Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@06:21:01 GMT

تمرینات هوایی مشترک عربستان و آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۹۴۴۷

تمرینات هوایی مشترک عربستان و آمریکا

وزارت دفاع عربستان از تمرین مشترک نیروی هوایی این کشور و آمریکا در غرب عربستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت دفاع عربستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی هوایی ارتش های عربستان و آمریکا روز یکشنبه تمرین مشترکی به نام "التنین" (اژدها) را در غرب عربستان آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود هدف از این تمرین مشترک را آموزش تاکتیک های جنگی، آموزش ضد حمله هوایی و سرکوب پدافندهای هوایی دشمن اعلام کرد.

در ادامه این بیانیه نیز آمده است: این تمرین به هماهنگی و یکپارچگی عملیاتی کمک بسزایی می‌کند و ادامه همکاری‌های مشترک نیروهای هوایی دوکشور برای "حفظ امنیت و ثبات منطقه" مهم محسوب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عربستان و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۹۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: اوکراین به دلیل کمبود مهمات عقب نشینی می‌کند

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، «جان کربی»، سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد که مهمات اوکراین در دونباس رو به اتمام است و این کمبود مهمات که اوکراین هم اکنون با آن مواجه است، نیروهای این کشور را وادار به عقب نشینی خواهد کرد.

از سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه از افزایش تلفات نظامی و تسلیحاتی ارتش اوکراین در درگیری‌های تازه خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز گذشته اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۸۹۵ نظامی ارتش اوکراین در در گیری در محورهای مختلف کشته شده اند.

در گزارش روزانه وزارت دفاع روسیه درباره پیشرفت عملیات نظامی در اوکراین آمده است که در درگیری در محور کوبیانسک ۳ حمله اوکراین دفع شد. در این محور تلفات دشمن به بیش از ۹۰ نظامی رسید.

بنا به این گزارش در محور بلگورود ۶۵ نظامی اوکراینی کشته و سلاح‌های آنها منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در درگیری در محور دونتسک، ارتش اوکراین بیش از ۲۰۰ نظامی خود را از دست داد. نیروهای روسی در این محور موفق به بهبود موقعیت خود شدند.

بنا به این گزارش ۹ حمله ارتش اوکراین در محور آودیوکا دفع شد و ۳۸۰ نظامی کشته شدند.

در محور دونتسک جنوبی هم ۱۲۰ نظامی ارتش اوکراین کشته شدند.

همچنین سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به ارتش این کشور دستور داد تا به منظور هدف گرفتن پهپادهای دشمن، قدرت آتش ناوهای جنگی ناوگان دریای سیاه مسکو افزایش یابد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شویگو در جریان بازدید از پایگاه نیروهای روسیه در منطقه نظامی جنوبی این کشور، دستور تقویت قدرت آتش و تجهیز ناوهای جنگی ناوگان دریای سیاه مسکو به مسلسل‌های کالیبر بالا به منظور هدف گرفتن پهپادهای دشمن را صادر کرد.

دیگر خبرها

  • جایگاه موسیقی در ورزش
  • سوریه: آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه با زبان باج‌خواهی علیه دمشق سخن گفتند
  • اسلام‌آباد:کابل از تی‌تی‌پی علیه پاکستان استفاده می‌کند
  • حملات نیرو‌های ارتش افغانستان به پایگاه‌های نظامی پاکستان
  • چرا گرم کردن و سرد کردن در ورزش مهم است؟
  • آمریکا: اوکراین به دلیل کمبود مهمات عقب نشینی می‌کند
  • ۱۳سال است که آمریکا، انگلیس،فرانسه وآلمان بامارفتاری خصمانه دارند
  • ارتش روسیه کنترل یک شهر دیگر را به دست گرفت
  • روسیه: 3 سامانه پاتریوت ساخت آمریکا را در اوکراین منهدم کردیم
  • دفاع هوایی روسیه ۳۵ پهپاد اوکراینی را منهدم کرد