مازندران خاطرنشان کرد: در این مدت ۶۱۳۰ متر مکعب مخزن ذخیره و ۱۳ باب ایستگاه پمپاژ نیز احداث شد.

کد خبر 6057823

دیگر خبرها

  • مشکل آبرسانی درددل اهالی روستای باباپیر تویسرکان شد
  • آبرسانی به ۱۵ هزار نفر در بخش روستایی به همت خیّران آبرسان
  • ۱۲ روستای سبزوار با جمعیت ۱۰۰۰ ‌نفری آب شرب ندارد
  • خیرین همدانی به ۵۴ روستا آبرسانی کردند
  • اجرای طرح های آبرسانی در ۹۵ روستای مازندران
  • «گازُرخان» روستایی محصور با قلعه «الموت»
  • اتمام آب‌رسانی سیار در «هفت پیران» با اجرای خط پدافندی
  • اتمام آبرسانی سیار در «هفت پیران» با اجرای خط پدافندی
  • ۴.۵ تن سم بین کشاورزان استان یزد توزیع شد/ مشکل تامین کود نداریم
  • اجرای خط انتقال پدافندی هفت پیران شهرستان اردل