Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-16@18:41:22 GMT

رئیسی خطاب به غرب: شما اهل حقوق بشر نیستید

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۹۵۱۸

رئیسی خطاب به غرب: شما اهل حقوق بشر نیستید

نشست شورای عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استان‌ها صبح امروز به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در این جلسه با تأکید بر لزوم ادب و علم در امر قضا اظهار کرد: آراستگی و ادب شرط قضاوت عادلانه است و قاضی باید هم از دانش برخوردار باشد و هم مودب به آداب باشد و توجه به آداب در قضاوت بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس قوه قضاییه گفت: قاضی باید اسم افرادی که در حبس قرار دارند را دائم مرور و به آن‌ها توجه کند.

حجت الاسلام رئیسی افزود: شأن این جلسه پیگیری مطالبی است که گفته شده است و این جلسه برای این نیست که ثواب ببریم، برای آن است که اجرا شود و مطالبی که به همکاران در ستاد گفته می‌شود باید پیگیری شوند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه صرفا دور هم جمع شدن و بیان مطالب و تصمیمات ثمربخش نخواهد بود گفت: در یک اقدام ۲۰ تا ۳۰ درصد مطالبی است که گفته می‌شود و باید ۷۰ تا ۸۰ درصد پیگیری صورت گیرد تا آن اقدام انجام شود؛ اینجا میدان عمل است و نتیجه باید در فعل‌ها و ترک فعل‌ها اتفاق بیفتد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به ادعاهای حقوق بشری کشورهای غربی گفت: دنیا می‌داند که شما اهل حقوق بشر نیستید و هرگز مباحث حقوق بشری را پیگیری نمی‌کنید و صرفاً اظهاراتتان نمایش قدرت است که از سوی شما مدعیان داده می‌شود.

حجت الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: این مدعیان حقوق بشری از طرفی صریحاً حق را نابود می‌کنند و مانع مردم عدالت خواه هستند و از طرف دیگر مباحث حقوق بشری را دستاویز مقاصد خود می‌کنند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: اقتدار بدون عدالت هرگز بر صراط مستقیم قرار نمی‌گیرد و اعمال اقتدار همراه عدالت به نتیجه می‌رسد و قدرتمندی خالی از عدالت قیافه گرفتن بدون عمل است.

47231

کد خبر 1491186

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حقوق بشر ستاد حقوق بشر شورای حقوق بشر سازمان ملل حقوق بشر در جوامع اسلامی سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه حقوق بشری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۹۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاضی و وکیل در استقرار عدالت اجتماعی نقش پر رنگی دارند

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در نشست با رئیس و اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمان قضاوت و وکالت را در استقرار عدالت اجتماعی موثر دانست و گفت: نقش بی بدیل وکالت در احادیث و روایات اسلامی نیز آورده شده است.

وی افزود: بایستی نقاط مشترک میان سیستم قضایی و کانون وکلای دادگستری تقویت شود و از ظرفیت‌های موجود استفاده بیشتری شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: تقسیم کار در کانون وکلا بایستی به درستی انجام شود و حجم بار پرونده‌های معاضدتی بر دوش عده‌ای خاص قرار نگیرد و بایستی پرونده‌های معاضدتی بصورت مساوی و عادلانه بین وکلا تقسیم شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان نقش وکیل را در تسریع رسیدگی به پرونده‌ها موثر دانست و افزود: تعداد زیادی دفتر معاضدت قضائی فعال در سراسر استان داریم و این کانون در زمینه صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده‌ها به سیستم قضائی نقش دارد و اولویت در کانون وکلا بر صلح و فیصله دعاوی است.

محمد عارفی به همراه هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمان در دیدار با رییس کل دادگستری استان کرمان گفت:کانون وکلا قابل تفکیک از سیستم دادگستری نیست و کانون وکلا خود را جزئی از دستگاه قضائی می‌داند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ستاد راهبری سند تحول و تعالی قوه قضاییه تشکیل شد
  • معرفی رئیس کل دادگستری استان سمنان
  • رئیس قوه قضاییه: «وعده صادق» صرفاً یک اقدام تنبیهی بود
  • مدیران قضایی مکلف به پیاده‌سازی سند تحول قضایی هستند
  • اژه‌ای: عملیات «وعده صادق» صرفاً یک اقدام تنبیهی و علیه دو مقر نظامی صهیونیست‌ها بود
  • عملیات «وعده صادق» صرفاً یک اقدام تنبیهی بود
  • باید پیوسته و متناسب با اقتضائات زمان در دستگاه قضایی تحول داشته باشیم
  • ابلاغ سند تحول و تعالی قوه قضاییه ؛ با دستور رئیس قوه
  • انتقاد شدید دادستان کل کشور از تخریب طبیعت بکر شمال
  • قاضی و وکیل در استقرار عدالت اجتماعی نقش پر رنگی دارند