Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-23@11:00:23 GMT

تفاهمنامه همکاری برای توسعه هوش مصنوعی منعقد شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۰۰۴۹

تفاهمنامه همکاری برای توسعه هوش مصنوعی منعقد شد

به‌گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ تفاهم نامه همکاری میان پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با دانشگاه علوم پزشکی ایران و همچنین پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای توسعه هوش مصنوعی منعقد شد.

تفاهم نامه همکاری میان پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی ایران با موضوع همکاری جهت استفاده از الگوریتم‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی در فرآیندهای گردآوری و تحلیل داده‌های سلامت و حمایت از پژوهش‌های کاربردی و پروژه‌های تولید محصولات فناورانه ملی هوش مصنوعی و نیز به‌کارگیری محصولات در کاربردهای ملی و بخش سلامت منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توافق‌نامه دیگر با پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات مربوط به استفاده از ظرفیت و تقویت جایگاه مرکز توسعه نوآوری هوش مصنوعی برای توسعه این فناوری می‌شود. در همین حال این تفاهم‌نامه با هدف تأمین مالی و جلب سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی برای راه‌اندازی واحدهای تخصصی نوآوری هوش مصنوعی و اشتراک‌گذاری منابع و زیرساخت‌های لازم با هدف تسهیل‌گری و حمایت از بخش خصوصی استارت‌آپ ها و شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه فناوری و کسب‌وکارهای فضا پایه مبتنی بر هوش مصنوعی منعقد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090147 برچسب‌ها هوش مصنوعی دانشگاه علوم پزشکی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: هوش مصنوعی دانشگاه علوم پزشکی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات هوش مصنوعی منعقد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۰۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در جلسه ای مشترک با «وادین پتروویچ» رئیس دانشگاه بیوتکنولوژی اوفای روسیه ، از تحریم‌های علمی غرب انتقاد کرد و از آن به آپارتاید علمی نام برد. جواد محمدی گفت : در جهان امروز علیرغم شعار‌های فریبنده غربی ها، متاسفانه با یک آپارتاید علمی از سوی کشور‌های غربی مواجهیم و برای مقابله و عبور از این آپارتاید علمی ، باید با دانشگاه‌های کشور‌های دوست و همسایه ائتلاف علمی تشکیل دهیم و با این ائتلاف در دانش و فناوری ایجاد قدرت نمائیم که با این ائتلاف علمی می‌توانیم تهدیدات آینده سلامت بشر و پاندمی‌هایی نظیر کرونا را شناسای و کنترل کنیم. وی افزود: بر اساس سند روابط علمی بین المللی جمهوری اسلامی ایران ، ما در حوزه علمی و فناوری، به دنبال تعاملات بین المللی با دانشگاه‌های جهان هستیم و با توجه به روابط استراتژیک میان ایران و روسیه، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری علاقمند است با دانشگاه بیوتکنولوژی اوفا در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی و فناوری و تبادل استاد و دانشجو و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مشترک همکاری‌های ارزنده‌ای داشته باشد. رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در این نشست همچنین ضمن خوشامدگویی به رئیس دانشگاه بیوتکنولوژی (زیست فناوری) اوفا و هیات همراه در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری گفت : این پژوهشگاه قطب مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی ایران و منطقه است و ما در این پژوهشگاه در مرز‌های دانش و نیاز‌های ایران و منطقه در حال فعالیت علمی هستیم. محمدی افزود: تاکنون فعالیت‌های فراوانی در حوزه تشخیص زود هنگام سرطان، مطالعات اصولی و بنیادین میوه زیتون، کشت غلات و گندم مقاوم به شوری، پروبیوتیک‌ها و حیوانات مدل بیماری با روش ویرایش ژن، ساخت کیت‌های تشخیصی انسانی و دام و طیور و ساخت واکسن HPV و واکسن آنفولانزا در پژوهشگاه انجام شده است. «وادین پتروویچ» رئیس دانشگاه بیوتکنولوژی اوفای روسیه نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و بازدید از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری گفت : دانشگاه بیوتکنولوژی اوفا دانشگاهی با قدمت یک قرن است و در شاخه‌های مهم بیوتکنولوژی، ژنتیک پزشکی، ژنتیک دام و طیور و آبزیان و کشاورزی و هوا و فضا فعالیت می‌کند.  وی افزود : دانشگاه بیوتکنولوژی اوفای روسیه ، اشتراکات علمی بسیاری با پژوهشگاه مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی دارد و مایه مسرت و افتخار ما خواهد بود که تعاملات علمی زیادی با پژوهشگاه شما داشته باشیم. در پایان این نشست، هیات روسی از بخش‌های مختلف پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بازدید کرد .  

دیگر خبرها

  • تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان
  • حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • پیشرفت ۴۰ درصدی اجرای فیبر نوری در بوشهر
  • انتصاب عضو جدید هیئت مدیره شرکت ملی پست
  • انتصاب عضو جدید هیأت مدیره شرکت ملی پست
  • اتصال روستا‌های ۲۰ خانوار اردبیل به شبکه ملی اطلاعات
  • بهره مندی دو روستای شهرستان تفت از اینترنت پرسرعت
  • امضای تفاهمنامه تأمین محتوای علمی و آموزشی حوزه های علمیه افغانستان
  • آغاز نهضت فیبرکشی در خراسان جنوبی/نسل ۵ اینترنت به استان می آید؟