Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@11:42:31 GMT

کمبود انسولين قلمي مقطعي است

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۹۷۸۲

کمبود انسولين قلمي مقطعي است

خبرگزاری آریا- سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه کمبود انسولین قلمی مقطعی است گفت: بیماران دیابتی برای تهیه انسولین قلمی و مشابه داخلی آن به سامانه " تی تک " مراجعه کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر کیانوش جهانپور درباره کمبود انسولین قلمی افزود: اکثر انواع انسولین در بازار موجود و بعضا هم انسولین بیوسمیلار تولید داخل و برند‌های مشابه موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: دیابتی‌هایی که فقط یک نوع برند خاص از انسولین را مصرف می‌کنند می‌توانند از مشابه داخلی استفاده کنند و در مواردی که وجود ندارد از سامانه " تی تک " نزدیکترین داروخانه به محل زندگیشان را جستجو تا انسولین خود را تهیه کنند.
آقای جهانپور افزود: موضوع کمبود مقطعی انسولین قلمی شامل همه انواع انسولین نیست، هرازگاهی یکی دومورد از این اقلام دیر به کشور می‌رسد که دچار کمبود مقطعی می‌شویم و با تلاش‌های صورت گرفته تا حد ممکن سعی بر رفع آن داشته ایم.
وی درباره علل این کمبود گفت: یکی از این علت‌ها مربوط به حمل و نقل بین المللی است. بنابر برنامه‌های قبلی با توجه به همه گیری کووید 19 برخی تاخیر‌ها پیش آمده است. علت دیگر آن مربوط به فراز و نشیب‌های تخصیص ارز دارو است چرا که برای واردات انسولین - که قسمت اعظم انسولین قلمی ما وارداتی است - مشکلات و ناهماهنگی‌هایی دیده می‌شود که تاثیر آن را در بازار می‌توان دید.
دکتر جهانپور ادامه داد: سرعت رشد مصرف انسولین قلمی در کشور از دیگر علل این کمبود مقطعی است، زیرا در گذشته بعضا انسولین از زنجیره توزیع رسمی قاچاق و حتی قاچاق معکوس با توجه به تفاوت بالای قیمت آن به کشور‌های همجوار دیده می‌شد که همه این‌ها منجر شده است تا هرازگاهی دچار کمبود شویم.
وی با تاکید بر اینکه در آینده نزدیک این نقایص برطرف خواهد شد افزود: تلاش شده است تا مصرف کننده واقعی به انسولین دست پیدا کند و برای در اختیار گذاشتین سهمیه مورد نیاز افراد، از سامانه تی تک استفاده می‌شود. البته به سمتی خواهیم رفت تا نام افراد مبتلا به دیابت نیازمند انسولین، در سامانه‌ای با تایید معاونت درمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ثبت شود تا فقط این افراد بتوانند از انسولین استفاده کنند.
دکتر جهانپور گفت: موضوع رهگیری در سامانه تی تک هم ادامه خواهد داشت تا اطمنیان حاصل شود که انسولین به دست مصرف کننده واقعی می‌رسد و میزان قاچاق به صفر برسد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: به سمتی می‌رویم که در سال 1401 علاوه بر رفع مشکلات مقطعی فعلی بتوانیم در انسولین قلمی خودکفا شویم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انسولین مقطعی انسولین قلمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۹۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت افت مقطعی بلینگام توضیح داده شد!‏

به گزارش "ورزش سه"، بلینگام از آغاز می‌دانست که حفظ استاندارد ‏خارق‌العاده‌ای که در چند ماه اول حضورش در رئال به نمایش ‏گذاشته بود دشوار خواهد بود. ‏

بلینگام 20ساله به محض پوشیدن پیراهن سفیدرنگ رئال به شکلی ‏خارق‌العاده درخشید و این درخشش باعث شد دو جایزه کوپا و پسر ‏طلایی را دشت کند. از این گذشته رسانه‌ها پر بود از تعریف و تمجید ‏از این پسر انگلیسی و مقایسه او با اسطوره‌های رئال مثل لوئیس ‏فیگو و زین‌الدین زیدان. ‏

اما چند هفته‌ای است که در مقایسه با ماه‌های ابتدایی حضور جود ‏در رئال، به نظر می‌رسد او مقداری افت کرده است. بلینگام در 15 ‏مسابقه اخیر خود برای رئال تنها سه گل به ثمر رسانده است. ‏

خولیو باپتیستا، ستاره سابق رئال مادرید، در توضیح این افت در ‏عملکرد بلینگام گفت:" جود عالی با رئال سازگار شد و شروعش در ‏مادرید خارق‌العاده بود. شاید بشود این را پذیرفت که حدود یک ماه ‏است که او کمی دچار افت شده ولی شاید علتش تعداد بالای ‏بازی‌های جود باشد. هر چقدر هم که قوی باشید در این شرایط ‏خستگی از در وارد می‌شود. فوتبالیست‌ها هم انسان هستند و وقتی ‏دقایق بازی‌تان از حد بیشتر بشود این را با گوشت و پوست‌تان و در ‏پاهایتان احساس خواهید کرد". ‏

آنچلوتی نقشی آزادتر از خیلی از بازیکنان رئال به بلینگام داده و ‏باپتیستا معتقد است با تغییر در پست این ستاره انگلیسی افت ‏مقطعی او برطرف خواهد شد. او گفت:" من معتقدم جود اگر پشت ‏تک‌مهاجم یا پشت دو مهاجم هدف بازی کند بهترین نتیجه را خواهد ‏داد. برای اینکه حداکثر استفاده از استعداد ناب جود برده شود این ‏پستی است که باید به او بدهند". ‏

دیگر خبرها

  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند
  • ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است
  • خطر ابتلا به دیابت چه کسانی را تهدید می‌کند؟/ آب آشامیدنی قاتل دیابت
  • لغو انسداد مقطعی محور سوادکوه
  • افزایش مصرف آب مشترکان گلستانی با گرمای تدریجی هوا/مردم از مصارف غیرضروری خودداری کنند
  • جفت در بروز دیابت بارداری نقش دارد
  • علت افت مقطعی بلینگام توضیح داده شد! ‏
  • علت افت مقطعی بلینگام توضیح داده شد!‏
  • ویتامینی برای سلامت پوست، مو، سیستم ایمنی و عصبی