Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضاییه گفت: دنیا می‌داند که شما اهل حقوق بشر نیستید و هرگز مباحث حقوق بشری را پیگیری نمی‌کنید و صرفاً اظهاراتتان نمایش قدرت است که از سوی شما مدعیان داده می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نشست شورای عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استان‌ها صبح امروز به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در این جلسه با تأکید بر لزوم ادب و علم در امر قضا اظهار کرد: آراستگی و ادب شرط قضاوت عادلانه است و قاضی باید هم از دانش برخوردار باشد و هم مودب به آداب باشد و توجه به آداب در قضاوت بسیار مهم است.

رئیس قوه قضاییه گفت: قاضی باید اسم افرادی که در حبس قرار دارند را دائم مرور و به آن‌ها توجه کند.

آیت الله رئیسی افزود: شأن این جلسه پیگیری مطالبی است که گفته شده است و این جلسه برای این نیست که ثواب ببریم، برای آن است که اجرا شود و مطالبی که به همکاران در ستاد گفته می‌شود باید پیگیری شوند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه صرفا دور هم جمع شدن و بیان مطالب و تصمیمات ثمربخش نخواهد بود گفت: در یک اقدام ۲۰ تا ۳۰ درصد مطالبی است که گفته می‌شود و باید ۷۰ تا ۸۰ درصد پیگیری صورت گیرد تا آن اقدام انجام شود؛ اینجا میدان عمل است و نتیجه باید در فعل‌ها و ترک فعل‌ها اتفاق بیفتد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به ادعا‌های حقوق بشری کشور‌های غربی گفت: دنیا می‌داند که شما اهل حقوق بشر نیستید و هرگز مباحث حقوق بشری را پیگیری نمی‌کنید و صرفاً اظهاراتتان نمایش قدرت است که از سوی شما مدعیان داده می‌شود.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: این مدعیان حقوق بشری از طرفی صریحاً حق را نابود می‌کنند و مانع مردم عدالت خواه هستند و از طرف دیگر مباحث حقوق بشری را دستاویز مقاصد خود می‌کنند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: اقتدار بدون عدالت هرگز بر صراط مستقیم قرار نمی‌گیرد و اعمال اقتدار همراه عدالت به نتیجه می‌رسد و قدرتمندی خالی از عدالت قیافه گرفتن بدون عمل است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حقوق بشر ادب امر قضا قاضی رئیس قوه قضاییه حقوق بشری حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۹۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوار غزه، «طشت رسوایی» مدعیان حقوق بشر است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، کنعانی امروز یکشنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: دموکراسی، حقوق بشر، حقوق بین‌الملل، صلح و امنیت بین‌المللی واژگان پرتکرار در ادبیات دولتمردان کشورهایی است که خود را سرآمد جامعه بین‌المللی و آموزگار دولت‌ها و ملت‌های جهان قلمداد می‌کنند. معهذا در نتیجه عملکرد همین دولت‌ها در اقصی نقاط جهان، این سؤال پرتکرار با فراوانی بسیار، نزد افکار عمومی جهان شکل گرفته است که همین مدعیان چرا در محیط بین‌المللی دیکتاتور وار عمل کرده و همه ادعاهای خویش را در عمل نقض می‌کنند؟! آنهاییکه دائما از لزوم احترام به رأی و نظر ملت‌ها صحبت می‌کنند، چرا در محیط بین‌المللی دولتهای مستقل را تحمل نکرده و رأی و نظر ملتها و دولت‌های برآمده از رأی مردم خود را برنمی‌تابند و حتی برای تنبیه و سرنگونی آنها اقدام می‌کنند؟!

وی در این یادداشت تحت عنوان «نوار غزه و "طشت رسوایی" غرب » ادامه داد: آنهایی که از حقوق، قوانین و مقررات بین‌المللی صحبت می‌کنند، چرا در مجامع و محیط بین‌المللی و سیاست خارجی خود، قوانین و مقررات بین‌المللی را نقض می‌کنند و ارزش‌های دموکراتیک را زیر پا گذاشته و آرای اکثریت قریب به اتفاق کشورها را چه در شورای امنیت و چه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نادیده می‌گیرند؟!

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی: دولت حوزه‌های علمیه را پشتیبان خود می‌داند
  • کنعانی: نوار غزه، «طشت رسوایی» مدعیان حقوق بشر است
  • کنعانی: حمایت از رژیم صهیونیستی بارزترین نقض حقوق بشر است
  • نوار غزه، «طشت رسوایی» مدعیان حقوق بشر است
  • کنعانی: مدعیان دموکراسی و حقوق بشر دیکتاتور وار عمل کردند
  • ۲۵ سازمان حقوق‌بشری خواستار توقف جنگ علیه غزه شدند
  • اعتراض نهادهای حقوق بشری به شرایط زندان‌های رژیم صهیونیستی
  • دریافت ۱۷۴ مورد درخواست حقوقی و قضایی از نمازگزاران در میز خدمت نماز جمعه تهران
  • محمد مهاجری: آقای رئیسی، جدی می‌فرمایید یا شوخی می‌کنید؟! / رئیس جمهور کارکرد رسانه را تنها منحصر در ماله‌کشی می داند
  • مأموریت «یوناما» با اولویت‌ به مسائل حقوق بشری در افغانستان تمدید شد