Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@13:01:32 GMT

هشدار ظریف به اروپا و آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۹۷۴۷

هشدار ظریف به اروپا و آمریکا

محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به حضور در نشست امروز (دوشنبه 11 اسفندماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: جلسه خوبی با نمایندگان در باره وضعیت کنونی داشتیم.

وی در ادامه به تلاش برای صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام اشاره کرد و توضیح داد: حرکت غلطی را اروپایی‌ها با حمایت از آمریکا  در شورای حکام شروع کرده است، فکر می‌کنیم این حرکت باعث بهم ریخته شدن شرایط خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشور تاکید کرد: بهم ریختگی شرایط کنونی را از طریق سفیر ایران در وین به همه اعضای شورای حکام شرایط توضیح داده ایم، امیدواریم عقل غلبه کند و اگر چنین نشود راهکارهایی داریم.

** رسانه های غربی خبر داده اند آمریکا در صدد است قطعنامه ای ضد ایرانی در نشست پیش روی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران صادر کند اما منابع خبری اعلام کرده اند در صورت صدور این قطعنامه، ایران توافق اخیر با گروسی را ملغی خواهد کرد.

گروسی در سفر هفته قبل به ایران با سازمان انرژی اتمی توافقی داشت مبنی بر اینکه آژانس به مدت سه ماه به اسناد دوربین های نصب شده در تاسیسات ایران دسترسی نخواهد داشت در صورتی که در این مدت تحریم ها لغو شود دسترسی بازرسان به این تصاویر فراهم می شود و درصورتی که این اتفاق نیافتد تصاویر برای همیشه حذف خواهند شد.

منبع: الف

کلیدواژه: شورای حکام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۹۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استانداردهای دوگانه پارلمان اروپا در قبال تحولات منطقه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، پارلمان اروپا درحالی در نشست امروز خود یک قطعنامه ضد ایرانی تصویب کرد که در برابر جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه ساکت مانده و تنها از این رژیم خواسته به قانون‌های بین المللی احترام بگذارد.

شرکت کنندگان در این نشست پارلمان اروپا عملیات تنبیهی ایران علیه تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق را محکوم کرده و خواهان افزایش تحریم‌ها علیه تهران شدند.

در قطعنامه پارلمان اروپا نسبت به پیامدهای خطرناک جنگ علیه نوار غزه بر ثبات منطقه هشدار داده شده است.

در این قطعنامه اعلام شده که رژیم صهیونیستی به صورت نامتناسبی از خشونت در غزه استفاده کرده و تل آویو باید به عرف‌های بین المللی احترام بگذارد.

پارلمان اروپا از رژیم صهیونیستی خواست اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را بدهد.

این در حالی است که عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی در راستای قانون‌ها و عرف‌های بین المللی و با هدف تنبیه کردن متجاوز به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق صورت گرفت و در این عملیات تنها اهداف نظامی هدف قرار گرفتند اما رژیم صهیونیستی بعد از گذشت بیش از ۲۰۰ روز از تجاوز به نوار غزه در میان سکوت جامعه بین الملل به کشتار فلسطینی‌ها و بمباران خانه‌ها و بیمارستان‌های این باریکه ادامه می‌دهد.

کد خبر 6088573

دیگر خبرها

  • پارلمان اروپا قطعنامه ضد ایران صادر کرد
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • قطعنامه جانبدارانه و ضد ایرانی پارلمان اروپا | واکنش به حمله اسرائیل؛ فقط تاسف!
  • قطعنامه جانبدارانه پارلمان اروپا علیه ایران
  • استانداردهای دوگانه پارلمان اروپا در قبال تحولات منطقه
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند