Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سالی که کرونا شکل همه چیز را تغییر داده است، مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب نیز به شکل متفاوتی برگزار شد.


 گلدن گلوب ۲۰۲۱ در حالی برگزار شد که مجریان مراسم هزاران کیلومتر از هم فاصله داشتند و در دوران کرونا فاصله‌گذاری اجتماعی را به جد رعایت کردند.

تینا فی و امی پولر بازیگرانی سرشناسی که اجرای هفتاد و هشتمین دوره این جایزه معتبر سینمایی و تلویزیونی را به عهده داشتند، هر کدام در یک گوشه از آمریکا به شکل مجازی به اجرای برنامه پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی در ساحل شرقی آمریکا در نیویورک و دیگری در ساحل غربی آمریکا در لس‌آنجلس با کمک فناوری برنامه را همراه با هم پیش بردند.
شوخی و کنایه به نامزدهای جنجالی

انتخاب نامزدهای جوایز این دوره از گلدن گلوب انتقادات بسیاری را برانگیخت. در حالی که فیلم‌های تحسین شده‌ای چون «۵ هم‌خون» نادیده گرفته شدند، سریالی متوسط و کمتر شناخته شده چون «امیلی در پاریس» به شکلی بحث برانگیز به جمع نامزدهای جوایز راه پیدا کرد.

همین موضوع دستمایه شوخی مجریان مراسم شد. تینا فی در این باره گفت: ««امیلی در پاریس» نامزد بهترین سریال تلویزیونی (موزیکال یا کمدی) است، برای اولین بار بی‌صبرانه منتظرم ببینیم این کدام سریال است.»

پولر در ادامه گفت: «می‌دانم که از دست انجمن مطبوعات خارجی هالیوود و انتخاب‌هایش ناراحت هستید. ببینید انبوهی از آشغال‌های پر زرق و برق نامزد شده‌اند و تعدادی فیلم با بازیگران سیاه‌پوست نادیده گرفته شدند. این ویژگی گلدن گلوب است.»
بهترین فیلم خارجی‌زبان محصول آمریکا است!

امسال جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان به «میناری» رسید. فیلمی که به زبان کره‌ای و انگلیسی در سینمای آمریکا ساخته شده است و داستان چالش‌های یک خانواده کره‌ای آمریکایی را در دهه ۸۰ میلادی روایت می‌کند.

---

این فیلم نخستین بار در جشنواره ساندنس روی پرده سینما رفت و حالا با جایزه گلدن گلوب چشم به اسکار پیش رو دارد. یکی از قوانین گلدن گلوب که امسال بسیار مورد انتقاد گرفت، جلوی نامزد شدن «میناری» برای جایزه بهترین فیلم را می‌گیرد. بر اساس این قانون هیچ فیلم‌ غیرانگلیسی‌زبانی نمی‌تواند نامزد جایزه بهترین فیلم شود. قانونی که در اسکار وجود ندارد و سال گذشته برای نخستین بار فیلم کره‌ای «انگل» جایزه بهترین فیلم را به خانه برد.
معرفی برندگان هفتاد و هشتمین دوره جوایز گلدن گلوب
«میناری»
درخشش «تاج» و بازیگرانش

در بخش جوایز تلویزیونی، نامی که زیاد به گوش رسید، سریال «تاج» بود که جوایز بهترین درام، بازیگر مرد و زن را از آن خود کرد. این سریال پرطرفدار، خانواده سلطنتی انگلستان را موضوع قرار داده است و داستان زندگی آن‌ها را روایت می‌کند.

چادویک بوزمن ستاره «پلنگ سیاه» که تابستان پیش پس از مدت‌ها مبارزه با بیماری سرطان از دنیا رفت، در هفتاد و هشتمین دوره گلدن گلوب جایزه بهترین بازیگر مرد (فیلم درام) را برای عملکرد درخشان در «بلک‌باتم ما رینی» از آن خود کرد. این جایزه به نوعی بزرگداشت این بازیگر از دست رفته است.

---


 

فیلم تحسین شده کلویی ژائو برنده شیر طلایی ونیز و جایزه اصلی جشنواره تورنتو، در گلدن گلوب هم خوش درخشید و جوایز بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را از آن خود کرد. روایت زندگی خانه به دوش‌های مدرن که با بازی درخشان فرانسیس مک‌دورمند تحسین منتقدان سینمایی را برانگیخته است. این فیلم با جایزه‌ای که گرفت نشان داد که اصلی‌ترین مدعی اسکار است.
        

بخش سینمایی

بهترین فیلم (درام): «سرزمین خانه‌به‌دوش‌ها» به کارگردانی کلویی ژائو

بهترین کارگردان: کلویی ژائو برای «سرزمین خانه‌به‌دوش‌ها»

بهترین بازیگر مرد (درام): چادویک بوزمن در «بلک‌باتم ما رینی»

بهترین بازیگر مرد (کمدی یا موزیکال): ساشا بارون کوهن در «بورات ۲»

بهترین بازیگر زن (درام): آندرا دی در «ایالات متحده علیه بیلی هالیدی»

بهترین بازیگر زن (موزیکال یا کمدی): رزاموند پایک در «خیلی مراقب هستم»

بهترین فیلمنامه: آرون سورکین برای «دادگاه هفت شیکاگویی»

بهترین فیلم (کمدی یا موزیکال): «بورات ۲»

بهترین فیلم خارجی‌زبان: «میناری» به کارگردانی لی آیزاک چانگ

بهترین انیمیشن: «روح» به کارگردانی پیت داکتر

بهترین موسیقی متن: انیمیشن «روح»

بهترین ترانه: «Io Si (Seen)» از فیلم «زندگی پیش رو»

بهترین بازیگر زن نقش مکمل: جودی فاستر در «موریتانی»

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل: دنیل کالویا در «یهودا و مسیح سیاه»
بخش تلویزیونی

بهترین سریال درام: «تاج»

بهترین سریال کمدی: «شتز کریک»

بهترین مینی‌سریال: «گامبی وزیر»

بهترین بازیگر زن (سریال درام): اما کارین در «تاج»

بهترین بازیگر زن (سریال کمدی): کاترین اوهارا در «شتز کریک»

بهترین بازیگر زن (سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی): آنا تیلور جوی در «گامبی وزیر»

بهترین بازیگر مرد (سریال کمدی): جیسون سودیکیس در «تد لسو»

بهترین بازیگر مرد (سریال درام): جاش اوکانر در «تاج»

بهترین بازیگر مرد (سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی): مارک رافلو در «می‌دانم این قدرش حقیقت است»

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل: جان بویگا در «تبر کوچک»

بهترین بازیگر زن نقش مکمل: جیلین اندرسون در «تاج»/خبرآنلاین

بیشتر بخوانید

جوایز گلدن گلوب زیر بار سنگین انتقادات

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بهترین بازیگر مرد جایزه بهترین فیلم بهترین بازیگر زن جوایز گلدن گلوب نقش مکمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۹۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنز رسمی از طنز غیر رسمی عقب افتاده است

نشست خبری هشتمین جشنواره ملی «رسانه و طنز» (طنز پهلو) با حضور عباس حسین‌نژاد، دبیر هشتمین جشنواره طنز پهلو و هادی کافی، دبیر اجرایی جشنواره در ساختمان معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات برگزار شد.

حسین‌نژاد درباره تعداد آثار ارسالی و استان‌های مشارکت‌کننده در جشنواره گفت: شش دوره جشنواره طنز پهلو استانی و از دوره هفتم ملی برگزار شد. امسال هشتمین دوره جشنواره در حال برگزاری است. سال گذشته مجموع آثاری که به دستمان رسید، ۴۶۲ اثر بود. اما مسئولان استانی جوسازی کردند و آمار را بالا بردند. امسال میزان آثار رسیده به دستمان ۱۱۲۹ اثر است. 

دبیر هشتمین جشنواره طنز پهلو ادامه داد: ۲۴۴ اثر برای داستان کوتاه طنز، ۲۲۶ اثر برای کارتون و کاریکاتور، ۲۵۷ اثر برای شعر طنز، ۱۰۱ اثر برای طنز چند رسانه‌ای و ۳۰۱ اثر برای طنز مطبوعاتی به دستمان رسید. به ترتیب پنج استان از جمله تهران با ۲۸۹ اثر، اصفهان ۱۲۵ اثر، فارس ۱۰۱ اثر، قم ۹۵ اثر و خراسان رضوی ۸۴ اثر به دستمان رسید. یک استان هم در جشنواره شرکت نکرد.

وی با اعلام این خبر که ما از تمام طنز نویسان و کاریکاتوریست‌ها دعوت کردیم، که اگر در رسانه خود اثری تولید می‌کنند، می‌توانند در جشنواره شرکت کنند، افزود: موضوع شهروند - رسانه و بلاگری در فضای مجازی فراگیر شده است و همه به نحوی در حال تولید محتوا هستند. احساس می‌کنم طنز رسمی به مرور از طنز غیر رسمی عقب افتاده است. ما از آنها دعوت کردیم که در جشنواره ملی «رسانه و طنز» شرکت کنند، تا ما ببینیم آنها در چه سطحی قرار دارند.

کافی به تشریح برنامه‌های معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات در دولت سیزدهم پرداخت و گفت: در دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تقویت و جریان‌سازی موضوعاتی که افکار عمومی به آن نیاز داشت، جشنواره‌های مختلفی از جمله جایزه «مریم» طراحی شد و امسال اولین دوره آن برگزار می‌کنیم. جشنواره دوسالانه «خورشید» با محوریت زنان در سطح بین‌الملل که در مشهد مقدس برگزار شد. جشنواره رسانه و کودک امسال برگزار می‌شود. از طرفی، اولین دوره روزنامه‌نگاری انقلاب اسلامی از ابتدای دولت سیزدهم آغاز شد و امسال سومین دوره آن در بهمن برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی هشتمین جشنواره ملی «رسانه و طنز» ادامه داد: پیشتر مقوله طنز که از موضوعات مهم حوزه رسانه بود، از دولت دوازدهم برگزار شده بود. ما سعی کردیم طنز را در سطح ملی برگزار کنیم. اختتامیه جشنواره ملی «رسانه و طنز» با حضور اهالی طنز و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر فومن برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رادیویی پژواک
  • بروزرسانی قوانین اسکار ۲۰۲۵؛ از اهدای جایزه بهترین موسیقی فیلم به ۳ آهنگساز تا تغییر نام برخی از جوایز
  • قوانین جوایز اسکار تغییر کرد
  • قوانین اسکار تغییر کرد
  • تغییر در قوانین جوایز اسکار
  • طنز رسمی از طنز غیر رسمی عقب افتاده است
  • جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • معرفی برگزیدگان «سرزمین شعر»
  • «جامعه برف» برنده بزرگ جوایز پلاتینو شد/همدردی با سینمای آرژانتین