Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، منصور کریمی رییس اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی ایرانشهر گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) و انتظامی ایرانشهر با انجام یک سری کار‌های اطلاعاتی و پلیسی از محل اختفای اتباع غیرمجاز در منطقه تمپ ریگان در شمال این شهر مطلع شدند.

او با بیان اینکه این افراد بصورت غیرمجار توسط سودجیان وارد شهرستان ایرانشهر می‌شوند گفت: مقصد بعدی افراد دستگیر شده، استان‌های مرکزی کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی ایرانشهر اظهارداشت: بار‌ها شاهد حوادث تلخی همچون قاچاق سوخت و انسان در جاده‌های سیستان و بلوچستان بودیم که انتظار می‌رود که با این پدیده مسوولان برخورد جدی کنند.

برخی افراد سودجو فعال در قاچاق انسان پس از انتقال اتباع خارجی غیرمجاز به داخل کشور آنان را با خودرو‌های تیزرو سواری و وانت به استان‌های داخلی انتقال می‌دهند که در این میان برخی رانندگان برای فرار از چنگ قانون با سرعت زیاد در جاده‌های اصلی و فرعی حرکت می‌کنند که بعضا منجر به حوادث جبران ناپذیری می‌شوند.

برخی از این رانندگان در هر خودروی سواری با ظرفیت ۵ نفر تا ۱۸ نفر و در خودرو‌های وانت تا ۳۰ نفر را نیز سوار کرده و در جاده‌ها به حرکت در می‌آیند.

متاسفانه هرساله قاچاق سوخت و انسان در جاده‌های سیستان و بلوچستان سبب تلفات و خسارات زیادی می‌شود.

سیستان و بلوچستان به دلیل همجواری با ۲ کشور افغانستان و پاکستان همواره مورد سوء استفاده قاچاقچیان و افراد سودجو قرار می‌گیرد که انتقال اتباع بیگانه غیرمجاز (قاچاق انسان) و جابجایی موادسوختی (قاچاق سوخت) از عمده فعالیت‌های قاچاقچیان به دور از چشم ماموران انتظامی و مرزبانی است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتباع بیگانه فرمانداری ایرانشهر سربازان گمنام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۹۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ هزار تبعه غیرمجاز افغانستان از کرمان به میهنشان بازگشتند

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله خزری پور، روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران بابیان اینکه طی سال گذشته، ۸۵ هزار نفر از اتباع افغانستانی فاقد مجوز اقامت از استان کرمان به کشورشان بازگردانده شده اند گفت: در حالی موضوع مهاجرین و پناهجویان یک مسئله انسانی است که مهاجرت از کشور افغانستان به دلیل تجاوز، سلطه‌گری و بحران‌زایی دولت‌های زیاده‌خواه در سال‌های اخیر تشدید شده و بخش قابل توجهی از آنها به ایران اسلامی پناه آورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اکنون شرایط و امکان پذیرش جدید مهاجرین افغان در استان کرمان وجود ندارد افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون هیچ گونه مجوز اقامت جدیدی توسط اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان برای اقامت اتباع خارجی داده نشده است و بعضاً مجوزهای قبلی تمدید شده و تعداد قابل توجهی از افراد فاقد مجوز اقامت نیز به کشورشان بازگردانده شده‌اند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان تصریح کرد: در این راستا ۸۵ هزار تبعه غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ با همکاری فراجا از استان کرمان طرد شده و این برنامه با جدیت در سال جاری نیز ادامه دارد.

خزری پور، با بیان اینکه استان کرمان برای حضور غیر مجازها افغان‌ها ناامن شده است گفت: در ماه‌های اخیر شاهد موج جدیدی از افغانستان هراسی در فضای مجازی بودیم، اما افغانستان‌هراسی در فضای مجازی بر سیاست‌های جمهوری اسلامی تأثیرگذار نیست و تصمیمات بر پایه مصالح کشور و مردم اتخاذ و عملیاتی می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد شرایط کشور افغانستان برای بازگشت حداکثری مهاجرینی که حدود چهار دهه میهمان جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند فراهم شود و این افراد بتوانند پس از بازگشت در آبادانی میهنشأن مؤثر باشند.

کد خبر 6078795

دیگر خبرها

  • دستمزد دلاری و نجومی انتقال یک تن شیشه به تهران!
  • دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند
  • مطهری: دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند
  • جمع آوری و طرد ۸۰۰۰ اتباع غیرمجاز از تفرجگاه‌های استان تهران
  • بیش از ۱۸۵ هزار قرص غیر مجاز در هندیجان کشف شد
  • ۸۵ هزار تبعه غیرمجاز افغانستان از کرمان به میهنشان بازگشتند
  • طرد ۸۵ هزار اتباع غیرمجاز از کرمان
  • انجام ۲ ماموریت پلیسی در شاهرود/ ۶نفر دستگیر شدند
  • اخراج ۲۴۷ تبعه خارجی از لرستان طی سال گذشته
  • استمرار روند اجرای طرح شناسایی و طرد اتباع غیرمجاز در بوشهر