Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای با اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع حاصل از فروش سهام دولت برای نوسازی و بازسازی نیروگاه‌ها و تاسیسات فرسوده شبکه برق موافقت کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) و در جریان بررسی جزییات لایحه بودجه در بخش هزینه‌ای، بند الحاقی ۱ تبصره ۲ ماده واحده این لایحه را به تصویب رساندند که به موجب آن به دولت اجازه داده می شود تا سقف سیصد هزار میلیارد ریال از منابع حاصل از فروش بنگاه‌ها، سهام، سهم‌الشرکه، اموال، املاک، دارائی‌ها و حقوق مالی متعلق به دولت و موسسات و شرکت‌های دولتی تابعه و وابسته را بابت اجرا و تکمیل طرح‌های تملک دارائی سرمایه‌ای و همچنین طرح‌های نوسازی و بازسازی نیروگاه‌ها و تاسیسات فرسوده شبکه برق و تسویه دیون و تعهدات قانونی دولت و دستگاه‌های اجرایی ناشی از اجرای این قانون و یا قوانین بودجه سال‌های قبل را به اشخاص حقیقی و حقوقی دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی، تعاونی، خصوصی به ویژه پیمانکاران، مشاوران، سازندگان تجهیزات طرح‌های تملک دارائی‌های سرمایه‌ای، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی پرداخت و یا به طور مستقیم واگذار و تهاتر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعیین دیون و تعهدات موضوع این بند با اعلام بالاترین مقام دستگاه اجرائی ذیربط و تائید سازمان حسابرسی بر عهده وزارت امور اقتصادی و دارائی است.

حکم این بند بر حکم ماده (۲۹) و جزء (۴) ماده(۶) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در سال ۱۴۰۰ حاکم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لایحه بودجه 1400 مجلس یازدهم نیروگاه برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۹۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضوابط تشویقی ساخت‌وساز در بافت فرسوده غیرتاریخی اصفهان اعلام شد

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: مالکان پلاک‌هایی که در بافت فرسوده غیرتاریخی شهر اصفهان قرار دارد و مساحت آن‌ها ۱۳۰ متر مربع یا بیشتر است، می‌توانند یک طبقه مازاد بر کد مصوب احداث کنند.

وحید مهدویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پیرو ابلاغ مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری در مهر ۱۴۰۱ به‌کل کشور، ضوابط بومی شهر اصفهان توسط شهرداری تدوین و به کمسیون ماده ۵ ارسال شد، به‌نحوی که بر مبنای این مصوبه ضوابط بومی تشویقی بافت فرسوده باید در چهارچوب ضوابطی که در اقلیم شهر اصفهان است، تدوین شود و در نهایت ملاک عمل قرار گیرد.

وی با اشاره به ضوابط بومی شهر اصفهان افزود: در خرداد سال جاری ضوابط کمیسیون ماده ۵ ارسال شد و طی چندین جلسه کارشناسی، موضوع توسط کارشناسان مربوطه در کمیته‌های فنی که متشکل از نهادهایی همچون استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و سایر دستگاه ذی‌ربط بود، مورد بررسی و اصلاح قرار گرفت.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: مصوبه ضوابط بومی شهر اصفهان در آبان ۱۴۰۲ مورد تصویب کمیسیون ماده ۵ رسید و پس از طی مراحل قانونی و ارسال آن به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور در آذر سال جاری به استانداری ارسال و در ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ به شهرداری اصفهان ابلاغ شد.

مهدویان ادامه داد: کلیات مصوبه بر این مبنا است که تمام پلاک‌هایی که عرصه اولیه آن یا همان مساحت سندی پلاک‌های آن‌ها بالای ۱۳۰ مترمربع و بالاتر است و در بافت فرسوده غیر تاریخی قرار دارند، می‌توانند یک طبقه مازاد بر کد مصوب بسازند، همچنین اگر مساحت سند مالکیت از ۲۰۰ تا ۴۰۰ متر مربع بود، علاوه‌بر استفاده مازاد بر کد مصوب، می‌توانند سطح اشغال خود را تا ۷۰ درصد احداث کنند.

وی بیان کرد: اگر پلاک‌ها از ۴۰۰ متر مربع بیشتر بود، مشروط بر آنکه مساحت زیر بنایی، زیر پنج هزار مترمربع باشد، می‌توانند دوطبقه مازاد بر کد مصوب احداث کنند، اما اگر مساحت زیربنا بالای پنج هزار متر مربع بود، شرط استفاده از دوطبقه مازاد ارسال به کمسیون ماده ۵ و دریافت مصوبه این کمیسیون است.

مهدویان عنوان کرد: بسته تشویقی ابلاغی جدید کمیسیون ماده ۵ در واقع فرصت طلایی برای سازندگان و مالکان واحدهای فرسوده به شمار می‌رود، همچنین ظرفیت خوبی را برای نوسازی بافت‌های فرسوده غیر تاریخی در نظر گرفته که با استفاده از آن، ساکنان این بافت‌ها می‌توانند جهت برخورداری از این فرصت به مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان مراجعه کنند.

وی خاطر نشان کرد: معاونت شهرسازی و معماری جهت تسهیل و تسریع در صدور پروانه‌های تشویقی در بافت‌های ناکارآمد شهری اقدام به راه‌اندازی کمیته رفع موانع صدور پروانه‌های بافت ناکارآمد کرده است تا شهروندان بتوانند در اولین فرصت از این مزایا بهره‌مند شوند.

کد خبر 736326

دیگر خبرها

  • بهره برداری ازفاز نخست نیروگاه خورشیدی تاسیسات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت حیدریه
  • نوسازی ۵۸۰۰ پلاک فرسوده تهران در سال ١۴٠٢ | تصمیمات تازه برای اطراف برج‌های آتی ساز
  • نوسازی ۴ هزار و ۳۲۳ واحد مسکونی در بافتهای فرسوده شهری گلستان
  • نوسازی بیش از پنج هزار پلاک فرسوده پایتخت در سالی که گذشت
  • نوسازی ۴ هزار و ۳۲۳ واحد مسکونی در محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان
  • ۶۰۰ تاکسی فرسوده در ارومیه نیاز به نوسازی دارد
  • سرمایه ایران کیش به یک همت رسید
  • اصلاح و بازسازی خطوط فرسوده و قدیمی شهرستان پلدختر
  • وزیر فرهنگ، نماینده رئیس جمهور در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما
  • ضوابط تشویقی ساخت‌وساز در بافت فرسوده غیرتاریخی اصفهان اعلام شد