Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@13:29:11 GMT

به روزرسانی ماهواره‌های موقعیت یاب در فضا ممکن شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۹۵۳۴

به روزرسانی ماهواره‌های موقعیت یاب در فضا ممکن شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسلش گیر، معمولاً ماهواره‌ها به گونه‌ای که قابل به‌روزرسانی باشند، طراحی و ساخته نمی‌شوند و بدین منظور باید یک ماهواره را به طور کامل از مدار خارج کرده و ماهواره‌ای جدید را جایگزین آنها کرد. اما شرکت لاکهید مارتین برای اولین بار به‌روزرسانی سخت افزاری ماهواره‌های موقعیت‌یابی مکانی جی پی اس خود را در فضا ممکن کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته اریک براون مدیر ارشد واحد استراتژی مأموریت‌های فضایی نظامی لاکهید مارتین، به‌روزرسانی ماهواره‌های جی پی اس این شرکت از همین هفته آغاز می‌شود و خدمات لجستیک ویژه ای به همین منظور در نظر گرفته شده است. برای ممکن کردن این روند بخشی از ماهواره‌های جی پی اس موسوم به LM۲۱۰۰ بازطراحی خواهند شد. این بازطراحی به طور اساسی در نسل جدید ماهواره‌های جی پی اس موسوم به جی پی اس ۳ اف انجام می‌شود. در حال حاضر سه ماهواره از این نوع در فضا در حال گردش به دور زمین است و قرار است در آینده بر تعداد آنها افزوده شود.

با ارتقای فناوری به‌روزرسانی ماهواره‌های جی پی اس، نصب پردازنده‌ها و حسگرهای تازه ای بر روی آنها ممکن خواهد شد. این کار عمر مفید ماهواره‌ها و کارآیی آنها را افزایش داده و به کاهش قابل توجه هزینه‌های مادی صرف شده برای تولید و اداره ماهواره‌ها می‌انجامد. لاکهید مارتین می‌گوید به فناوری مورد نیاز برای به روز کردن ماهواره‌هایی با وزن ۲۳۰۰ تا ۶۵۰۰ کیلوگرم در فضا دست یافته و در حال مذاکره با شرکت Aerojet Rocketdyne برای تسهیل این روند است.

کد خبر 5158763

منبع: مهر

کلیدواژه: ماهواره لاکهید مارتین ایالات متحده امریکا سامانه موقعیت یاب همراه اول ویروس کرونا نوآوری ایرانسل واکسن کرونا اینترنت شبکه ملی اطلاعات تحقیقات علمی کسب و کار امنیت سایبری فناوری فضایی حاکمیت سایبری جهش ویروس کرونا کوو پارس ماهواره های جی پی اس ماهواره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۹۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علوم نظری و عملی در حوزه شهرسازی باید به‌روزرسانی شوند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی رستمیان صبح پنج شنبه در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهر و مراکز استان‌ها در سالن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: در نظریه‌ها و تئوری‌هایی که شهر سازان ارائه می‌کنند شهر مثل یک موجود زنده است، موجود یک نظم و انسجام دارد، رشد کمی و کیفی پیدا می‌کند و به منابع انرژی نیاز دارد.

وی بیان داشت: شهر ما در یک ساختار نظام مند می‌تواند رشد و تعالی پیدا کند و در این راستا به آب و برق و گاز برای ادامه حیات نیاز دارد و دائماً در تعالی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر بازآفرینی با نگاه به هویت گذشته بدون حذف هویت گذشته و ایجاد هویت و تمدن جدید را بسیار مهم و حساس عنوان کرد و گفت: توجه به بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهر و سکونتگاه‌های غیر رسمی و یا الحاقاتی به شهر، یک نگرش بسیار هوشمندانه را می‌طلبد.

رستمیان با تاکید بر اینکه علوم نظری و عملی در حوزه شهرسازی باید بروز رسانی شوند ابراز داشت: شوراها در شهرداری‌ها در کار خود استمرار داشته و مساله محور حرکت کنند و شرایط اقلیمی و بومی هر منطقه تطابق پذیری داشته باشند.

وی بیان داشت: نقش مردم نباید نادیده گرفته شود و از آن غافل شد، به ویژه ساکنان آن بافت چون با گوشت و پوست خود فضا را احساس کردند می‌توانند به عنوان تسهیل گر به مسئولان در این امر کمک کنند.

کد خبر 6088362

دیگر خبرها

  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • علوم نظری و عملی در حوزه شهرسازی باید به‌روزرسانی شوند
  • کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی
  • طرح « زوج و فرد » حذف شد؟
  • طرح «زوج و فرد» حذف شد؟
  • افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات
  • ۷ موقعیت در زندگی که هنگام مواجهه با آن ها باید «نه» بگوییم
  • ۷ موقعیت در زندگی که هنگام مواجهه با آن‌ها باید «نه» بگوییم