Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا آیت‌الله محمدرضا ناصری روز دوشنبه در دیدار با مربیان تربیتی و پرورش مدارس استان یزد به مناسبت آغاز هفته تربیت اسلامی با اشاره به قضاوت‌هایی که در مورد انسان‌ها وجود دارد، اظهار داشت: ثروت، قدرت و علم هیچکدام مبنای درستی برای قضاوت در مورد خوبی انسان‌ها نیست و اگر بتوانیم این مبنا را پیدا کنیم، آنگاه می‌توانیم در مسیر خوب بودن قدم برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه یکی از موارد دیگری که تفکر در مورد آن می تواند انسان را در مسیر درست قرار دهد، هدف خلقت و هدف زندگی است، افزود: در مورد سبک زندگی صحبت شده اما آنچه مورد غفلت واقع شده، هدف زندگی است.

ناصری با بیان اینکه فطرت انسان، کمال طلب است، بیان کرد: هیچ انسانی از ذلیل بودن احساس خوشایندی ندارد زیرا عزتمند بودن در فطرت انسان است و خدای متعال این خصلت‌ها را در انسان نهادینه کرده است.

امام جمعه یزد عنوان کرد: گاهی اوقات انسان‌ها با وسوسه‌های شیطان و به تعبیر رهبری با دستکش‌های مخملی که روی دستان آهنین می‌کشند، انسان را در مسیری خلاف فطرت هدایت می کنند و در این اتفاق به دنبال ریاست و قدرت طلبی و ثروت طلبی هستند.

وی بیان کرد: باید سبک زندگی خود را مورد ارزیابی قرار دهیم و ببینیم که این سبک اگر ما را به خدا می رساند، سبک زندگی اسلامی و الهی است و اگر نمی‌رساند، سبک زندگی شیطانی که نتیجه آن پایمال شدن خون شهدا و فریفته زندگی و فرهنگ غرب شدن است.

ناصری با اشاره به اینکه عده‌ای مغلوب فرهنگ غرب شده‌اند و زندگی خود را بر اساس سبک آنها بنیان گذاشته اند، افزود: غربی‌ها خودشان در این فرهنگ مانده اند زیرا با مشکلات بسیاری مواجه شده اند اما این سبک را برای ما می پسندند.

وی ادامه داد: ارتباطات گرم خانوادگی جای خود را به زندگی انفرادی و پرورش حیوانات به جای فرزندآوری داده و ما نیز متاسفانه از آن غفلت کرده ایم در حالی که این موضوع باید در آموزش‌ها مدنظر باشد.

ناصری با بیان اینکه نقش معلمان در تربیت انسان‌ها و نهادینه کردن ارزش‌های والای انسانی در افراد بسیار موثر هستند، افزود: افرادی که تربیت دینی دارند، هر کجای دنیا که باشند اسلام را عزیز و کشور را روسفید کرده اند و نمونه آن را در جبهه ها، مجامع علمی دنیا شاهد هستیم.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه غربی‌ها سبک آموزش‌های ما را نیز تغییر داده اند، اظهار داشت: آنها اصل تفکر، تدین و تعقل را از آموزش ما حذف کرده‌اند؛ تدین را حذف کرده‌اند تا آزادی‌های نامشروع ایجاد کنند، تعقل را حذف کرده اند تا همواره عقب مانده و وابسته باشیم و تفکر را حذف کرده اند تا نتوانیم بین خوب و بد تشخیص دهیم.

وی با اشاره به اینکه سیستم آموزش ما سیستم «بخوان، حفظ کن، نمره بگیر» است، تصریح کرد: اغلب معلمان ما بر همین سیستم آموزشی در حال حرکت هستند و کمتر معلم و استادی وجود دارد که این سیستم را تغییر داده باشد و از دانش آموزان بخواهد سیستم «بخوان، خلاقیت به خرج بده، نوآوری کن» را اجرا کند.

ناصری با اشاره به اینکه این سیستم سال‌ها در کشور ما اجرا شده است، افزود: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب با نهادینه شدن گفتمان امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه ما می توانیم، حرکت‌هایی آغاز شده و تحریم‌ها نیز سبب شده در برخی زمینه ها رشد کنیم.

امام جمعه یزد عنوان کرد: در کرونا ایران می توانست یکی از بدبخت‌ترین کشورها باشد و برای تحت فشار گذاشتن ما برنامه های بسیار داشتند اما خوشبختانه افرادی که عرق دینی داشتند در همه زمینه ها از ساخت ماسک تا پرستاری و درمان بیماران ورود کردند و این نشان از تعهد دینی افراد دارد.

وی، معلمان را مسئول سعادت بچه ها و آینده کشور دانست و گفت: باید انسانهایی تربیت کنید که مبارز و به فکر رشد علمی باشند و بر مدار اخلاق و بر محور رضایت خداوند متعال و خدمت به خلق خدا گام بردارند.

ناصری ادامه داد: اگر کاری کردید که دانش آموزان تربیت شده توسط شما در مسیر خدمت به بندگان خدا و کشور قرار گرفتند، در مسیر درست رسالت خود قدم برداشته اید که در این صورت نزد خدا عزیز خواهید بود اما اگر کوتاهی کنید و در آموزش به سمت القائات غربی‌ها بروید، باید نزد خداوند متعال پاسخگو باشید.

وی عنوان کرد: روحیه طاعت خدا، خداجویی، دشمن ستیزی و اخلاق مداری در آموزش‌های ما وارد نشده و همه ما اکنون مسئول اصلاح آموزش‌ها و حرکت صحیح در مسیر تربیت اسلامی و انسانی آینده سازان این کشور هستیم.

محسن موحدی فرد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این دیدار مدرسه را نقطه تربیت اجتماعی و مذهبی دانست و گفت: همه ما باید به نحوی عمل کنیم که نتیجه اعمال ما، پایمال شدن خون شهدا نباشد.

برچسب‌ها یزد آیت الله محمدرضا ناصری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد آیت الله محمدرضا ناصری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یزد آیت الله محمدرضا ناصری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور حذف کرده اند سبک زندگی آموزش ها انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۹۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تقویت تفکر توحیدی در بین دانش آموزان خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی فرد با اشاره به توجه به راهبرد تقویت تفکر توحیدی در بین دانش آموزان؛ خاطرنشان کرد: تربیت دانش آموزانی در تراز ارزش‌های اسلام ناب محمدی و متصف به صفاتی، چون خلاقیت؛ متفکر بودن و معتقد به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌بایست به عنوان یک اصل در دستور کار مجموعه تعلیم و تربیت استان قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به هجمه سهمگین فرهنگی دشمنان بر علیه مردم استان خوزستان؛ توضیح داد: دانش آموزان قبل از عمل به گفتار به رفتار و کردار ما عمل خواهند کرد و بر این اساس دانش آموزان الگو‌های رفتاری معلمان را دنبال می‌کنند و در این راستا می‌بایست تمام تلاش آموزش و پرورش در راستای تربیت انسان‌هایی معتقد؛ خلاق؛ فکور و با ایمان متمرکز شود چرا که دشمنان به دنبال از بین بردن اعتقادات مردم استان خوزستان هستند.

نماینده ولی فقیه ادامه داد: دانش آموزان امانت‌های الهی هستند و در این راستا آموزش و پرورش می‌بایست تمام تلاش خود را در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی متمرکز کند چرا که امروز تربیت صحیح دانش آموزان مهمترین نقش را در شکل گیری شخصیت بزرگسالی این دانش آموزان ایفا می‌کند.

موسوی فرد گفت: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که استان خوزستان منبع غنی و سرشار تولید فرهنگ در کشور است و این یک تکلیف بزرگ بر دوش مردم خوزستان قرار داده است تا تمام تلاش خود را در راستای تقویت بنیان‌های فرهنگی به کار ببندند.

دیگر خبرها

  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • ضرورت تقویت تفکر توحیدی در بین دانش آموزان خوزستان
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند
  • آموزش ایستگاهی به ۲۲۰۰ نفراز مسافرین نوروزی درمازندران
  • سازمان دانش آموزی یک مجموعه منظم، برنامه محور و منسجم در بُعد تربیتی و پرورشی است
  • آموزش و پرورش می‌تواند مشارکت مردمی را در تحقق شعار سال محقق کند
  • تنها راه جذب قانونی معلم از طریق دانشگاه‌های تربیت معلم است‌
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است
  • ارتقای کیفیت آموزش در مدارس دولتی، اولویت دولت و آموزش و پرورش