Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، توافق جامع همکاری های اقتصادی و تجاری ارمنستان با اتحادیه اروپا (CEPA) از ابتدای ماه مارس به اجرا گذاشته می شود.  

این توافق در تاریخ ۲۴ نوامبر ۲۰۱۷ میان دو طرف به امضا رسیده بود.  

وزارت خارجه ارمنستان در همین رابطه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که با تکمیل روند تصویب این توافقنامه سطح روابط ایروان و بروکسل ارتقا یافته و به سطح جدیدی می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با به اجرا گذاشته شدن این توافقنامه، مذاکرات اقتصادی و سیاسی ایروان و بروکسل نیز روند جدیدی را طی خواهد کرد.  

وزارت خارجه ارمنستان خاطرنشان کرده که یک زمینه حقوقی پایدار برای مشارکت فراهم می کند و همکاری در زمینه های مختلف، به ویژه در بخش های دادگستری، امنیت، اقتصاد، کشاورزی، آموزش، علوم، فرهنگ و بهداشت و درمان را مشخص می کند.  

این سند همچنین حل مسالمت آمیز منازعه قره باغ را در نظر گرفته است. با توجه به این موضوع، اتحادیه اروپا بار دیگر بر تعهد خود در حمایت از تلاش ها و رویکردهای روسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تأکید کرد.  

کد خبر 5158796 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ارمنستان مناقشه قره باغ ایالات متحده امریکا عراق سوریه عربستان سعودی ایران جو بایدن روسیه جمال خاشقجی رژیم صهیونیستی افغانستان برجام فلسطین داعش ارمنستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۹۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از امضا تا اجرای توافق تجارت آزاد با ونزوئلا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل دفتر اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت گفت: توافقنامه تجاری ایران و ونزوئلا در سال ۸۳ بین دو کشور امضا شد و در سال ۸۵ در مجالس ایران و ونزوئلا تصویب شد، اما علی رغم این فرصت درباره تکمیل ضمایم آن از جمله فهرست کالا‌هایی برای حذف تعرفه تجاری، کاری صورت نگرفت.

فیروزی افزود: در دولت سیزدهم  این موضوع بررسی شد و  در سفر خردادماه امسال رئیس جمهور  به ونزوئلا  مطرح  شد. در ۶ ماهه اخیر جلسات کارشناسی با طرف‌های ونزوئلایی برگزار و از تجربیات توافقنامه تجارت آزاد ایران و اوراسیا استفاده شده است، و در حال نهایی کردن فهرست کالایی هستیم. امیدواریم تا چند ماه آینده توافقنامه تجارت آزاد بین کشورمان و ونزوئلا نهایی شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا درباره تحریم صهیونیست های افراطی به توافق رسید
  • اتحادیه اروپا نتیجه انتخابات روسیه را به بهانه محدودیت‌های سیاسی زیر سوال برد
  • علی اف: صلح با ارمنستان از همیشه نزدیکتر است
  • توافق ضد مهاجرتی اتحادیه اروپا با مصر
  • خشم کشورهای اروپایی از سیاست‌های اقتصادی آلمان
  • کمک ۸ میلیارد دلاری اروپا به مصر
  • ضرورت پایبندی اتحادیه اروپا به تعهدات بین‌المللی
  • از امضا تا اجرای توافق تجارت آزاد با ونزوئلا
  • دیپلمات ارمنستان: ایروان آمادگی دارد تا جای ممکن به بروکسل نزدیک شود
  • اتحادیه اروپا برای مهار مهاجران دست به دامن مصر می‌شود